Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä Taimi Aulikki ? onko tuleva muotinimi?

Vierailija
12.04.2013 |

ristiäiset tulossa. itse olen etunimeen rakastunut vuosia sitten, tokanimi on suvusta ns.kiertonimi äidiltä tyttärelle.

mutten tahtoisi kymmentä pikku taimia samaan pk-ryhmään joten onko kyse nousevasta trendinimestä vs. helmi.aino...?

miltäs muuten kuulostaa? vaihtoehtona on ollut Kielo etunimeksi

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä vähän veikkaisin että tuo Taimi vois olla nousussa. Aulikki on kiva nimi, Kielosta en tykkää.

Vierailija
2/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mieluummin Kielo. Taimi ei nappaa ollenkaan => vanhan naisen nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin nimi oli Taimi (synt. -33). Oli suosittu nimi ikäluokassa.

Veikkaan että yleistyy kyllä tällä vuosikymmenellä.

Vierailija
4/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimi on ihana! Varmaan lähivuosina nousussa :)

Vierailija
5/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimi Hedvig oli äitini äitipuolen (s. 1920) nimi. Tyyppi piti omien pentujensa puolta, ja rääkkäsi lapsipuoliaan. Syystäkin Taimi siis herättää negatiivisen mielikuvan.

Aulikista en tykkää muuten vain. Kuulostaa hyvin lihavan ja uteliaan ja päällehönkivän vanhan tädin nimeltä (sori!).

Ilman tätä voisin tykätäkin nimestä. Laita vain, jos ei sinulla ole vastaavaa sukurasitetta.

Vierailija
6/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jo nyt trendinimi.

Vierailija
7/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala. Kas kun ei Nyrkki Kyllikki.

Vierailija
8/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva. En usko, että nousee listoille.

Vierailija
9/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimi Aulikki on mun mielestä todella kaunis nimi, hyvä sekä äänteellisesti että rytmisesti. 

Muodeista en tiedä enkä välitä. Meidän 13-vuotias on Ella, joka oli viime vuonna kuulemma yleisin tytönnimi. Mulla ei ole harmainta hajua mikä nimi oli suosituin/ nousussa/ laskussa 13 vuotta sitten.

Tulevaisuutta ei voi ennustaa, lapsen luonne ratkaisee nimen. Jos tyttönne on Taimin oloinen, niin Taimi on hänelle hyvä nimi. Tai Aulikki. Eihän kukaan käytä molempia etunimiään. Taimi Aulikkinne päättää kasvaessaan mitä nimeä käyttää. 

Vierailija
10/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi! Itse en välittäisi, onko nousussa vai laskussa. Kielo on myös kiva.

Vierailija
11/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Per tai Anu, ja sukunimeksi muutat Saukko?

Vierailija
12/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:01"]

Mites Per tai Anu, ja sukunimeksi muutat Saukko?

[/quote]

Onko kommenttisi omasta mielestäsi oikeasti hauska? Oletko yläkoulussa? Kikatuttaako sinua sanat vittu, pillu tai penis? 

Vierailija
13/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:12"]

Onko kommenttisi omasta mielestäsi oikeasti hauska? Oletko yläkoulussa? Kikatuttaako sinua sanat vittu, pillu tai penis? [/quote]

Ovatko nimiehdotuksesi omasta mielestäni hienoja? MIkä nimi on Taimi? Puuntaimen kyllä ymmärrän, mutta ihminen lienee asia erikseen. Miten Juuri tai Lehtivihreä, entä Oksankarahka?

Vierailija
14/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimi on ihana nimi :)

Vierailija
15/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään.

Epämiellyttävä kielellisesti, assosiaatio: tupakoiva mummo.

kki- päätteiset nimet ovat tunkkaisia.

Vierailija
16/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään!

Veikkaan että tämäntyyliset nimet ovat kohta tulossa uudelleen. Anoppini (vm. 38)  toinen nimi on Aulikki.

Vierailija
17/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Taimista tule muotinimeä enää koskaan.

Vierailija
18/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimi on vanha kunnon nimi. Luulen, että luontoaiheiset nimet ovat kyllä nousussa.

Itse en Taimista tykkää. Olin ysillä paikallisessa vanhainkodissa pari viikkoa tetissä ja siellä oli yli 90-vuotias Taimi, jolta oli jalka amputoitu, ja siitä tyngästä valui pahanhajuista visvaa, ja lopuksi tämä Taimi kuoli. Oli ensimmäinen ja viimeinen ihminen, jonka olen nähnyt kuolleena. Sen jälkeen olen aina muistanut tuon kaamean Taimin (joka varmaan ihmisenä oli ihan kiva mutta oli niin kitulias loppuaikoinaan, että jäi trauma), kun koulukirkoissa on laulettu Mä silmät luon ylös taivaaseen (säkeistö: Mä taimi olen sun tarhassas). Kauhun väristykset menee siinä määrin, etten voinut valita ko. virttä edes lapseni ristiäisiin, vaikka muut säkeistöt on ihan ok.

Vierailija
19/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulikki on hyva nimi. Tykkaan -kki -nimista, vanha, suomalainen muoto naisten nimissa.

Vierailija
20/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulikki on hyva nimi. Tykkaan -kki -nimista, vanha, suomalainen muoto naisten nimissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä