Miksi ei saa olla katkera?
Joskus näkee joillain palstoilla lauseen: oletko katkera tai taidat olla katkera!
Paljonko sinua tarvitsisi laiminlyödä, kun olisit katkera, varsinkin jälkeenpäin vai onko se ihan toisilla suomalaisilla kansallisominaisuus, että siitä vaan pyyhitään menneet pois ja taas uusin kirkkain nauttimaan positiivisista päivistä?
Vaikka silmä mustana ja haukut niskassa.
Kommentit (9)
Ehkä siihen liittyy jotain muita ikäviä asioita tai tunteita, esim. lapsellisuus tai itsekäs toiminta. Katkeruus voi ajaa ihmisen tekemään huonoja valintoja ja tekoja.
Kukas sen kieltää? Enemmän näen tuon niin, että katkeruus on surullista ja pilaa ihmisen elämän, siksi sitä ei toivota toisille. En minä ainakaan toivo kenellekään katkeruutta, mutta ei se minulta pois ole, jos joku katkeroituu.
Katkeruus syö ihmistä sisältö. Ei se katkeruuden kohde siitä välitä.
Samaa ihmetellyt. Elämän parhaat panovuodet olen elänyt sinkkuna lähes seksitöntä elämää ja kohta ikää alkaa olemaan sen verran ettei edes varmaan enää seiso kunnolla. Ja en saisi olla edes katkera asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus syö ihmistä sisältö. Ei se katkeruuden kohde siitä välitä.
Juuri näin, katkeruus syö ihmistä sisältäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Elämän parhaat panovuodet olen elänyt sinkkuna lähes seksitöntä elämää ja kohta ikää alkaa olemaan sen verran ettei edes varmaan enää seiso kunnolla. Ja en saisi olla edes katkera asiasta?
Moni muu mies kiittää sinua. On riittänyt enempi ..
Zinc
Katkeruus on kuin myrkky jonka itse juo ja odottaa sitten toisen kuolevan.
Mutta pakko myöntää että olen miettinyt samaa. Tietyllä tapaa olisi kivaa ja erittäin helppokin pitää katkeruudesta kiinni, siitä tulee jotenkin sellainen tunne et en anna anteeksi ja et on jotenkin vahvempi silloin? Todellisuus on kuitenkin se et vahvempia vapaampia ja onnellisimpia ovat ne jotka päästävät katkeruudesta irti ja jättää menneet ja tietyt ihmiset taakseen ja elää sitä omaa elämää.
Sitä jos osaisi enemmän kuunnella ja vähemmän puhua.
Ammattiauttajat osaavat taitavasti kohdata ja antaa ratkaisevia näkökulmia kaikenlaisiin elämän kiemuroihin. Tsemppiä!!
Ihan hyvä kysymys tosiaan, kaikkia tunteitahan on hyvä tuntea. Eikä kukaan voi sanella mitä toisen tulee tuntea.