Miten syylät pois?
Mulla on sormessa ollut yksi syylä monia vuosia jo ja joku aika sitten ostin ensin syylälaastareita ja sitten verruxin-geeliä. Syylälaastaria pidettyäni jonkin aikaa, huomasin ettei se ollutkaan hyvä, koska muukin iho kärsi ja kuoriutui pois, eikä syylä edes lähtenyt. Verruxinia olen käyttänyt syylään aika kauan jo, mutta se ei tunnu auttavan, vaikka syylän kohdasta lähteekin kuivaa ihoa pois, mutta syylä se vaan pysyy. Ja sitäpaitsi hoidot aloitettuani on samaan sormeen tullut kolme uutta pientä syylää tämän vanhan syylän lähelle. Pitäisikö mennä lääkäriin poistattamaan, vai toimisiko joku apteekin tuote varmasti?
Kommentit (17)
Koira järsi ( erittäin varovasti ) havaittuaan syylän keskisormessani.
Syylä poistui kahden viikon sisällä!
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Olisihan se kyllä helpointa
Vierailija kirjoitti:
Koira järsi ( erittäin varovasti ) havaittuaan syylän keskisormessani.
Syylä poistui kahden viikon sisällä!
Käytin samaa taktiikka esinahan poistoon.
Punainen villalanka kastellaan aamusyljellä ja siihen tehdään selän takana niin monta solmua kuin on syyliä. Sitten sillä hierotaan niitä syyliä. Ei auttanut. (Joku naapurin mummon juttu.)
Lääkäri jäädytti (vai poltti, en muista?). Se auttoi.
Luontaistuotekaupasta osterivinokaskapseleita. Niitä kun popsii paketin, niin voi auttaa. Itseltäni on sillä keinoin syylä lähtenyt, samoin siskoltani ja tyttäreltäni. Siinä saattaa pari kuukautta mennä ennen kuin syylä lähtee pienenemään ja lopulta häviää.
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Lääkäriin meneminen mitään auta! Pojillani on isot syylät kantapäissä. Toisella (12v) ollut lähemmäs 10 vuotta ja toisellakin(9v) yli 5 vuotta! Niihin on määrätty vaikka ja mitä, mutta mihinkään eivät katoa! Noin 1 cm halkaisija ja "juurta" tuntuu olevan ainakin saman verran. Leikkaussaliakin olen jo miettinyt (syylät haittaa joskus kävelyä), mutta ilmeisesti sekään ei takaa, ettei syylä kasva takaisin.
Luulen ettet kärsi raapia syylää vereslihalle joka kerta kun laitat uudelleen Verruxia. Sen vaikutus perustuu ymmärtääkseni syövyttämiseen mikä tappaa syyläkudosta. Kun sitä laittaa vereslihalla olevaan syylään. Se sattuu hetken. Mutta kyllä se silloin tehoaakin. Sain muistaakseni kolmella verruxin lisäämisellä syylän pois isovarpaasta. Mullakin syylä rupesi leviämään. Viereisiin varpaisiin ilmestyi pikkuruisia syyliä. Ne lähtivät kerta sipaisulla verruxilla ja lopullisesti kun isovarpaan iso syylä lähti pois.
Se jäädytyslaite, apteekista ilman reseptiä saatava, poisti multa kaikki.
Itse olen hoitanut syylät pureksimalla niitä mahdollisimman paljon ja usein.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Luontaistuotekaupasta osterivinokaskapseleita. Niitä kun popsii paketin, niin voi auttaa. Itseltäni on sillä keinoin syylä lähtenyt, samoin siskoltani ja tyttäreltäni. Siinä saattaa pari kuukautta mennä ennen kuin syylä lähtee pienenemään ja lopulta häviää.
Tyttärellä oli käsissä useita syyliä. Lähtivät ostetivinokkaalla. Runsas 2 pakettia piti syödä. Samoin itselläni lähti jalkapohjista vuosia olleet syylät yksi iso ja pari pientä. Vajaa 2 pakettia meni. Mies yritti myös käyttää niitä mutta ei onnistunut koska hän sai kihtioireita kapseleista.
Sillä apteekista saatavalla jäädytys laitteella poistin tytöltä syylän varpaasta. Ihan hyvin toimi, 2vk meni kun kuoriutui pois, ihankuin ohjeessa luvattiin.
Vanhan kansan konsti. Villalangan pala ruumaan (siis puuceen kakka ja pissa laatikkoon) ja kun villalanka on maatunut, on syyläkin poissa.
Yritin hoitaa lapseltani varmaan pari vuotta apteekin litkuilla. Lopulta kirurgille joka leikkasi sen pois ja poltti juuret laserilla. Sanoo todennäköisyyden sille, ettei uusi. En muista mikä, mutta se oli suuri. Ehkä 95 %. Ei tullu uusiksi. Kallista!!
Minulla oli teininä kaksi syylää oikean käden kämmenselässä. Erittäin inhottava paikka! Sain ne muutamassa päivässä pois etikkahapolla. En muista, kuinka voimakas tuote oli, mutta siitä sai ruokaetikkaa vedellä laimentamalla. Tiputin sitä syylien päälle hammastikun avulla. Se syövytti aina osan pinnasta. Leikkasin pikkusaksilla kuolleen osan pois ja tiputin pisaran lisää.
On sanottava, että prosessi oli jonkin verran kivulias ja vaati ehkä hieman psyykkistä kanttia. Mutta lopulta syylien paikalla oli enää vereslihainen kuoppa, joka parantui. Arpea ei jäänyt, eivätkä syylät koskaan palanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Lääkäriin meneminen mitään auta! Pojillani on isot syylät kantapäissä. Toisella (12v) ollut lähemmäs 10 vuotta ja toisellakin(9v) yli 5 vuotta! Niihin on määrätty vaikka ja mitä, mutta mihinkään eivät katoa! Noin 1 cm halkaisija ja "juurta" tuntuu olevan ainakin saman verran. Leikkaussaliakin olen jo miettinyt (syylät haittaa joskus kävelyä), mutta ilmeisesti sekään ei takaa, ettei syylä kasva takaisin.
Kylmähoito auttaa. Yksityisellä saa reseptin hoitooon ja hoito tehdään lääkärillä ja se jatkuu kunnes syylä on poissa. Aivan eri asia kuin apteekin kylmähoito.
Mene lääkäriin.