Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras arvostelee ikävästi kotiasi?

Vierailija
23.06.2020 |

Ostin uuden maton. Taivaansinisen, upottavan ihanan pörrömaton. Olen siitä onnellinen.

Sitten naissukulainen kertoo kuinka inhoaa sinistä väriä ja paksut matot ovat hankalia ja plaa, plaa. Sanoun tykkääväni matostani. Nainen jatkoi vielä lisää.

Ihmisellä ei kyllä ole kotikasvatusta, jos pitää tulla toisen kotia arvostelemaan. Onko kokemusta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen vieras. Älä välitä, äläkä kutsu enää törppöä kylään.

Vierailija
2/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ihmisiä on maailma pullollaan. Ihmiset ovat melkein aina negatiivisia ja kateellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuuttaan haukkui, mitäpä muutakaan.

Vierailija
4/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kuultu. Sanoin, että sisustan itselleni enkä vieraille.

Vierailija
5/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja hienoisesti arvosteli sisustusta. Enpä kutsunut uudestaan meille töihin.

Vierailija
6/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan tuossa LaVeyn ohjeita joissa mainitaan että jos joku häiriköi sinua omassa kodissasi niin kehoita häntä lopettamaan ja jos hän siitä huolimatta edelleen jatkaa niin tuhoa hänet.

Vierailija
7/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin uskomatonta, kuinka jotkut kehtaa. Mutta näitä ihmisiä on paljon kun olen itsekin useamman sellaisen saanut vieraakseni. Joskus voi suusta päästä sammakko keneltä tahansa, mutta jankkaajalle voi ihan hyvin antaa takaisin. Missä olit kun käytöstapoja jaettiin?

Vierailija
8/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin. Meill on paljon kirjoja. On harrastus-, ammatti- kaunokirjallisuutta yms. Toisin sanoen kirjoja on useissa hyllyissä ja monessa huoneessa. Ei kuulema pitäis olla. Sama vieras useana kertana nillitti asiasta. Viimeisimmällä kerralla sanoi, ettei itse jaksa lukea. Repesin ja totesin et niinpä ... Tuli hiljaista.

Vierailija
9/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Äitini tekee juuri tuota. "Ai, miksi sulla ei ole verhoja. Onpa tyhmän näköistä. Kyllä verhot täytyy olla". Ja sitten "onpa hölmön näköiset verhot. Miksi pitää mennä maahan asti tollain hassusti, kerää vaan pölyä". Ja niin edelleen. Nuorempana stressasin kovasti äidin käyntejä kun tuli pelkkää piikittelyä. Esim. opiskeluajan kämppäni, jonka sisusti ihan omista vähistä varoistani (opintotuki ja erittäin pieni kesätyön palkka) sai osakseen vaan v--tuilua. Vasta myöhemmin tajusin, että äidillä, jolla oli hyvät kk-tulot eikä lainakuluja, olisi ollut mainio paikka sponssata edes muutama sata euroa ensimmäiseen asuntooni kun muutin omilleni. 

Nykyään osaan sanoa äidilleni, että "itseasiasssa tämä on tarkoituksella juuri näin, koska minä pidän siitä ja jos ei ole myönteistä sanottavaa, on parasta pitää suu kiinni". Toisaalta ap:n tilanteessa ymmärrän, ettei jollekin etäisemmälle sukulaiselle tule sanottua ainakaan heti ensimmäisenä noin, koska tilanne on ihan liian hämmentävä. Kerran hyvä ystäväni ihmetteli uudessa asunnossani, että "onpas tämä aika perinteinen vuokramurju". Siihen tottakai ihan spontaanisti huudahdin, että mitäs hittoa! Kaveri pahoitteli ja oli nolona, sanoi että oli sanonut ajattelemattomasti. 

Vierailija
10/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työkaveri änki meille yllättäen, oli lelut hujan hajan ja sen jälkeen jauhoi että hän ei päästä koskaan kotiaan epäsiistiin kuntoon.

Vaaleaa sisustustamme silmäiltyään naapuri sanoi että hän tykkää väreistä ettei ole niin pliisua. Räväkämpääkin sisustusta joku haukkui, hän ei kuulemma uskaltaisi sellaisia värejä valita.

Yksi sanoi että asuinympäristömme on tylsä, ei maalla eikä kaupungissa.

Ja kuinka moni tulee ekan kerran käymään , asiakseen taloa katsomaan,eikä sano talosta mitään. Sanoisi vaikka että kiva maisema ikkunasta.

Vierailija
11/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ihan oikeasti harmita, jos joku arvostelee. Minä tykkään omasta, kodikkaasta kodistani koirankarvoineen päivineen. Meillä siivotaan ja se on pääasia.

Vierailija
12/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, työkaveri änki meille yllättäen, oli lelut hujan hajan ja sen jälkeen jauhoi että hän ei päästä koskaan kotiaan epäsiistiin kuntoon.

Vaaleaa sisustustamme silmäiltyään naapuri sanoi että hän tykkää väreistä ettei ole niin pliisua. Räväkämpääkin sisustusta joku haukkui, hän ei kuulemma uskaltaisi sellaisia värejä valita.

Yksi sanoi että asuinympäristömme on tylsä, ei maalla eikä kaupungissa.

Ja kuinka moni tulee ekan kerran käymään , asiakseen taloa katsomaan,eikä sano talosta mitään. Sanoisi vaikka että kiva maisema ikkunasta.

Ai tämäkin on inhottavaa, siis se että kaveri tulee katsomaan (uutta) asuntoa ja sitten ei kommentoi mitään! Olen muuttanut elämäni aikana useamman kerran pk-seudun sisällä ja tosi monta kertaa näitä, että tullaan oikein tarkoituksella katsomaan asuntoa ja sitten ei mitään kommenttia! Kyllä mun mielestä kohteliaisuus velvoittaisi sanomaan edes jotain kivaa, vaikka sitten maisemasta tai sijainnista, jos ei muuta keksi. 

Vierailija
13/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni kutsui itsensä meille kylään. Lupasin, vaikka etukäteen jo hävetti miten kaupunkilaiset meidän elämäntyylin näkee.

Tuli kuitenkin paha mieli kun kuulin jälkikäteen kuinka hän oli arvostellut. Mm. sanonut:

- eihän siellä voi kyläillä, kun ei ole edes olohuonetta

- ne vuohetkin siellä vapaana juoksee ja kakkaa oli joka puolella

- miksi se mieskin niitä koneita siihen pihalle raahaa

Mä oon ihan ajatellut, että vieraat tulevat tapaamaan meitä ihmisiä, eikä arvostelemaan ympäristöä. Onko pakko tulla kylään, jos tuommoiset asiat ovat kauhistus? Jos minä menen jollekin kylään, ei mulle ole väliä istutaanko keittiössä vai olohuoneessa. Olen muuttanut maalle juuri siksi, että saisin eläimineni elää vapaasti omanlaista elämää ilman naapureiden ja muiden kauhistelua. Eläköön vaan itse valkoisessa kerrostalokuutiossa, mutta pitäkööt mölyt mahassaan. Ei tarvi tulla toista kertaa. :(

Vierailija
14/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä ketään kotiini.

Vierailija
15/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Yksi itse isossa talossa asuva kaveri on useamman kerran avautunut siitä, miten meidän asunto on auttamattoman pieni ja täynnä tavaraa ja miten meidän todellakin pitäisi muuttaa isompaan. Hän yrittää ylipuhua meitä muuttamaan! Hän jopa viimeksi sanoi, ettei voisi itse asua kodissamme. No meillä ei ensinnäkään ole yhtä paljon rahaa kuin hänellä, isoa asuntoa varten pitäisi ottaa iso laina, eikä se houkuta. Minua ei myöskään häiritse kotimme pienuus (sata neliötä ei minusta edes ole kovin pieni) vaan pidän kodistani. Olen muuten pitänyt kyseistä ihmistä mukavana, mutta tämä outo kotini arvosteluvimma on kyllä viime aikoina alkanut häiritä. Olen sen takia kutsunut häntä harvemmin kylään. En oikein tajua, mitä hän puheillaan hakee. Ei voi olla kyse kateellisuudestakaan, koska hänellä on niin hieno koti itsellään.

Vierailija
16/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta hienovarainen täytyy olla. Juntit laukoo mitä sylki suuhun tuo. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, on parempi olla hiljaa.

Vierailija
17/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en kutsu appea meille enää ollenkaan.

Hän haukkuu aina kaiken. Viimeksi kuulemma meidän asuinalueen ojat on huonosti hoidettuja.

En suostu kuuntelemaan sellaista omassa kodissani ,enkä ota vieraita jotka ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
18/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetaju. Se on monelta hukassa ja siksi keskuudessamme ovat nämä töräyttelijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi