Paras kaupunki Suomessa sukkahousupyöräilyn harrastamiseen?
Olen muuttamassa pois eräästä savolaisesta "kaupungista" ja pitäisi ottaa myös harrastusmahdollisuudet huomioon. Eli siis maantiepyöräilyä harrastan.
Kommentit (9)
Ehdotan Kuhmoa, väestöntiheys 1,7 ihmistä/ km2.
Ei ainakaan turku. Pyörätiet kamalassa kunnossa jos siis edes löytyy koko pyörätietä.
No maantiepyöräilyähän harrastetaan maanteillä joten kaupungin ympäristössä olisi hyvä olla paljon melko asuttua maaseutua jolloin on myös paljon asfaltoituja pikkuteitä ristiin rastiin. Tämän vaatimuksen täyttävät melkein kaikki isommat kaupunkiseudut mutta hiipuvien pikkupaikkakuntien ympäristöt ovat usein täynnä sorateitä joilla ei maantiepyörällä paljon ajella.
Ethän sä kaupungissa voi maantiepyöräillä.
Muuta johonkin pikkukylään, rappusilta pääset suoraan maantielle.
Joku pienehkö kunta missä on mahdollisimman paljon pieniä seututeitä siellä täällä. Esimerkiksi Keski-Uusimaa. Pyörätiet on kaikkialla vaarallisen huonossa kunnossa ja liian ruuhkaisia maantiepyöräilyä ajatellen.
Kuopio. Pyöräteitä ristiin rastiin kalleveden rantoja myötäillen, myös maanteitä riittää jos niitä kaipaa ja lääniä on kaupungissa miltei uudenmaan verran. Autoilijat ovat myös silmiinpistävän kohteliata ottamaan pyöräilijät huomioon kaupunkiliikenteessä.
Iisalmi. Siellä on eniten piilohomoutta.
Itse olen tykännyt Tampereesta. Pelkästään pyöräteitä pitkin pystyy ajamaan 100 km lenkin. Kaikkiin ilmansuuntiin ja naapurikuntiin lähtee hyväkuntoista pyörätietä kymmeniä kilometrejä. Hervannasta Kangasalle menevä pyörätie on suosittu pätkä meidän spandexohjusten ja rullaluistelijoiden keskuudessa. Onkin ollut nyt upeaa keliä ajella tässä helteessä.