Miten opettaa lapsi pyyhkimään
Neuvokaas kokeneemmat vanhemmat hyviä tekniikoita, miten opettaa lapsi pyyhkimään pissallakäynnin jälkeen. Lapsi pelkää, että käsiin menee pissaa, eikä siksi halua pyyhkiä, vaikka oikeasti osaa (hoidossa on homman hoitanut useasti).
ja kiitos ei tarvitse sanoa, että paperi käteen ja käsket pyyhkiä, haluaisin kokoemuksia vastentahtoisten pyyhkijöiden vanhemmilta, mikä nopeutti oppimista.
Kommentit (11)
Se että ei mennyt pyyhkimään jos tiesi lapsen osaavan itse.
Vierailija kirjoitti:
Se että ei mennyt pyyhkimään jos tiesi lapsen osaavan itse.
kiitos, muita vinkkejä?
Tulee mieleen, että kun kerran on tiedossa miksi lapsi ei haluaisi pyyhkiä itse, niin voisi tarttua siihen. Eli tuo pelko että pissaa menee käsiin. Lähtisin ehkä juttelemaan lapsen kanssa siitä että pissa ei ole vaarallista, se lähtee käsistä pesemällä ym. Terveisin lapseton besserwisser, joka yrittää päteä netissä kasvatusvinkeillä :)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että kun kerran on tiedossa miksi lapsi ei haluaisi pyyhkiä itse, niin voisi tarttua siihen. Eli tuo pelko että pissaa menee käsiin. Lähtisin ehkä juttelemaan lapsen kanssa siitä että pissa ei ole vaarallista, se lähtee käsistä pesemällä ym. Terveisin lapseton besserwisser, joka yrittää päteä netissä kasvatusvinkeillä :)
Kiitos kun vastasit kuitenkin :)
Juu, yritetty on, mutta eipä usko mun vakuuttelua. Ajattelin tänään jo, että otanko kumihanskat käyttöön, niin saisi vetää ne käteen ja opetella niillä pyyhkimään ;)
Kirveleekö ihoa, rasvaa kädet yön ajaksi, iho paranee..
Jttääkö lapsi pyyhkimättä, jos et mene apuun?
up