Vierailija

Kokonnainen ahven, hyvin "tuore", märkäkin vielä

Tekisin
Ahvenfileet pannulla ( ahven kahtia ja pannulle)
Ahvenfileet pannulla ( ahven kahtia ja pannulle)
70.4%
Hakisin pizzaa
Hakisin pizzaa
20.4%
Keitto (ahven pilkottuna, kasvikset- etenkin pottu, herneet)
Keitto (ahven pilkottuna, kasvikset- etenkin pottu, herneet)
4.5%
Fish and Chips (uppopaistomenetelmä)
Fish and Chips (uppopaistomenetelmä)
4.5%
Ääniä yhteensä: 44

Sivut

Kommentit (27)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onko se suuri valkoinen metsästäjä perannut saaliinsa? Jos on riittävän suuri - täällä sanotaan pannukarkea - niin fileoi ja paista voissa. Toinen vaihtoehto, jos teillä on savustuspönttö, niin savusta.

Vierailija

Perkaa fileeksi, kasta kananmunaan ja sitten ruiskorppujauho leivitys. Paista voissa ja lopuksi sitruunanmehua päälle. Parasta uusienperunoiden ja kevätsipulin kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paneeloitu ahven pannulla paistettuna.
Oma mies ainaki tykkää

Puolipaneeli vai koko?
Itse ainaki tapetoin kalat ja pistän uuniin

Vierailija

Meillä mies on ahkera kalamies niin kesällä kuin talvellakin.

Hän on myös opetellut kalan käsittelyn alusta loppuun saakka.

Hän puhdistaa pyytämänsä kalat ja osaa jopa fileroida ne.

Mökillä meillä on sähköinen savustin ja kyllä se mies on se, joka kalat savustus kuntoon laittaa.

Ainoa kala jota en voi sietää on made.

Muista kaloista teemme ruokaa joka keittoina, paistettuina pannuilla ja uuneissa ja kesällä pääasiassa savustettuina.

Teen mielelläni ruokaa kalasta, joka valmiiksi siihen kuntoon laitettu, ja se maistuu koko kolmihenksille perheellemme.

Sama juttu metsästyskautena, teen ruokaa riistalihasta, kun se on valmiiksi ruuanvalmistuskuntoon laitettu.  Riistaliha meillä on tosin vain hirveenlihaa.

Osan siitä jo riistanhoitoyhdistys porukalla laitetaan säilykelihaksi, ja / tai savustetaan.

Itse keräilen syksyisin esim. pihlajanmarjat, puolukat ja karpalot riistaruuan mausteiksi ja teen niistä hyytelöitä ja soseita, joita nautiaan riistaruuan kanssa.

Riiistaliha on myös perheemme ns. bravuuriruoka, joita valmistamme talvisin kylään tuleville  kaupunkivieraille ja jotka pitävät ja arvostavat erikoisruuista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kissalle tai roskiin.

Mä sain kerran ahvenen naapurilta kissalle, muttei se kissa edes koskenut siihen saaliiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissalle tai roskiin.

Mä sain kerran ahvenen naapurilta kissalle, muttei se kissa edes koskenut siihen saaliiseen.

Modernille kissalle sen joutuu suomustamaan ja paloittelemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhden ahvenen? Antaisin kissalle, yhtä surkeaa sinttiä ei kannata ruveta kokkaamaan.
No onpa tosi iso kokkaaminen. Joka tapauksessa se pitäisi perata ja paistamiseen menee pari minuuttia. Paistettu kala leivän päälle ja iltapala on valmis. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissalle tai roskiin.

Modernille kissalle sen joutuu suomustamaan ja paloittelemaan.

Ja kypsentämään.

Raa'an kalan antamisesta voi napsahtaa eläinrääkkäyssyyte.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat