Miksi enää ei voi laittaa kuvaa itsestä someen ilman että tyypit alkaa heti kehua ulkonäköä
Olen ihan tavallinen keski-ikää lähestyvä nainen. Välillä laitan kuvan itsestäni someen jossa olen jossain paikassa, tekemässä jotain, kyse ei ole mistään päivän pärstä tai muista kehuketjuista. Miksi joku sometuttavuus haluaa heti kommentoida kuvaani, miten kaunis olen? Minusta tuollainen on kiusallisen ulkonäkökeskeistä, ja ikään kuin ylläpitää sellaista kulttuuria, missä ulkonäkö on se tärkein juttu, ei se mitä olen tekemässä tai mitä ajattelen.
Ymmärtäisin kehut sellaisessa kontekstissa, että esimerkiksi esittelisin uutta hiusmallia tai laittaisin kuvaan itse, että näytinpä hyvältä tai vaihtoehtoisesti harmittelisin miltä näytän. Mutta pitääkö kuvaan, jossa seison esimerkiksi juuri maalaamani pihakalusteen vieressä tai olen patikoimassa, enkä itse tuo ulkonäköäni mukaan keskusteluun, alkaa laittaa näitä nättimys, ootpa kaunis, ihanuus sinä ym kliseisiä viestejä? Jos haluat ilahduttaa, niin voisitko miettiä, onko ulkonäön kommentointi se paras keino?
Kommentit (8)
Kerron sinulle biologisen ja evoluutio-opillisen faktan: naisen ainoa tehtävä maailmassa on olla kaunis että joku mies haluaa hänet lastensa äidiksi. Miehet hoitaa kaiken muun. Joten ole tyytyväinen jos olet sitä mikä on sinun ainoa vaatimus
Koska se voi olla "vain tapa" tai halu ilahduttaa toista.
Se voi olla myös ihan aitoa kehumista.
Minullekin mies kehui vartaloni maasta taivaisiin, mutta en ole tehnyt mitään sen eteen olen vain luontaisesti hoikka. Mies oli kuin lihaksikas uimari. Miksi miehet luulee että meillä naisilla on niin upeat vartalot, kun todellisuudessa emme ole tehneet mitään niiden eteen?
Minä vain istun ja syön suklaata, juon joka viikonloppu ja syön krapulassa pizzaa. Mies taas on treenannut 10 vuotta kuin ammattilainen syöden parsakaalia ja kanaa, eikä tietenkään koskaan juo. Ja minullako on upea kroppa jota mies palvoo?
En ymmärrä näitä miehiä. Yhteiskunta ihannoi hoikkia naisia jotka ei tee mitään vartalonsa eteen. Toisaalla yhteiskunta kohauttaa olkapäitä vaikuttavalle miesurheilijan kovalla työllä ja uhrautumisilla ansaitulle vartalolle. Oletteko huomanneet samaa?
Ei miehet, hoikka vartalo ei ole upea. Se vain on. Sen saa olemalla, siis istumalla, syömällä suklaata, bilettäen ja juoden, syömällä krapulapizzaa. Älkää kutsuko hoikkaa naista upeavartaloiseksi, tuntuu tyhmältä kun antiikin lihaksikkaalta veistospatsaalta näyttävä mies joka oikeasti uhrautuu elämässään ihannoi naisen vartaloa jonka eteen ei ole tehty mitään muuta kuin synnytty siihen. Todella epämukavaa kuulla kehuja näiltä lihaksikkailta miehiltä, kun itse olen vain suklaata syövä hoikka ihminen, miksi minulla olisi upea vartalo.
Eikä naisia tarvitse kehua ilman syytä muutenkaan, kuten ap:n tapauksessa.
Samaa ihmetellyt. Mua se ahdistaa. Samoin jos päälläni olevia vaatteita yli-kehutaan ” tosi hyvin sopii sulle toi väri, siiiz ihana” tai kampausta ”vitsi ku toi on siis niin kiva”
Jotenkin niin teennäistä ja tarpeetonta. Rakentaako jotkut naiset jotain verkkoja näin, hakee itselleen vastavuoroisesti kehuja vai miksi??
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle biologisen ja evoluutio-opillisen faktan: naisen ainoa tehtävä maailmassa on olla kaunis että joku mies haluaa hänet lastensa äidiksi. Miehet hoitaa kaiken muun. Joten ole tyytyväinen jos olet sitä mikä on sinun ainoa vaatimus
Älä pilaa hyvää voimaantumista ikävillä faktoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin mies kehui vartaloni maasta taivaisiin, mutta en ole tehnyt mitään sen eteen olen vain luontaisesti hoikka. Mies oli kuin lihaksikas uimari. Miksi miehet luulee että meillä naisilla on niin upeat vartalot, kun todellisuudessa emme ole tehneet mitään niiden eteen?
Minä vain istun ja syön suklaata, juon joka viikonloppu ja syön krapulassa pizzaa. Mies taas on treenannut 10 vuotta kuin ammattilainen syöden parsakaalia ja kanaa, eikä tietenkään koskaan juo. Ja minullako on upea kroppa jota mies palvoo?
En ymmärrä näitä miehiä. Yhteiskunta ihannoi hoikkia naisia jotka ei tee mitään vartalonsa eteen. Toisaalla yhteiskunta kohauttaa olkapäitä vaikuttavalle miesurheilijan kovalla työllä ja uhrautumisilla ansaitulle vartalolle. Oletteko huomanneet samaa?
Ei miehet, hoikka vartalo ei ole upea. Se vain on. Sen saa olemalla, siis istumalla, syömällä suklaata, bilettäen ja juoden, syömällä krapulapizzaa. Älkää kutsuko hoikkaa naista upeavartaloiseksi, tuntuu tyhmältä kun antiikin lihaksikkaalta veistospatsaalta näyttävä mies joka oikeasti uhrautuu elämässään ihannoi naisen vartaloa jonka eteen ei ole tehty mitään muuta kuin synnytty siihen. Todella epämukavaa kuulla kehuja näiltä lihaksikkailta miehiltä, kun itse olen vain suklaata syövä hoikka ihminen, miksi minulla olisi upea vartalo.
Eikä naisia tarvitse kehua ilman syytä muutenkaan, kuten ap:n tapauksessa.
t. Palstamies
Vierailija kirjoitti:
Koska se voi olla "vain tapa" tai halu ilahduttaa toista.
Se voi olla myös ihan aitoa kehumista.
Vaikka kyse onkin aidosta kehumisesta, niin onko mielestäsi tuollainen ulkonäköön keskittyminen tavoiteltavaa? Miksi olet kaunis <3 on se tapa millä toista haluaa ilahduttaa? Minusta kyse on sekä laiskuudesta ja vahingollisesta kulttuurista, missä naisen arvo on ulkonäössä ja tämä on niin sisäistetty että naiset itse ylläpitävät sitä ajatusmallia.
ap
Et näe metsää puilta.