Korkean riskin papilloma nielussa?
Onko kellään todettu? Itse menen testeihin ja olen melko varma että sitä on. On löydetty kohdunsuulta ja suuseksiä olen tyhmänä harrastanut... En ymmärrä mikä tyhmyys minussa on asunut. Haluaisin löytää vertaistukea. Surettaa.
Kommentit (5)
kuulostaa pahasti siltä että sulla on HIV.... ikävä kyllä..
Tuo on hyvä syy ottaa papilloomavirusrokotus vaikka ei kuuluisikaan kouluissa alkavan ilmaisen rokotusohjelman piiriin. Rokotus pienentää suuresti riskiä saada syövälle altistava tartunta mihinkään osaan kehoaan.
Jos tartunnan on jo saanut niin sitten kannattaa välttää muita kyseisen paikan syöpäriskiä lisääviä toimintoja. Jos siis tupakoi niin tupakkalakkoon heti eikä enää koskaan aloiteta uudelleen.
Valitettavasti en ollut koskaan kuullut rokotteista, enkä liioin suuseksin vaaroista.. En käyttänyt järkeäni, olisihan sen voinut päätellä. Olen peloissani. Stressiä lukuunottamatta toimintojeni ei pitäisi lisätä syöpäriskiä, mutta ennen kyllä tupakoin. Yritän päästä tutkimuksiin, ettei siellä jo ole syöpää. Olen nuorikin, surettaa.
hiv on kyllä testattu eikä sitä ollut. Matala lämpö voi olla osoitus monesta muustakin taudista. voisin testata hivin uudelleen, mutta en oikein uskoisi.
korjaus edelliseen: on löydetty kohdunkaulan suulta siis CIN 2 ja DNA testejä virustyypin selvittämiseksi odotellaan. Yleensä tuo solumuutos on aggressiivisen viruksen aiheuttama. Kohdunkaulalta sen saa hoidettua, mutta pelkään suunnattomasti nielua. Nielurisani on suuret ja tulehtuneet, sekä minulla on matalaa lämpöä jo monta viikkoa. Olen niin surullinen. Onko kukaan muu joutunut kokemaan vastaavaa?