Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira tappoi pihassa fasaanin, voiko linnun syödä?

Vierailija
20.04.2013 |

Siinä kysymys.. Tyhmä ehkä, mutta ei tällaista ole ennen tapahtunut :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietys voi! Ota suolet heti pois, peräaukon viereen viilto ja sitä kautta vatsa ontelo tyhjäksi. Sydämmen voi syö. Tämän jälkeen voit riiputtaa lintua, jaloista narulla seinälle( ei pakko), nyt on hyvä sää. Lintu ei saa jäätyä ja tietysti ei auringon valossa. Huomenna nyljet, ensin vaikka siivet, kaula ja jalat poikki. nahka lähtee kun työnnät sormet nahan ja lihan väliin ja siitä kevyesti revit nahan pois. Suola veteen vähäksi aikaa (pari tuntia) ja sitten vaikka kuppiin. Laita vaikka vettä niin että lihat peittyy, siihen vaikka 1-2 lihaliemi kuutioita, voi laittaa vaikka porkkanaa, lanttua jne. Kolme-neljä tuntia uunissa, lämpöä joku 120 astetta. Perunat kiehumaan ja valmis ruoka on nautittavaksi. Voit ennen syömistä lihat erotella luista.

t.metsästäjä mies

Vierailija
2/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi kamala. En söisi vaikka maksettais. Erittäin kuvottava tuo metsästäjämiehen ohjekin :(  Mulla ainakin menisi tuommoisesta pala kurkkuun, vaikka lihaa ja kanaa syönkin. Tietenkin teknisesti metsästäjä on oikeassa valmistusohjeineen, voi sen syödä noin valmistelemalla. 

Eli syö se joka pystyy, bon appetit vaan ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten seuraava kysymys, mitä tekee metsästäjä-mies vauva.fi -sivustolla...?

Vierailija
4/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästää varmaankin.

Vierailija
5/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 12:11"]

No hyi kamala. En söisi vaikka maksettais. Erittäin kuvottava tuo metsästäjämiehen ohjekin :(  Mulla ainakin menisi tuommoisesta pala kurkkuun, vaikka lihaa ja kanaa syönkin. Tietenkin teknisesti metsästäjä on oikeassa valmistusohjeineen, voi sen syödä noin valmistelemalla. 

[/quote]

Normaali riistalintu tuo fasaani on.

Vierailija
6/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No jos pystyy lihaa syömäänkin, pitäis pystyä myös nuo em. asiat suorittamaan.

Vierailija
7/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Fasaania en ole ikinä syönyt, mutta paljon parempi vaihtoehtohan tuo on kun kasvatettu antibioottibroileri!

Hetken mulla kävi semmonen luonnosta vieraantunut ajatus mielessä, että mitä jos siinä on jotain bakteereita, mutta se meni heti ohi :D 

t: ap

Vierailija
8/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]Mä olen samaa mieltä tästä, vaikka kirjoittaja taisi pitää vaan fasaania inhottavana, ei sen valmistamista. 

On se niin helppoa kun lihat normaalisti ostaa siistissä muovipakkauksessa niin ei tarvitse ajatella teurastusta ym :) 

Vierailija
9/18 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis jos joku veisi sinut teurastamoon katsomaan, miten niitä sikoja, lehmiä ja kanoja käsitellään, niin sinusta tulisi kasvissyöjä?

Vierailija
10/18 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasaanihan on aina ollut oikein herrojen herkkua. Mitäs väliä sillä on onko sen tappanut haulikon haulit vai koiran hampaa.

Vierailija
11/18 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi syödä. Tässä eräs helppo tapa laittaa fasaani lihoiksi. Tosin siivet ottaisin peremmin talteen, kuin tässä videolla tehdään. Siivet nyljetään samaan tapaan, kuin videolla tehdään jaloille.

Fasaani on yksi herkullisimmista kanalinnuistamme, joten onneksi olkoon mainiosta koirastasi ja eikun herkuttelemaan!

Anttipantti

Vierailija
12/18 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 12:06"]

Tietys voi! Ota suolet heti pois, peräaukon viereen viilto ja sitä kautta vatsa ontelo tyhjäksi. Sydämmen voi syö. Tämän jälkeen voit riiputtaa lintua, jaloista narulla seinälle( ei pakko), nyt on hyvä sää. Lintu ei saa jäätyä ja tietysti ei auringon valossa. Huomenna nyljet, ensin vaikka siivet, kaula ja jalat poikki. nahka lähtee kun työnnät sormet nahan ja lihan väliin ja siitä kevyesti revit nahan pois. Suola veteen vähäksi aikaa (pari tuntia) ja sitten vaikka kuppiin. Laita vaikka vettä niin että lihat peittyy, siihen vaikka 1-2 lihaliemi kuutioita, voi laittaa vaikka porkkanaa, lanttua jne. Kolme-neljä tuntia uunissa, lämpöä joku 120 astetta. Perunat kiehumaan ja valmis ruoka on nautittavaksi. Voit ennen syömistä lihat erotella luista.

t.metsästäjä mies

[/quote]

minä olen suolistanut linnut poikittaisella villolla vatsanahasta vatsan avaten. Fasaania en nylkisi vaan kynisin ja valmistaisin nahkoineen. Linnun riipputtamisen suorittaisin kaulasta, eli jalat alaspäin.

Ja teknisesti kyse on tietysti salametäsästyksestä ja rikoksella hakitusta riistasta. Eli ei kannata ainakaan kehuskella ympärinsä että on syönyt huhtikuussa pyydettyä fasaania.

Pairi syksyä sitten yksi rouva facebookissa kehuskeli miten hyvää teeripaistia mies oli tehnyt sorsastuskauden avajaisten jälkeen...

t. toinen metsästäjä.

Vierailija
13/18 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten seuraava kysymys, mitä tekee metsästäjä-mies vauva.fi -sivustolla...?

[/quote]

Mitäs ihmettelemistä tossa on. Varmaan samaa kuin metsästävät naiset. Tiesitkö että metsästävilläkin mihillä voi olla vauvoja?

Enemmän minä ihmettelen niitä teinejä jotka on täällä kertomassa miksi eivät aijo koskaan hankkia lapsia.

t. toinenkin metsästävä mies

Vierailija
14/18 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 12:50"]

Kiitos vastauksista! Fasaania en ole ikinä syönyt, mutta paljon parempi vaihtoehtohan tuo on kun kasvatettu antibioottibroileri!

Hetken mulla kävi semmonen luonnosta vieraantunut ajatus mielessä, että mitä jos siinä on jotain bakteereita, mutta se meni heti ohi :D 

t: ap

[/quote]

Eihän sulla ole hajuakaan siitä että mitä tuo fasaani on elääkseen syöny. Ties mitä myrkyjä se on ihmisten puutarhoissa popsinu koko ikänsä.

Vierailija
15/18 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]

Minun mielestä on todella tehopyhää kauhistella eläimen ruuaksi valmistelua, jos kuitenkin syö lihaa.

Vierailija
16/18 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se lintu on stressilihaa, kun koirasi sen tappoi ja lintu ei kuollut heti?

Vierailija
17/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, minä olen mies, metsästäjä eikä minulla ole lapsia saati vauvaa. Olen aikanani eksynyt tähän Vauva lehden aihe vapaan ansaan enkä ole tähän mennessä vielä keksinyt miten tästä koukuttavasta palstasta pääsee irti.

Vierailija
18/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, minä olen mies, metsästäjä eikä minulla ole lapsia saati vauvaa. Olen aikanani eksynyt tähän Vauva lehden aihe vapaan ansaan enkä ole tähän mennessä vielä keksinyt miten tästä koukuttavasta palstasta pääsee irti.

:-D Et ole ainoa!