Onko kaikilla ystäviä ympärillä näin juhannuksena?
Eipä tänäkään juhannuksena ole kuin tämä meidän oma pieni jengi koolla eli perheen kesken nautitaan keskikesän juhlasta.
Itkettää.
Kommentit (16)
Ei tietenkään ole. Tämä on ihan tavallinen päivä, ei mitään syytä mitään juhlia pitää. Parin viikon päästä on siskontytön rippijuhlat, silloin kokoonnutaan perheen kesken ja juhlitaan juhlavaatteet päällä ja syödään tarjottavia.
Juhannus on ihan höpöhöpöä koska sitä kaikki alkoholin liikakäyttäjät käyttävät tekosyynä juoda taas kerran liikaa, ja ne "kaveriporukat" on yleensä ryyppyporukoita.
Juhannus tarkoittaa sitä että luonto alkaa kääntyä kohti pimeyttä, ja se on lähinnä surun päivä. Juhannuksenahan ei ole mitään kunnollista ideaa edes pitää mitään juhlia, ei ole mitään erikoista kuten jouluna Jeesuksen synttärit, joulupukki, tontut, valot, joululahjat, joulukoristelut, jouluruuat, joululaulut ja joulukirkko... ei juhannuksena ole yhtään mitään juhlavaa. Ennenvanhaan oli edes juhannuskokko, nyt ei ole sitäkään enää.
Voi kun olisikin oma perhe edes ympärillä.
Meillä on kyllä juhannuskokko, koivut ja kukkakimput.
Oma perhe, eli puoliso ja lapset on ympärillä. Tämä on oma valintamme. Ei itketä yhtään.
Monesti on oltu sukulaisten kanssa juhannusta viettämässä, ja joskus käyty tapahtumissakin, mutta tällä kertaa näin.
Minä olen tämän juhannuksen ihan yksin. Oikeastaan omasta tahdostani. Surettaa ja on huoli monista asioista elämässä mutta iloitsen siitä että olen terve ja raitistunut. Sää on upea myös. Taidan mennä yöllä pitkälle pyörä- tai kävelylenkille. Hyvää juhannusta kaikille!
Hyvähän se on että perhe on.
Meillä tulee naapureita kokolle. Mukana myös vihollisia, joten kivempikin olisi vain oman perheen kesken. Mutta ei viitsi valikoida kutsuttavia.
Sori mutta nyt ei liikene sääliä tippakaan sinnepäin. Sinulla on kuitenkin se perhe. Olisit kiitollinen etkä ruikuttaisi turhasta. Suomessa on satoja oikeasti yksinäisiä ihmisiä.
Jätä ihmeessä perhe juhlimaan keskenään, jos heidän seuransa on itkettävää. Kukaan ei jaksa katsella turhasta vetistelyä.
Juhannus, Joulu, Vappu, pääsiäinen, Uusi vuosi. Juhlavaa ja arkea. Ihminen sen valitsee...
Mulla ei ole ketään kuten ei ole ollut 13 viime juhannuksenakaan. Ei perhettä, ei miestä, ei ystäviä. Ihan normaali vapaapäivä muiden joukossa. Kohta nukkumaan niin tämäkin täysin turha päivä on ohi.
Mulla on perhe, ja se on maailmassa parasta. Pian ei tätäkään ole joten arvosta nyt.
Olemme oman perheen kesken. Olisin kaivannut muutakin seuraa, mutta nyt on näin. Olen mm. poiminut kukkia, tehnyt saunavihdan ja leiponut mansikkakakun. Syötiin hienosti ja seuraavaksi saunotaan. Kyllä tässä jo on päässyt arjesta irti.
Ei ole ja itselle tämä yksinolokin on parempi kuin joku kolmen päivän rymyäminen jossain mökillä/leirintäalueella/festareilla. En siis ikinä ole viihtynyt isoissa porukoissa (saati jossain festarialueen megamassoissa) mutta nuorempana sinkkuna niissä tuli oltua, koska muuta ei ollut tarjolla ja yksinkään en halunnut olla. Olisin siis jo silloin halunnut mieluiten viettää juhannusta joko kaksin miehen kanssa tai sitten yhden/kahden ystäväpariskunnan kanssa ilman älytöntä ryyppäämistä.
Nyt olisi ihan unelma olla oman perheen kanssa, mutta lapsettomana ikisinkkuna unelmaksi jääkin.
N43
Voi lapsi pieni. Huomattava osa on oikeasti töissäkin juhannuksena, kuten muinakin juhlapyhinä.
mies52v