kokemuksia TFK jogger twist -rattaista kaivataan
Tarkoitan siis yhden lapsen kolmepyöräisiä rattaita. Haun avulla en ainakaan löytänyt kuin ainoastaan tuplamalleista. Mut kokemukset niistökin käy kun sama merkki on kyseessä ja mallikin aikalailla. Olis kívan näköiset ja oloiset, kasautuvat suht pieneksi. Mut livenä en ole nähnyt kuin tuplamallin. Eli jos vaan jollakin olis kokemusta, plussat ja miinukset niin kertokaa. Rattaita tarvittais kipeästi, mut kun sais mennä pieneen tilaan (tila-auton perään), makuuasento ehdoton ja kulkeakin pitäisi hyvin. JA kolmirattaiset kiinnostaa. Yleensäkin matkiksien tavalla kasautuvat rattaat ovat auton peräkonttia ajatellen paljon kätevämmän malliset.
Liian kovat vaatimuksetko? Quinnin speedy sx täyttää vaatimukset mutta jotenkin tuntui niin huteralta. Ja hintaa on silläkin...
Kommentit (3)
Minä olen tilannut Saksasta TFK:n jouksurattaat. Meidän malli oli TFK Joggster II 16 tuuman renkailla. Tilasin babyonlineshopista.
http://www.babyonlineshop.de/shopart/1003080005-1.htm
ja tässä muuten linkki rattaisiin, joita olit miettinyt: http://www.babyonlineshop.de/shopart/1003080023.htm
Mallihan on eri, mistä kysyit... mutta kerron kuitenkin kokemukseni. En ihan ymmärrä miksi harkitset noita kyseisiä rattaita, jos et ole etsimässä juoksurattaita. Siis noilla sinun kriteereilläsi en ostaisi kyseisiä rattaita.
Ainakin meidän rattaiden kasaaminen ihan pieneen ei ollut kovin helppoa. Kolmipyöräiset vievät melkein aina enemmän tilaa. Meidän rattaat olivat kyllä ihan puhtaasti juoksurattaat ja niin pitkät, että ei niillä esim. bussiin voinut mennä. En myöskään ollut ihan täysin tyytyväinen rattaiden laatuun. Kankaat olivat aika heppoisen tuntuiset ja rattaiden tasapaino vähän arvelutti (ovat aika kapeat ja korkeat). Rullasivat kyllä tosi hyvin (kunnon kuulalaakerit). Kulkeminen jalkakäytävillä oli mielestäni vähän hankalaa (siis se etupään nostaminen). Selkänojan säätösysteemi oli semmoinen, että kun laski makuuasentoon, niin vauva köllötteli semmoisessa " pussissa" ... eli selkänojan sivuilla olevat kankaat olivat se systeemi minkä avulla selkänoja pysyi paikoillaan. Minusta tuo oli huono homma, koska pääsi sitten hieman heilumaan vauhdissa ja muutenkin tuntui turvattomalle. Meillä hajosi työntöaisan säätönappi heti ekalla reissulla... muutenkin muoviosien laatu vähän arvelutti. Kyseiset rattaat on valmistettu kiinassa... ja sen kyllä huomaa. Minusta eivät olleet hintansa arvoiset.
Maksoin silloin rattaista noin 500 Eur ja myin ne melkein heti pois tilanahtauden takia, koska emme pärjänneet pelkästää noilla rattailla ja kaksia rattaita en viitsinyt säilyttää olohuoneessa. Opin ainakin sen, että en enää ikinä tilaa rattaita ilman, että olen saanut kokeilla niitä. Minulle on kuitenkin todella tärkeää juuri se tuntuma mikä tulee rattaita käytettäessä... työnnettävyys, painopiste, materiaalit, kestävyys, turvallisuus.... Näitä ei saa selville pelkkien esitteiden avulla.
Jos haluat kuulla jotain tiettyjä juttuja niin kysy ihmeessä! Tutkin aika tarkkaan kaikki ratasvaihtoehdot ennen kuin tilasin kyseiset rattaat.... Olen kai aikamoinen ratasfriikki. Lopulta meille kotiutui Emmaljungan Crossway yhdistelmät (lastentarvikkeesta) ja Peg Peregon Pliko P3 matkarattaat (Saksasta). Ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja sopivat juuri tarkoituksiimme. (juoksupuuhista olen luopunut)
Hirvittäisi kyllä tilata ihan sikaa säkissä. Esittelyvideossa vaikuttavat ihan hyviltä.
Se miksi kyseisiä mietin niin mulla on pitkään kiinnostanut kolmipyöräiset kääntyvällä etupyörällä olevat, eli silloin ei tarvi sitä etupäätä paljoa nostella. Meidän auton takakontti on kapea ja korkea takapenkin taakse jäävä tila, sivusta katsottuna hieman kolmion mallinen. Eli matkarattaan tavoin kasautuvat rattaat menevät sinne kätevästi pystyssä, kun renkaat on alhaalla. Ja kun on kolmepyörää, etupyörä kääntyvä, menevät myös hyvin.
Mut tukevat ja hyvin työnnettävät sais rattaat olla. Tuo kapeus epäilytti ja samalla viehätti sillä 65cm leveät rattaat on musta aika leveät. Teutonian timmyjä olen myös harkinnut mutta niissä on neljä pyörää.
Kiitos sulle kovasti kokemuksista.
Kolmipyöräsiset, menevät tosi pieneen tilaan. Kestävyyden osalta voi sanoa, että niissä on poikkeuksellisesti metalliset runkonivelet ja pyöränkiinnitykset. Muissa merkeissähän nuo ovat muovia. Kahden vuoden takuu suomalaiselta maahantuojalta, joten varaosiakin saa jos kuitenkin jotain sattuisi. Käyttökokemuksiakin löytyy ihan Suomesta.
Ympäripyörivä etupyörä on ehdoton liikuttaessa kaupungilla, ostareissa, marketeissa jne.
Ennenkaikkea tuo rakenteen vankkuus ja pieni tila kasattuna ovat olleet meille tärkeitä.
Katsopa www.panther-junior.com