Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt pätkätöihin!

Vierailija
25.04.2013 |

Taas päättyy pätkä. Pari kuukautta aikaa etsiä uusi paikka. Minkään varaan ei voi laskea eikä voi suunnitella talouttaan kuin vuoden tai muutaman kuukauden päähän kerrallaan. Aina pitää vääntää hakemuksia, olla parhaimmillaan haastattelussa, toivoa parasta, totutella uuteen työpaikkaan työkavereihin. Ei saa tehdä virheitä, pitää olla täydellinen ja toivoa, että työ jatkuu. Sitten, kun vihdoin on sopeutunut ja löytänyt paikkansa, työ päättyy ja taas pitää etsiä uusi. Ei vaan jaksaisi.

Kohtalotovereita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö minulla ole kohtalotovereita?

Vierailija
2/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on uskomattoman paljon. Mulla takana yli 30 vuotta pätkää eikä paremmasta tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v samaa mutta viime elokuussa aloitin ns vakituisen työn.

Ei niin hyvää ettei jotain pahaakin, etsinyt vikat 2kk uutta työpaikkaa, tämä yksityinen sosiaalialan firma tappaa hlökuntansa mm säästöillään, johtamis-ja hlöstöongelmillaan yms.

No, kohta alkaa 2kk loma, pidän psyykeeni vuoksi noin pitkän loman vaikka suuri osa siitä onkin palkatonta kun olen vuosilomiani käyttänyt aiemmin.

Vierailija
4/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 11:59"]

Meitä on uskomattoman paljon. Mulla takana yli 30 vuotta pätkää eikä paremmasta tietoa.

[/quote]no etkö sinä pian eläkkeelle pääse?

Vierailija
5/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 20:45"]

Taas päättyy pätkä. Pari kuukautta aikaa etsiä uusi paikka. Minkään varaan ei voi laskea eikä voi suunnitella talouttaan kuin vuoden tai muutaman kuukauden päähän kerrallaan. Aina pitää vääntää hakemuksia, olla parhaimmillaan haastattelussa, toivoa parasta, totutella uuteen työpaikkaan työkavereihin. Ei saa tehdä virheitä, pitää olla täydellinen ja toivoa, että työ jatkuu. Sitten, kun vihdoin on sopeutunut ja löytänyt paikkansa, työ päättyy ja taas pitää etsiä uusi. Ei vaan jaksaisi.

Kohtalotovereita?

[/quote]

Maailma muuttunut. Ei tuo erikoista ole. Minäkin olen pätkätyöläinen eikä mua vaivaa se pätkääkään. Mukava olla välillä jouten ja jos sattuu "kuspäinen" työnantaja ja työpaikka niin jaksaa vetää senkin duunin kunnolla loppuun, kun voi olla varma lopetuspäivästä. Olen kyllä ollut kahdesti toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa eli vakipaikassa, mutta jotenkin närppi se työsuhteen luonne ja sanouduin irti toisesta kahden vuoden jälkeen, toisesta kahdeksan kuukauden jälkeen. Pätkät sopii mulle paremmin. Kun otetaan huomioon nykyinen työttömyysaste Suomessa olisi oikeudenmukaista, jos kaikki työsuhteet olisivat määräaikaisia. Pisin määräaikaisuus voisi olla vaikkapa 3-4 vuotta ja yksi sama määräaikainen voisi jatkaa samassa samassa työsuhteessa korkeitaan kaksi määräaikaisuutta peräkkäin ja sitten olisi pakko vaihtaa tekijää. Tällä tavalla saisimme työtä kaikille ja mahdollisuuden toimeentuloon sen sijaan, että meillä olisi valtava työttömien armeija ja pieni joukko ylityöllistettyjä työntekijöitä. Ikävä vain, että suomalaisilla ei taida olla valmiuksia hyvinvointinsa jakamiseen...

Vierailija
6/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Paitsi, että mä en enää saa edes niitä pätkiäkään.

Vierailija
7/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet? En ole kohtalotoverisi koska en ole koskaan ollut pätkätöissä. Itse valitsin miesten alan;kuljetusala. Meillä ei joudu pätkätöihin ellei itse niin halua. Tosin monet haluavat koska on niin monta rautaa tulessa.

Vierailija
8/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kutosen utopia siitä että kaikki olisivat pätkätöissä olisi ihan hullu. Meillä työsuhteet pitää olla pitkiä kun ala on niin vaikea ja jos työntekijä lähtee niin asiakkaat lähtee yleensä mukana. Ei sovi kuin joillekin aloille.Kolmessa vuodessa ei opi kuin talon tavoille. Mitään tuloksia ei vielä voi saavuttaa kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi