Äiti vs.Isovanhemmat
Puranpas huoleni tännekin..
Tarina on pitkä, niin pitkä että pätkän pienen tiivistän tähän ja ehkä joskus kirjan asiasta kirjoitan.
Mietin tässä mitä teen asialle, jossa isovanhemmat/ex-appivanhemmat haukkuvat ja alistavat minut lasteni nähden jatkuvasti. Pakko se on välillä kohdata kun lapset ja tavarat pitää ovelta hakea. Viimeisestä onkin aikaa, mutta jälleen näin kävi.. Vanhempi lapseni (vasta 12), irvaili ja heitteli paperitolloilla mummun olan takaa.. Näinhän sitä äitiä kohdellaan, hyvän mallin saavat näiltä isovanhemmilta.. Lasten isä ei ota kantaa näihin asioihin, vaikka omat vanhemmat tekevät lapsille hallaa jutuillansa. Ja mitä kaikkea he puhuvatkaan silloin kun lapset ovat isällään sekä isovanhemmillaan. Kaippa se ammattilaisen apua on pyydettävä, minä en kykene asiaa muuttamaan. Huh-huh, todella todella raskasta.
nimim.Normaali työssäkäyvä suomalainen nainen, sekä niin epätoivoinen tämän asian kanssa kuin vain voi.
Kommentit (5)
Miksi lapset olisi haettava isovanhemmilta? Onko teillä lastenvalvojalla solmittu tapaamissopimus? Sanotaanko siinä, että lapset on haettava isovanhemmilta?
Nyt soitto lastenvalvojalle ja kysy, mitä tehdään. Jos joku taho vahingoittaa lapsia tuolla tavalla, niin eiköhän sillä vanhemmalla ole oikeus evätä ne tapaamiset.
12-vuotias on muuten jo niin iso, että ei todellakaan heittelisi paperitolloja, vaikka kuinka isovanhempi yllyttäisi. Avaa suusi ja totea ihan ääneen, että jos käytös on tätä luokkaa sekä isovanhemmilla että lapsilla, kun ovat viettäneet aikaa yhdessä, niin tämä ei todellakaan näin jatku ja haet vaikka oikeuden määräyksen siitä, ettei isä saa lapsia luovuttaa isovanhemmille, jotka käyttäytyvät noin. Omalle lapselle sitten kunnon rangaistukset siitä, ettei osaa käyttäytyä. 12-vuotias tietää oikean ja väärän eikä häntä mikään mummo pakota käyttäytymään idioottimaisesti. Normaalisti lapsi puolustaisi äitiään isovanhempia vastaan, joten nyt keskustelemaan sen isovanhemman kanssa ja heti!
Heitteli paperitollolla ja se loukkaa sua?
Vissiin se vanhemmuusajokortti olisi aiheen? Vai onko aloitus ehkä sarkasmia, jonkun huumoria?
Miksi sun on pakko hakea lapsia isovanhemmilta/ex-appivanhemmilta? Älä vie lapsia sinne ollenkaan niin sun ei tarvitse hakeakaan niitä sieltä. Isä hoitakoon omien vanhempiensa kanssa toiminnan, jos pitää sitä tarpeellisena.
Toinen asia on, että sun on ehkä tehtävä niille lapsillle selväksi, että ihmisiä ei heitellä paperitolloilla (eikä vastaavaa) missään, koskaan, milloinkaan. Sä voit puhua tästä lapsillesi kun he ovat kotona ja tehdä selväksi, että huonostä käytöksestä on myös seurauksia (jotka tietenkin yksilöit ja sitten panet myös toimeen).
Heitteli paperitolloilla samalla kun isovanhemmat minua solvasivat.. Hieman eri asia kuin heittelisi jossain muussa tilanteessa, tehdäkseen pientä kiusaa.
Se että lapsi aivopestään omaa vanhempaa vastaan, ei vain mene ymmärrykseeni. Että lasten aikana käyttäydytään noin.
En itse vie lapsiani ex-appivanhemmille, eron jälkeen kun välit ovat olleet aikalailla räjähdysherkät. Sieltä heidät on kuitenkin aina haettava, kun minun luokseni tulevat.