Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helposti mahdollisesta hoitovirheestä saa korvausta?

Vierailija
05.07.2020 |

Useammilla yksityisääkäreillä juostu monta kuukautta tapaturmasta aiheutuneen vamman takia, ja nyt vaiva on pitkittynyt siihen pisteeseen ettei auta kuin leikkaus. Alun alkaenkaan minulle ei annettu minkäänlaisia hoito-ohjeita, vaan käskettiin olla liikaa vaiva-aluetta rasittamatta. Magneettikuvista ilmeni selkeitä vikoja, joita ei myöskään lähdetty hoitamaan eteenpäin. Vaihdoin ortopediä, ja nyt tämä syyllistää minua siitä, etten ole hoitanut vammaa ajoissa kuntoon. Ekalla käynnillä sain käteeni tulehduskipulääkkeet, toisella kerralla kortisonipiikin ja senkin väärään kohtaan. Alan vaipua epätoivoon, enkä tiedä mistä ja keneltä oikein saisin asianmukaista hoitoa ja vastinetta rahoille.

Mutta varsinaiseen kysymykseen: Oikeuttaako tämä rumba ja laiminlyöminen mielestänne hoitovirhekorvaukseen? Koska en koe saavani yhdeltäkään lääkäriltä oikeanlaista hoitoa (käyntejä yhteensä viidellä eri lääkärillä, joista kaksi ortopedejä), minut on vain jätetty alun alkaen kuin nallikalliolle.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan samanlaisia kokemuksia hammasasioissa. Jätettiin ihan heitteille. Pistää vihaksi, mutta en vienyt asiaa eteenpäin, koska vihdoin olen kunnossa.

Kannattaa tehdä ehdottomasti valitus, jos siihen on kärsivällisyyttä. Valita samassa syssyssä aluehallintovirastoon, se on korkeampi taho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan samanlaisia kokemuksia hammasasioissa. Jätettiin ihan heitteille. Pistää vihaksi, mutta en vienyt asiaa eteenpäin, koska vihdoin olen kunnossa.

Kannattaa tehdä ehdottomasti valitus, jos siihen on kärsivällisyyttä. Valita samassa syssyssä aluehallintovirastoon, se on korkeampi taho.

Ja minä siis soitin potilasasiamiehelle, hän neuvoi ja oli todella ystävällinen. 

Vierailija
4/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus potilasvakuutuksen ja pikaisesti

Vierailija
5/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista! Laitankin heti huomenna vahinkoilmoituksen vireille. Ikävää, että Suomessa on niin vaikea saada asianmukaista hoitoa...

Vierailija
6/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika harvinaista saada korvauksia, mutta yritä ihmeessä.

Vierailija
7/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvausta et saa. lääkäreillä on valta ja voima.

Vierailija
8/8 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.pvk.fi/fi/vahinkoa-epailevalle/verkkotesti/

Tee tämä ensin. Jos vaikuttaa siltä, että asiassa kannattaa edetä, täytä vahinkoilmoitus huolella ja yksilöiden.

Noin joka kolmas/neljäs vahinkoilmoitus johtaa korvauksiin. Käsittelyaika on kuukausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän