Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko ihminen on loukkaantunut sinulle kevään aikana, kun et ole suostunut johonkin tapaamiseen tms asiaan koronariskin vättelyn vuoksi?

Vierailija
29.06.2020 |

Miten pitkään loukkaantuminen on kestänyt, ja onko ihmissuhteita katkennut pysyvämmin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Pidän yhteyttä vain fiksujen ja ihanien ihmisten kanssa <3 Tosin olen kyllä nähnyt ystäviä kävelylenkeillä, turvavälein.

Vierailija
2/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vähän harmistui, mutta seuraavana päivänä jo soitteli ja jutteli ihan kuin ei harmistusta olisi ollutkaan.

Kukaan muu ei, ovat itsekin olleet tarkkoja rajoitusten noudattamisen suhteen. Mutta mulla onkin fiku ystävä-tuttava-sukulaispiiri .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ihmistä on loukkaantunut tulisemmin. Muutamalta ihmiseltä olen saanut vähättelevää naureskelua osakseni.

Vierailija
4/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vähän harmistui, mutta seuraavana päivänä jo soitteli ja jutteli ihan kuin ei harmistusta olisi ollutkaan.

Kukaan muu ei, ovat itsekin olleet tarkkoja rajoitusten noudattamisen suhteen. Mutta mulla onkin fiku ystävä-tuttava-sukulaispiiri .

Minulla on ongelmana se, että minulla on omasta mielestään fiksu ystävä-tuttava-sukulaispiiri. He määrittelevät mielestään kulloinkin, mikä on turvallista. Heidän mielestään minulla ei ole oikeutta määritellä asiaa itse, koska he ovat niin fiksuja, että tietävät paremmin.

Vierailija
5/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole edes kysynyt tapaamiseen. On ollut selvää ettei nyt tavata. Ryhmävideopuheluita ollaan järjestetty. 

Vierailija
6/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut eristyksissä helmikuun alusta asti, jopa kaupassa käynnit jätin minimiin ja yhteyttä olen pitänyt tuttuihin puhelimitse. Muutama tyyppi on pitänyt minua hysteerikkona.

Kuinka oikeassa minä lopulta olinkaan.

Vierailija
7/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole edes kysynyt tapaamiseen. On ollut selvää ettei nyt tavata. Ryhmävideopuheluita ollaan järjestetty. 

Monen tuntemani ihmisen mielestä korona-aika on ohi. Se korona-aika oli heidän mielestään keväällä. Se loppui siihen kun irtorkarkit tulivat kauppoihin.

Vierailija
8/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut eristyksissä helmikuun alusta asti, jopa kaupassa käynnit jätin minimiin ja yhteyttä olen pitänyt tuttuihin puhelimitse. Muutama tyyppi on pitänyt minua hysteerikkona.

Miten aiot jatkaa tästä eteenpäin?

(en missään nimessä halua arvostella sinua. Olen neutraalin utelias. Itse olen tiukan linjan noudattaja)

Vierailija
9/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaverini loukkaantui mut tämä tapahtui vuolen alkupuolella, minulla ei ollut silloin oikeen terve olokaan. Kaveri oli jo pidemmän aikaa halunnut tavata mutta minua ei kauheasti innostanut muutenkaan. Sanoin ettei ole hyvä olla ja oikeasti epäilin että oliko jotain koronaa minulla kun oli omituinen olo kuin flunssaa muttei kuitenkaan. Kaveri vaikutti epäilevältä, ei varmaan uskonut minua vaikka ihan tosissani olin hohhoijaa... ei kuitenkaan vihaisuuttaan näyttänyt mut varmaan oli pettynyt kun en suostunut näkemään

Vierailija
10/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään ole avoimesti loukkaantunut, mutta foliohattuni kyllä hälyttää partaan naureskelusta. Väliäkös tuolla, kun toistaiseksi olen ollut terve (tai ainakin oireeton) enkä näe edelleenkään syytä ottaa turhia riskejä.

Vierailija
11/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Ollaan oltu asian kanssa samoilla linjoilla. Olisi ihan hirveän lapsellista suuttua tuollaisesta :)

Vierailija
12/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(en missään nimessä halua arvostella sinua. Olen neutraalin utelias. Itse olen tiukan linjan noudattaja)

Siihen asti kunnes tulee rokote. Jos ei niin koko loppuelämän, mutta tapaan vain perhettäni. Silloinkin pitää olla tosi tarkkana, esim. vanhempani kuuluvat riskiryhmään. Onneksi olin jo muutenkin tehnyt etätöitä 5 vuotta eli siitäkään ei tule ongelmaa. Samaten lopetin lentomatkailun muutama vuosi sitten ympäristösyihin vedoten.

Vierailija
13/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini. Ei edes sovittu tai suunniteltu tapaamista mutta väitti että olin kääntynyt kannoillani heti kun olin kaupassa hänet nähnyt. En kyllä muista nähneeni, eikä tämä naapuri sitä sanonut minulle suoraan vaan haukkui omalla facebook seinällään. Minua nauratti.

että semmoinen paha naapuri olen

Vierailija
14/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan, mutta kun nyt muistelen kevättä niin ei kyllä kukaan ehdottanutkaan tapaamista. Kaikki olemme olleet samaa mieltä, että on itsestäänselvää ettei nyt tapailla. Tällä viikolla aion tavata hyvää ystävää, mutta pyydän että ei halata ja että nähtäisiin jossain ulkona jotta voi pitää turvaväliä. Tuskin tuosta loukkaantuu. 

Vierailija
15/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen asti kunnes tulee rokote. Jos ei niin koko loppuelämän, mutta tapaan vain perhettäni. Silloinkin pitää olla tosi tarkkana, esim. vanhempani kuuluvat riskiryhmään. Onneksi olin jo muutenkin tehnyt etätöitä 5 vuotta eli siitäkään ei tule ongelmaa. Samaten lopetin lentomatkailun muutama vuosi sitten ympäristösyihin vedoten.

Lohduttavaa, että on muitakin jotka ajattelevat niinkuin itse ajattelen.

Vierailija
16/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Minulla on ongelmana se, että minulla on omasta mielestään fiksu ystävä-tuttava-sukulaispiiri. He määrittelevät mielestään kulloinkin, mikä on turvallista. Heidän mielestään minulla ei ole oikeutta määritellä asiaa itse, koska he ovat niin fiksuja, että tietävät paremmin.

Eli siis ymmärsinkö oikein, että teidän näkemykset ovat kaukana toistaan?

Vierailija
17/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan. Ollaan oltu asian kanssa samoilla linjoilla. Olisi ihan hirveän lapsellista suuttua tuollaisesta :)

Valitettavan suuri määrä ihmisistä on lapsellisia erityisesti nyt, kun tautitapauksia on vähemmän Suomessa. Meillä tiukemman linjan ihmisillä ei tunnu olevan mielipiteenvapautta, kun "Suomessa ei ole nyt koronaa". Ja kuulemma "on paljon suurempi riski kuolla liikenneonnettomuudessa". Kuulemma minun ei pitäisi ajaa autollakaan, ellen suostu tapaamiseen, koska voin kuolla auto-onnettomuudessa.

Vierailija
18/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Eli siis ymmärsinkö oikein, että teidän näkemykset ovat kaukana toistaan?

Kyllä, näkemyksemme eroavat. He yrittävät painostaa minua tapaamiseen, koska ovat sitä mieltä että he eivät voi tartuttaa. Minä puolestaan tiedän, että heidän tapaamisensa ei ole täysin riskitöntä sen perusteella mitä he ovat kertoneet käyttäytymisestään. He tapaavat paljon ihmisiä, jotka puolestaan tapaavat paljon ihmisiä.

Vierailija
19/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään. Ihan normaalisti olen nähnyt niin ystäviä kuin sukulaisiakin. Ketään ei ole missään vaiheessa kiinnostanut Koronahysteria. Eikä yksikään ole sairastunut.

Vierailija
20/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni  voi ajatella, että turhaan vältit, kun Suomeen ei mitään epidemiaa tullutkaan. Tai näin minulle on asia esitetty.