Duunariammatti ammatinvaihtajalle
Olen tehnyt taloushallinnon töitä muutamia vuosia, mutta haluaisin tehdä jotain muuta. Olen yli 30-vuotias nainen ja mietin, että joku duunariammatti voisi olla kiva. Haluaisin tehdä työtä käsilläni, mutta en oikein tiedä mikä olisi hyvä työ. En halua mennä opiskelemaan pitkäksi aikaa, joten oppisopimus tai iltaopiskeluna tehtävä tutkinto olisi ok. Hoitoalalle en missään nimessä halua, mutta en pelkää ns. likaistakaan työtä. Onko ehdotuksia?
Kommentit (20)
LVI, sähkö ja metalli taitaa työllistää parhaiten.
Unohda koko juttu ja voimaannu jollain muulla tavalla. Tämän päivän duunari hommat ole mitään pikkusta kivaa askartelua vaan vedetään kaikki mehut irti naurettavalla korvauksella. Ei voi suositelle kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Unohda koko juttu ja voimaannu jollain muulla tavalla. Tämän päivän duunari hommat ole mitään pikkusta kivaa askartelua vaan vedetään kaikki mehut irti naurettavalla korvauksella. Ei voi suositelle kenellekään.
Toihan tuntuu olevan totta vähän joka alalla. Meidänkin toimistolla potkittiin yksi täyspäiväinen työntekijä pois ja nyt kaksi vanhaa kokoaikaista työntekijää tekevät omien hommiensa päälle hänen hommansa.
ap
Vierailija kirjoitti:
LVI, sähkö ja metalli taitaa työllistää parhaiten.
Sähkö- tai LVI-ala kuulostaa mieleniintoiselta. Onko kenelläkään kokemusta näistä töistä? Metalli tuntuu tosi vieraalta enkä yhtään tiedä mitä siellä voisi tehdä. Olen tosin joskus ajatellut metallisepäksi alkamista, mutta sillä taitaa olla vähän vaikea elättää itseään. :)
ap
Taksikuski.
Toinen vaihtoehto on kodin ilnastointikoneen asentaja. 2000 paikkaa on auki ja työ opetetaan viikossa.
Täällä myös yksi entinen akateeminen, joka haluaa nyt duunarihommiin. Olen harkinnut metallia, siivousta, kiinteistönhoitajaa.
Putkaria ja raksaa vähän vierasta kun pelkään että nainen nauretaan ulos koko alalta kun ei jaksa nostaa jotain 100 kg palkkeja.
Ehdotuksia!
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi entinen akateeminen, joka haluaa nyt duunarihommiin. Olen harkinnut metallia, siivousta, kiinteistönhoitajaa.
Putkaria ja raksaa vähän vierasta kun pelkään että nainen nauretaan ulos koko alalta kun ei jaksa nostaa jotain 100 kg palkkeja.
Ehdotuksia!
Minkälaista duunia metallialalla olit ajatellut?
Hitsaamista olin ajatellut ja olen hakenutkin koulutukseen.
Jos en pääse sinne, niin yritän laitoshuoltajan koulutusta. Siivoustyöt on aina ollut ihan mukavia kun saa itsenäisesti tehdä eikä niihin kuulu mikään turha länkyttäminen ihmisten kanssa.
Maalari. Vaihdoin kaksi vuotta sitten, nyt olen koristemaalari. Töitä on riittänyt hyvin.
Teen sivutyönä vanhaa työtäni ammattitaidon ylläpitämiseksi, jos joskus innostaisi perustaa oma yritys. Ei vielä, nyt haluan elää stressitöntä elämää muutaman vuoden.
Jos kerran metallityötkin käy, niin suosittelisin hakeutumista aarporaajaksi, heillä oli ainakin takavuosina hi.ton hyvä palkka.
Osaisiko joku selittää miksi metallitöitä pidetään niin huonoina, ettei sinne kukaan halua? Itse olisin mennyt metallialan koulutukseen, mutta sitä ei järjestetty koska sinne ei ollut kukaan hakenut. Mikä niissä hommissa on niin kamalaa?
Itse olen miettinyt näitä: Laitoshuoltaja, potilaskuljettaja (kuljettaa potilaita sairaalassa paikasta A paikkaan B, todella liikkuva homma), perhepäivähoitaja, keittiötyöntekijä.
Olen myös toimistotöissä, ei taloushallintoa kuitenkaan.
Yksityisyrittäjänä salapoliisi joka nappaa petturipuolisot.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran metallityötkin käy, niin suosittelisin hakeutumista aarporaajaksi, heillä oli ainakin takavuosina hi.ton hyvä palkka.
Miten niihin hommiin pääsee ja millaista työ on?
Up, lisää ja jotain oikeita ehdotuksia eikä mitään hienoja kakkuja tai koruja..
Vierailija kirjoitti:
Up, lisää ja jotain oikeita ehdotuksia eikä mitään hienoja kakkuja tai koruja..
Kondiittori-leipuriksi voi myös opiskella aikuisopintoina, jos leipominen oikeasti kiinnostaa. Tosin niiden työvuorot alkaa vissiin ihan superaikaisin.
En myöskään pelkää miesvaltaisia aloja. :)
ap