Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys laparoskopian jälkeisestä kotiutuksesta / paikalla lääkäreitä/sh/toimenpiteen kokeneita?

Pakollako yökylään
01.07.2020 |

Moikka AV!
Olen menossa lähipäivinä laparoskopiaan eli sterilointitoimenpiteeseen. Toimenpide tehdään yleisanestesiassa, ja olen saanut sairaalasta ohjeen, että kotona pitäisi olla aikuinen seurana ainakin toimenpidettä seuraavaan aamuun asti.

Tilanteeni on se, että olen sinkku, perheeni ja lähisukuni asuu toisaalla, ja olen sen verran erakkointrovertti, että ystäväpiirini on todella suppea. Onko tuo ohje aivan ehdoton, eli aikuinen seuralainen täytyisi olla, vai onko se vain varotoimenpide, että jos vointi huononeekin illan/yön aikana? En haluaisi vaivata ainoaa läheisempää kaveriani yökylään asti, koska hän joutuisi nukkumaan sohvalla ja lemmikkieläimeni osaa olla vähän uniterroristi. :/ Help?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kunnallista kotipalvelua avuksi. Maksaa kyllä.

Vierailija
2/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tule kotiin tarkistamaan, sanoin että mun äiti tulee meille. Menin taksilla kotiin. On varotoimi jos jotain ongelmaa tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika ehdoton on. Jos et saa ketään helposti yöksi vointiasi valvomaan, ilmoita siitä toimenpideyksikköön. Silloin olet yön yli osastolla seurannassa, mikä ei ole ollenkaan hullumpi vaihtoehto, esimerkiksi pahoinvointi ja kivut saattaa yllättää. Osastolla apu on lähellä.

Vierailija
4/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lähinnä varotoimenpide - suurimmalla osalla ei ole mitään ongelmia, mutta joskus voi olla poikkeustapaus ja reagoikin jälkikäteen niin että olo huononee. Ei vaan voi tietää varmasti etukäteen. Jos sinulla yksinkertaisesti ei ole ketään läheistä, niin kerro sinne sairaalaan tästä etukäteen - jos on ihan pakko, niin varmasti voit olla osastolla yötä.

Itselläni oli oman vastaavan toimenpiteen jälkeen kaveri yötä, mutta ei olisi tarvinnut - napa oli tosi kipeä kun puudutus kului pois, mutta muuten vointi ok.

Vierailija
5/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika ehdoton on. Jos et saa ketään helposti yöksi vointiasi valvomaan, ilmoita siitä toimenpideyksikköön. Silloin olet yön yli osastolla seurannassa, mikä ei ole ollenkaan hullumpi vaihtoehto, esimerkiksi pahoinvointi ja kivut saattaa yllättää. Osastolla apu on lähellä.

Onko tämä siis ihan ilmoitusasia sairaalaan? Pitääpä soittaa sinne, kiitos. :)