Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuisitko mieluummin Lapissa vai pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
05.07.2020 |

Täällä eräs lappilainen miettii, millaista Etelä-Suomessa, pääkaupunkiseudulla tai siinä lähistöllä olisi asua. Unelmien työpaikat sieltä päin ainakin löytyisivät.

Onko täällä sellaisia ihmisiä, joilla olisi kokemusta sekä etelässä, että pohjoisessa asumisesta? Kokemuksia? Plussat ja miinukset?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porot ei oikein viihdy täällä kerrostaloyksiössä. Muuten ok.

Vierailija
2/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla.

T. Keski-Suomesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään vikaa pk-seudussa, päin vastoin.

Vierailija
4/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä lapin kesiä, joten asun pk-seudulla.

Vierailija
5/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa

Vierailija
6/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla.

T. Keski-Suomesta

Jatkan, että täysin ihmisestä riippuu, kun niin erilaiset paikat.

Vierailija
7/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa. Helsinki koettu, en enää haluaisi muuttaa sinne uudestaan.

Vierailija
9/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa, esim Sodankylässä tai Inarissa. Yli kymmenen vuotta olen Helsingissä asunut ja se riitti. Se kiire, stressi ja hektisyys on siellä oikeasti tosi tarttuvaa.

Vierailija
10/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut molemmissa, en koskaan kotiutunut pääkaupunkiseudulle, olen kotoisin Lapista ja minussa se lapinkaipuu vahvistui vain pk-seudun vuosina. Ihana helpotus aina kun juna tai lento toi takaisin Kotiin. Varsinkin talvet oli Etelä-Suomessa todella ankeita, pimeitä ja synkkiä Lapin talviin tottuneelle. Toisaalta kevät oli mukavaa aikaa etelässä. Mutta jotenkin se elämän tahti ja tavat oli niin erilaisia, ihania ihmisiä toki oli elämässä etelässäkin, mutta lapin ihmisten tapa elää ja olla on minulle se tuttu ja minulle sopiva.

Mutta kannattaa totta kai kokeilla, jos mahdollisuus ja mielenkiintoa on! Moni kotiutuu ja viihtyy, eihän sitä voi tietää jos ei kokeile. Aina sieltä takaisin pääsee.

Vierailija
11/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla, mutta jatkuva kaupunkiluonnon raiskaaminen asuntojen tieltä aiheuttaa ahdistusta. Välillä on päästävä pohjoiseen.

Vierailija
12/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä. Tykkään kun ympärillä on elämää ja kaupunkiluonto on kaunista. Täällä ei ole hyttysiä.

Vierailija
13/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapissa, esim Sodankylässä tai Inarissa. Yli kymmenen vuotta olen Helsingissä asunut ja se riitti. Se kiire, stressi ja hektisyys on siellä oikeasti tosi tarttuvaa.

Se on sinun pääsi sisällä, ei siihen ole pakko mennä mukaan.

T. Tammisalosta

Vierailija
14/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi

Vierailija
15/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kahdesta valitsen lapin, mutta jos vaihtoehtona joku kiva rannikko kaupunki etelässä ottaisin sen pk seutu on kaikki ihan kamalaa.

Vierailija
16/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa jos työpaikka järjestyy eikä olisi mitään sosiaalisia suhteita jotka vetää etelään. Useimmiten menee kuitenkin niin että työt löytyy pk-seudulta ja monet kaverit/seurustelukumppanit hakeutuvat sinne.

Jos saisi pysyvästi jäädä etätöihin voisin vakavasti harkita Lappia. Olen jo luovuttanut elämänkumppanin löytämisessä koska ne parit aidot rakkaudet eivät ole olleet minusta kiinnostuneita. Aika epätodennäköistä löytää uusi nainen joka herättäisi samoja tunteita.

t. 33v mies

Vierailija
17/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä asun 15min päästä päärautatieasemalta ja vahva veikkaus että viihtyisin Lapissa paljon paremmin. Nyt kun pääkaupunkiseudulla koronaeristäytyminen on aikalailla loppunut, on mua vaan alkanut ahdistaa. Korona-aika oli elämäni onnellisin kevät :D Ei ketään missään, ai että <3 Itse jouduin käymään töissä koko ajan, siksi itse liikuin ulkona. 

Vierailija
18/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi toimeentulo turvattu niin Lapissa. Erittäin syvällä Lapissa. Rakentaisin mukavan hirsitalon.

Mutta siellä on kovin niukasti työpaikkoja. Köyhän on pakko painaa etelässä. 

Vierailija
19/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin monta vuotta Lapissa. Siksi muutin pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
20/24 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun pääsi sisällä, ei siihen ole pakko mennä mukaan.

T. Tammisalosta

Ei olekaan pakko mennä mukaan, mutta kuten sanoin se on helposti tarttuvaa. Kun sitä jatkuvasti ympärillään näkee ja kokee, tulee siitä huomaamattakin "normaali" olotila. Sen huomaa erityisesti sitten, kun käy pienemmissä kaupungeissa, joissa ei ole vastaavaa muurahaiskekomaista kuhinaa. Sen huomaa siitä, miten sitä omakin sielu rauhoittuu ja hötköilyt unohtuu. Ja sitten sitä oppii arvostamaan ihan eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä