Käytkö työssä ja säästätkö tai maksatko omaa asuntoa?
Se on tyhmää. Tuhlaat ainoaa elämääsi, käytä rahat vaikka matkusteluun,
kulttuuriin, huumeisiin, viinaan, ihan miten haluat.
Suomessa satojatuhansia fiksuja jotka asuvat ja elävät turvatusti isoissa asunnoissaan ja syövät hyvää ruokaa käyttävät kalliita terveyspalveluja ja lääkkeitä. Sinun maksamilla verorahoilla, tekemättä mitään.
Kommentit (32)
Käyn ja maksan. En asuisi maaseudulla ikinä kenenkään okt:ssa vuokralla.
Maksan asuntoani ja käytän rahaa vielä kaikkeen muuhunkin mukavaan...
Vierailija kirjoitti:
Ja kukaan ei ikinä osta maaseudulta sitä sinun omakotitaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minä en ainakaan ole myymässä taloani vaan ajattelin asua tässä niin pitkään kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Yli 70% suomalaisista ei vaan tähän pysty vaan heillä on lainaa niin paljon, että elävät kädestä suuhun eivätkä saa jäämään mitään esim säästöön ja kaikki muukin mukava rahoitetaan lainalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minä en ainakaan ole myymässä taloani vaan ajattelin asua tässä niin pitkään kuin mahdollista.
Kunnes tulee ero, työttömyys, sairaus, jne...
Käyn töissä, säästän, maksan omaa asuntoa. Eihän tämä mitään unelmaelämää ole, mutta onpa ainakin enemmän omissa käsissä kuin sellaisella, jonka elämän perusreunaehdot sanelee yhteiskunnan kulloinkin harjoittama sosiaalipolitiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nro 1, mutta asun haja-asutusalueella, ja tästä ympäriltä on myyty ihan viime vuosina monta taloa. On alle sadan kilsan päässä Helsingistä.
Käyn töissä, asutaan vuokralla ja säästän. Matkailua ja lapsia varten.
Tässä elämässä en paljon ole oppinut muuta kuin sen, että rahaa on kiva säästää, matkailu on kivaa ja elämänlaatu paranee kun on rahaa millä tehdä kaikkea kivaa.
Lapset eivät ehkä saa paljon perintöä mutta onpa ainakin heille opiskelut turvattu ja opetettu käyttämään rahaa. Ehkä se loppujen lopuksi on parempi niin kuin iso perintö, jonka tuhlaavat hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että ostaa. Ostettiin itsekin tämä aikoinaan kesämökiksi ja 100-vuotiaille hirsitaloille on aina kysyntää. Sijaintikin hyvien yhteyksien päässä, talvella ei tarvita omaa aurausta esim. jne. Plus tää oli jo meille superhalpa.
Vierailija kirjoitti:
Samoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu en minäkään ja lapset tuskin itkevät tämän arvottomimman omistusasuntoni arvonalenemaa. Mulla on vielä 5-6 (7) muutakin kämppää. Arvonnousualueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 70% suomalaisista ei vaan tähän pysty vaan heillä on lainaa niin paljon, että elävät kädestä suuhun eivätkä saa jäämään mitään esim säästöön ja kaikki muukin mukava rahoitetaan lainalla.
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Miksi kaikki pitää saada heti? Onhan se aikaa vievää, jos oikeasti istuu alas ja miettii, suunnittelee ja laskee mihin tarkoitukseen ja missä ajassa säästää tarvittavat rahat mutta on se sen arvoistakin.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla omakotitalossa😱.
Mieluummin vaikka Töölössä roskapöntössä.
Voiko ihminen isompaa virhettä tehdä kuin laittaa rahansa taloon suomen maaseudulle. Nehän ovat nollan arvoisia jo uutena jonkin ajan päästä niistä joutuu maksamaan sille joka sellaisen ottaa......🤔...... purettavaksi ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ois jäänyt ilman asuntolainaakaan yhtään rahaa käyttöön. Lainalyhennys 580e, niin vähemmänhän se on kuin asua vuokralla. Ja siis tosiaan silti ei rahaa muuhun. Onneksi tuli iso perintö, ni nyt on.
Kannattaa opiskella ammatti, joka aidosti kiinnostaa. Ei tarvitse "tuhlata elämäänsä" käymällä töissä vain rahan takia, kun voi käydä töissä tekemässä aidosti mielenkiintoisia asioita. Ja maksaa sen asuntolainan siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla omakotitalossa😱.
Mieluummin vaikka Töölössä roskapöntössä.Voiko ihminen isompaa virhettä tehdä kuin laittaa rahansa taloon suomen maaseudulle. Nehän ovat nollan arvoisia jo uutena jonkin ajan päästä niistä joutuu maksamaan sille joka sellaisen ottaa......🤔...... purettavaksi ehkä.
Just eilen kattelin H:gin ydinkeskustassa yhtä siististipukeutunutta naista, joka kopisteli kohti oletettavasti hyvällä alueella sijaitsevaa kotiaan ja mietin, että mikään ei saisi minua sulloutumaan tuonne kerrostalokopperoon (ja siis oon niissä asunut 38 vuotta, eli tiedän, mistä puhun), vaan itse voin niin paljon paremmin suht pitkällä kehäkolmosen tuolla puolen oman, komean puutarhani, pihan ja luontokokemuksen kanssa. Omalta pihalta saa herneet,mansikat, perunat, kasvaa kukkia ja voi suunnitella mitä puutarhaan laittaa ja siis koko tämä maksoi vain 90 000 ja on sellainen talo, joita ei tule enää lisää. Uskoisin, että joku tän kyllä aina haluaa. Maaseudulla on ihaniakin paikkoja ja talokja, arvon juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes tulee ero, työttömyys, sairaus, jne...
Ero on jo tullut, ja pärjään kyllä vaikka tulisi työttömyys ja sairauskin.
En käy työssä ja oma pikku talo on maksettu jo kokonaan. Kiitos vaan kysymästä.