Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä eroon aikaansamattomuudesta ja asioiden viivästyttämisestä?

Vierailija
03.07.2020 |

Onko mitään keinoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ratkaisi tuon ongelman ottamalla hyvä vaimon.

Vierailija
2/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkitys. Auttoi minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd-aikuisen selviytymisopas -niminen kirja antaa eväitä ymmärtää omien aivojen mekanismeja ja auttaa hahmottamaan keinoja parantaa elämänhallintaa

Vierailija
4/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista jokaiselle päivälle hoidettavista asioista. Aloita heti aamusta ja sitten kun olet saanut pakolliset tehtyä niin voit vetää lonkkaa loppupäivän.

Vierailija
5/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista kaikki rauta-arvot. Mä olin pitkään jotenkin todella todella saamaton ja työterveyshuolto sitten laittoi lähetteen labraan. Siellä otettiin mm. se ferritiini. Se oli hyvin alhainen ja rautakuuri kesti nelisen kuukautta. Kyllä huomaa eron.

Vierailija
6/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ADHD/ADD?

Vierailija
7/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi pomodoro-tekniikka: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pomodoro-tekniikka

Tosin jos on oikein v-mäinen asia, jota ei millään haluaisi tehdä, aloitan yleensä 10 min ajastimella ja jostain tosi pienestä osasta, esim. kirjoitan 2 riviä tekstiä tms. Yleensä flow löytyy aika nopeasti ja jossain vaiheessa huomaan, ettei ajastin ole enää tarpeen.

Vierailija
8/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä ADHD/ADD?

Luultavasti

Vierailija
9/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hoitamaton ADHD, ja pärjään siten että vedän ”välttämättömyydet” minimiin, kaverit onneksi ymmärtää tämän että mun kanssa on turha sopia mitään kovin tarkasti, vaan esim. tavataan enemmänki fiiliksen mukaisesti, eikä sovita kovin pitkälle suunnitelmia. Samasta syystä ei ole aikataulutettuja harrastuksia. Kotitöistä selviin säännöllä että yksi (kiireellisin) asia on mietittävä ja myös toteutettava (lähes) joka päivä, ettei hommat pääse kertymään, koska liiasta sekamelskasta en saisi enää kiinni, vaan aivot menisi solmuun. E-laskuna kaikki mikä mahdollista, ruoka sellaista mikä säilyy, ja aikatauluja mahdollisimman vähän jotta unirytmi pysyisi mahdollisimman hyvin kasassa, sillä väsymys moninkertaistaa ongelmat ja oireet, mikäli siis tästä sinullakin kysymys. Siinäpä muutamia työkaluja :)

Vierailija
10/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilko tehtävä pienempiin osiin! Esim. Siivoa koko kämppä -> Aloitan imuroinnista -> Imuroin edes pahimmat pölyt olkkarista

Vierailija
11/11 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huhhuh mitä kommentteja! Ap kärsii aikaansaamattomuudesta ja jengi jakelee täällä aika raskaita diagnooseja. Neurologisen oireyhtymän tai masennuksen diagnosointi näiden taustatietojen valossa on kyllä härski ylilyönti. Nyt vähän suitsia mammoille! Osa ihmisistä on laiskanpulskeita vatuloijia (itsekin olen), eikä se riitä yksinään täyttämään mitään tautiluokitusta. Jösses.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan