Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sekoitat Sambal oelekia?

Vierailija
05.07.2020 |

Itse sipaisen leivän päälle sellaisenaan, tai lisään hieman valkosipuliöljyä. Keittoihin myös sekoitan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma hyvää maapähkinävoin kanssa. Itse ostan aina sambal manisia ja syön sitä curryjen ja wokkien kanssa. Vaihtoehtoisesti tykkään mangochutneystä, mutta se ei ole tulista kuten sambalit.

Vierailija
2/7 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän sitä chilin tai chilijauheen sijaan vähän kaikessa ruoanlaitossa. Esim. padoissa, keitoissa, wokeissa jne.. Helpompi kun ei tarvi alkaa chilejä pilkkomaan. Siitä on tullut ihan vakkarituote keittiössä. Jos haluan vielä ruokaan chilin makua, tursautan vähän scirachaa päälle syöntivaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustan ruokia, esim teen lämmintä maapähkinäkastiketta. Siihen tulee maapähkinävoita, makeutusta maun mukaan, kookosmaitoa, sambal oelekia ja soijaa. Syödään Bami gorengin ja kroepoekin kanssa.

Vierailija
5/7 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapatoihin ja (kasvis)wokkeihin toki. Antaa kivasti potkua.

Tuon vaan pitää olla enemmän tahnamaista kuin juoksevaa kastiketta. Perusmarketeissa on kolmen eri valmistajan tarjontaa joista vain yksi muistuttaa sitä mitä sain työkeikalla Kauko-Idässä.

Vierailija
6/7 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan melkein jokaiseen ruokaan. Yleensä kun kuullotan sipulit, heitän sekaan mausteet ja sambalin. Pataruuat, keitot, munakkaat... kaikkeen sitä voi laittaa!

Vierailija
7/7 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapatoihin ja (kasvis)wokkeihin toki. Antaa kivasti potkua.

Tuon vaan pitää olla enemmän tahnamaista kuin juoksevaa kastiketta. Perusmarketeissa on kolmen eri valmistajan tarjontaa joista vain yksi muistuttaa sitä mitä sain työkeikalla Kauko-Idässä.

Kuin niin mikä niistä ?

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä