Annoin työkaverille syntymäpäivänään suklaakonvehteja, hän kiersi ympäri toimistoa ja tarjoili muille työkavereille
Mietin, että oli lahja hänelle, ei koko toimistolle. Miksi laittoi lahjan jakoon heti muille? Jos ei itse olisi halunnut syödä niitä, miksi jakoi lahjan pois minun nähden? Olisi antanut vaikka ystävälleen. Koen, että oli epäkohteliasta.
Kommentit (11)
Miksi annat työkaverille lahjan? Lahja on saajansa vapaasti käytettävissä. Itse en syö konvehteja, joten hyvinkin laittaisin toimistolla jakoon halukkaille.
Hän ei langennut lihotusansaasi, vaan pisti kalorit kiertoon. Niin ovela on nainen.
Työpaikallani ovat tietoisia, etten herkuttele enkä juopottele, en edes mehuilla.
Voit laittaa kaikki herkut näkyville, eikä edes houkuta. Enemmän kuvottaa.
Jos joku sitten varta vasten ostaa minulle jotain herkkua, annan muille.
Jos joku loukkaantuu, päivitelkööt tunnemaailmaansa keskenään.
Eikö tuo kuulu jo alkeellisimpiin käytöstapoihin?
Niin minut on kasvatettu. Jos muita, tarjotaan ekaksi muille, jonka jälkeen itse vasta mussutetaan.
Jos toisin, sinun olisi pitänyt lahja antaa kahden kesken, eikä lahjansaajan avata pakkausta.
Kuulostaa erikoiselta, oletko ihastunut häneen?
Ehkä se oli hänen tapansa näyttää, että hän ei halua lahjaa joka olisi intiimi, vain teidän välillä. Hänen mielestä ette ole niin läheisiä. Se oli työkaverilta, joten sen voi jakaa työkaverien kesken.
Mitä muut työkaverit ovat tehneet kun annat heille suklaata?
Suklaa, etenkin Fazerin, on nykyisin niin huonoa, että sen voi ainoastaan jakaa pois.
Vai että epäkohteliasta. Eiköhän toi kuulu hyviin käytöstapoihin.
Kivalle työkaverille on kiva antaa suklaata nimpparina tai synttärinä.
Ja hänhän laittoi vaan hyvän kiertämään, en minä tuollaisesa loukkaantuisi.
Useimmille suklaapalanen maistuu työpäivän keskellä, ja jolle ei maistu, hän ei suklaapalasta ota.
Hänhän tavallaan tuolla tavalla juhli syntymäpäiväänsä kaikkien kanssa, ja usko pois, varmasti oli hyvillään kun muistit häntä.
Outoja kommentteja. Suklaa oli lahja, vaikka sattuikin suklaata olemaan. Otetaan esimerkiksi kimppu ruusuja. Olisiko työkaverin tullut jakaa niitä ympäri työpaikkaa? Törkeää, välinpitämätöntä, moukkamaista käytöstä. Mitään tekemistä hyvien käytöstapojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Outoja kommentteja. Suklaa oli lahja, vaikka sattuikin suklaata olemaan. Otetaan esimerkiksi kimppu ruusuja. Olisiko työkaverin tullut jakaa niitä ympäri työpaikkaa? Törkeää, välinpitämätöntä, moukkamaista käytöstä. Mitään tekemistä hyvien käytöstapojen kanssa.
Näin minäkin ajattelin, etten jakaisi mitään muutakaan lahjaa pois. Olen saanut häneltä syntymäpäivänä hänen kutomat villasukat, joten vastavuoroisesti annoin hänelle lahjan ja ajattelin antaa suklaata, koska on neutraali lahja, eikä esine, mikä jää pyörimään nurkkiin.
Olisiko minun pitänyt antaa hänen lahjoittamansa villasukat hänen nähdessään toiselletyökaverille?
Hän antoi ystävilleen