2. luokkalainen poika
Unohtaa jatkuvasti kaikkea. Nyt lähetän hakemaan koulusta penaalinsa. En muista milloin olisi sen muistanut ottaa pulpetista mukaansa.
Poika kiukutteli vastaan ja sanoi että hänellä on huono muisti ja tuo huomenna. Olen varma että unohtaisi taas ottaa huomenna.
Epäilen koko penaalin olemassaoloakin jo.
Kommentit (7)
Juu, ihan varmasti tuosta suurmies tulee vielä. Rasittaa vaan ettei se penaali mene vaan reppuun vaikka miten jauhaa siitä aamulla niin ei vaan laita sitä reppuun. Miksi se pitää pulpettiin tunkea? Reppu on siinä koko ajan vieressä niin sinne vaan.
Tänäänkin tyhjensin repusta yksittäisiä kyniä ja liimapuikon jossa ei ollut edes korkkia. Miksi ihmeessä ei voi välittää tavaroistaan. Jouluksi oli hankittava uudet tavarat kun oli kaikki jo hukannut. Nyt siis taas kulkee kyniä joita ei ole terottanut kertaakaan vaikka on terotinta ja muuta.
Jos taas hankin kotiin kyniä niin ne menee lapsen reppuun jos en valvo vieressä ja jää kouluun kaiketi.
ap
Auttaako jos sitoo penaalin reppuun? En tiedä millä lapsen saa oppimaan!
Ap
Jotkut ovat luonteeltaan tuollaisia, ei se ilkeyttä ole. Saatoin pari vuotta sitten ekaluokkalaisen poikani kouluun ja menin myös vastaan ainakin osan matkaa, ja hakiessa tarkistin heti, onko kaikki mukana. Joskus puuttui takki, joskus reppu, joskus hanskat, joskus lippis, kerran tuli sisäkengissä... Laitoin aina hakemaan ne heti, matkaa ei siitä paljon ollut, mutta kun piti nähdä vaivaa, alkoi muisti toimia pikku hiljaa. En räksyttänyt, mutta noin se alkoi sitten sujua.
Huutaminen ja räksyttäminen ei auta, pojasta tuntuu varmasti pahalta jo muutenkin kun huomaa unohduksensa. Kärsivällistä valvontaa, muistuttelua ja haettamista vain, niin alkaa pikku hiljaa jäädä mieleen mitä piti muistaa.
Jos ilmoitan että tästä päivästä lähtien läksyt tekee penaalin tarvikkeilla?
Koulu on lähellä. En sano että tuo olisi ilkeyttä lasta ei vaan tunnu kiinnostavan se mutta minä kysyn että miksi sitten sellaisen hommaan? Penaali yksinään on melko kallis hankinta ja sinne sisälle kaikki sälä.
ap
Miksi et anna olla koulussa omia kyniä ja kotona omia? Yahoo meillä miksi tehdä tuosta ongelma
Jos lohduttaa, olin itse samanlainen. Aivan kohtuullisesti olen elämässä pärjännyt. Tuskinpa hänkään ilkeyttään tavaroitaan unohtelee, sattuu vain olemaan muuta päällimmäisenä mielessä sillä pienellä hetkellä kun pitäisi huolehtia niistä.