Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka kovasti yrittävät vakuuttaa ihmisille olevansa tosi suvaitsevaisia

Vierailija
23.06.2020 |

mutta ovat todellisuudessa sen vastakohtia? Yksi ihminen jonka tiedän, on olevinaan juuri sellainen liberaalifeministi suvaitsevainen jne, mutta silti omistaa tosi ahdasmielisiä mielipiteitä. On esim sitä mieltä, ettei eri rotuiset ihmiset saa tapailla toisiaan, eri yhteiskuntaluokassa olevat ei saa tapailla, kaikkien täytyy pitää sama uskonto kuin vanhemmilla ja sama poliittinen kanta kuin vanhemmilla, ja myöskin kouluttauta samalle tasolle kuin omat vanhemmat. Akateemisten lapsista ei voi tulla duunareita ja toisin päin.

Tunnetko sinä tälläisiä ihmisiä? Tai vaikka miehiä, jotka kovaan ääneen ilmoittaa olevansa tosi kilttejä, mutta oikeasti ovatkin ihan psykoja?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkäläjärvi yrittää twiiteillään osoittaa, että on pyhimys, mutta teot puhuvat toista. 

Ällöttää tuollainen feikkaus ja tekopyhyys. 

Vierailija
2/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se, joka kaikista eniten toitottaa ympärilleen olevansa jotain asiaa, onkin todellisuudessa jotain ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevuutta narinkka torilla

Vierailija
4/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen joka kovaan ääneen ilmoittaa jokaiselle ihmisille että hän ei ikinä juo alkoholia, on absolutisti, on aika erikoinen kun ei juo alkoholia jne. Silti tämä on se henkilö, jonka näkee ihan aina umpikännissä kaikissa mahdollisissa tilaisuuksissa. Ja selittää aina, että oli sen takia niin kännissä kun ei juuri koskaan juo niin huono toleranssi. Silti sen näkee aina ihan tuhannen päissään.

Vierailija
5/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kämppis, joka muisti aina kertoa kaikille puolitutuillekin olevansa kasvissyöjä. Tän ihmisen kämppiksenä näin lähes joka viikko, kun tilasikin salamipizzan tai söi kanankoipia.

Vierailija
6/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kielitunneilla ja siellä oli yksi opiskelija joka kertoi kaikille, ketkä vaan jaksoivat kuunnella hänen poikkeuksellisesta älystään. Oli kuulemma ÄO yli 150 ja Mensan jäsen ja ties mitä kaikkea. Ei oppinut 3 kuukaudessa edes sanomaan nimeään sillä kielellä mitä siellä opiskeltiin. 

Vierailija
7/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ilmiö. Ehkä nämä ihmiset kovasti toivovat olevansa tietynlaisia, mutta ei riitä tahdonvoima tms. niin ajattelevat, että jos riittävän kauan sanoo ihmisille siitä niin lopulta muuttuukin sellaiseksi. 

Vierailija
8/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset ainakin.

Vierailija
9/29 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se, joka kaikista eniten toitottaa ympärilleen olevansa jotain asiaa, onkin todellisuudessa jotain ihan muuta.

Juuri näin.

Esim jos mies jauhaa aina, miten halveksuu naistenhakkaajia ja miten naisten hakkaus on perseestä, kannattaa oysyä tämmöisestä miehestä kaukana. Ei ainakaan alkaa suhteeseen.. kps taas on naapuri tms puolituttu, on parempi vain moikata normaalisti.

Vierailija
10/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka sanoo olevansa kiltti, tuskin on sitä.

Vierailija
11/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen rouva, joka oikein mesosi siyä miten on rehellinen ihminen, hän ei valehtele.

Ja jo saman keskustelun loppupuolella sanoi jotain, mikä osoittautui valheeksi.

Vierailija
12/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä suurimman osan siitä mitä ihmiset puhuvat, he sanovat kehuakseen itseään. Tavalla tai toisella, riippuen yleisöstä ja omasta mielentilasta.

Ihminen osaa olla ylpeä jopa (oletetusta ja kuvitellusta) vaatimattomuudestaan.

Kuunnelkaapa ihmisiä ympärillänne ja tarkkailkaa itseänne. Olenko oikeassa?

Vierailija
13/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hasssua, että käytetään termiä "suvaitsevainen". Silloinhan ihminen ylentää itsensä olennoksi jolla on valta joko suvaita toinen tai sitten ei. Että siinä mielessä en ole suvaitsevainen kun en koe, että minulla on oikeus suvaita tai olla suvaitsematta :D

Vierailija
14/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen entiseltä kotipaikkakunnalta juntti/valkoroskamiehiä, jotka tykkää heittää homoläppää ja etenkin minulle (olen siis homo ja nuorempana olin osan kaveri). Homot on kuulemma ok, mut sitten kuitenkin pitää heittää mautonta homoläppää. Minua se läppä ei haittaa, mutta en pidä homoläppää hauskana, joten en enää esitä naurua sellaista kuultuani. Se mua sensijaan haittaa, että tuo on monelle ongelma ja suuttuvat jos en naura niin ratkiriemukkaalle homoläpälle :D ikäänkuin loukkaisin sitä joka kertoi sen. En tiedä menikö tämä nyt samaan kastiin mitä haettiin, mutta päätin kertoa mitä olen kokenut.

Vierailija
15/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sellaisia, jotka ovat olevinaan tosi humaaneja ja suvaitsevaisia, mutta vihaavat lapsia. En tiedä, vihaavatko myös pakolaislapsia. En ole enää tekemisissä.

Vierailija
16/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Tervo on nykyään olevinaan suvaitsevainen. Kirjansa ovat täynnä vihaa ja halveksuntaa. Muutenkin se on tunnettu känniöykkäröinnistä ja huonosta käytöksestä.

Vierailija
18/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset. Eivät suvaitse mitään muuta kuin lman uskonsa mukaisen elämän ja ihmiset.

Vierailija
19/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän merkitystä sillä miten itse itsensä määrittelee silloin kun mietitään kokonaiskuvaa siitä miten toimii muiden ihmisten kanssa ja yhteiskunnan jäsenenä. Muut sen päättävät oletko suvaitsevainen, hauska, ymmärtäväinen, viisas, jne jne. 

Vierailija
20/29 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan koskaan valehtele etten olis rasisti mutta en myöskään siitä tietyissä piireissä pidä meteliä ja suhtaudun tietenkin ystävällisesti sellaisiinkin ihmisiin joiden en haluaisi Suomessa asuvan. Mielipiteeni minulla silti on.

Mulla on yksi vanhempi sukulainen joka puhuu liikaa tasa-arvon puolesta ja ”äänestää aina naista”, no minusta tasa-arvoa on äänestää henkilöä eikä sukupuolta. Lisäksi hän sättii sellaisia naisia jotka eivät esim tee ruokaa tai joissa mies joutuu tarjoilemaan vieraalle kahvit! Eli erittäin epätasa-arvoinen kuitenkin noissa näkemyksissään.

Sitten mua rasittaa nää somessa niiiiin kaikkeen kantaaottavat joiden pitää pohjustaa mielipide ku mielipide sillä että ovat kyllä kovin avarakatseisia ja eivät sitten tarkoita tällä sitä tai tätä. Mä kyllä sanon perustellun mielipiteen ilman mitään jäätävää selittelyä ja varmistelua ettei vaan joku kukkahattu ala jossain parkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi