Työ vs terveys
Mulla on pk-seudulla mieluisa työ, jossa viihdyn ja jossa ihan hyvä palkka. Kohtaan työssä viikottain muutama tuhat ihmistä. Olen huolissani, että loman jälkeen jos palaan töihin, saan sieltä syksyllä koronan. Pidän riskiä suurena, koska tosiaan kontakteja tuhansittain. En halua sairastua. Terveys on tärkeä. Tekisi mieli irtisanoutua terveyssyistä. Mutta surettaa luopua rakkaasta työstä. Putoan tyhjän päälle jos jätän työni. Mitä sitten teen. Miten pärjään taloudellisesti. Olen puun ja kuoren välussä.
Kommentit (7)
No laittaisin terveyden etusijalle, koska ilman sitä et voi tehdä työtäkään. Tosin en tiedä mitä aiot sitten tilalle kehitellä, työpaikkoja ei just nyt ole yli äyräiden...
Kuulutko riskiryhmään? Useimmat ei-riskiryhmään kuuluvat sairastavat koronan lievänä....
Vähän sama tilanne. Työpaikan kulttuuriin myös kuuluu että sairauslomia ei pidetä. Ja lasten sairastamisen takia ei voi olla pois. Hirvittää nyt jo jos ja kun vaikka lapsi saa flunssan kuten joka syksy koulun alkaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama tilanne. Työpaikan kulttuuriin myös kuuluu että sairauslomia ei pidetä. Ja lasten sairastamisen takia ei voi olla pois. Hirvittää nyt jo jos ja kun vaikka lapsi saa flunssan kuten joka syksy koulun alkaessa.
Viikko tai kaksi koulujen alusta, niin joka vuosi on ensimmäiset flunssat...
Ehkä kannattaa laittaa asioita mittasuhteisiin. Influenssaan kuolee enemmän ihmisiä
Ota virkavapaata kunnes Korona on ohi.