Kun saat huonoa palvelua, ajatteletko että vika on sinussa vai asiakaspalvelijassa?
Kävin tänään virastossa ja virkailija vastasi tylysti minun asiallisesti esittämiini kysymyksiin. Mietin, laitanko palautetta vai annanko olla? Pitääkö virkailijaa ymmärtää vai tylyttää takaisin?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut huonoa palvelua. En ainakaan niin huonoa että lähtisin etsimään syyllistä
Et koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri?
Ei.
Laita palautetta.
Virkailija saa palkan siitä, että neuvoo ja ohjaa asiakkaita ja vastaa asiallisesti kysymyksiin.
Toimin itse julkisella puolella asiakaspalvelussa ja usko pois, nykyisin tulee asiakkailta kärkkäästi palautetta.
Virkailija on töissä virastossaan veronmaksajien rahoilla ja hänen tulee toimia asiallisesti kaikkia palvelunkäyttäjiä kohtaan.
No tottakai asiakaspalvelijassa, juuri hän sitä palvelua antoi.
Riippuu ihan tilanteesta: jos on itse töykeä asiakaspalvelijalle ensin, törttöilee kaupassa, sotkee/rikkoo jotain eikä ota siitä vastuuta jne. niin vika on itsessä.
Mutta jos itse on mukava ja asiallinen, ja asiakaspalvelija tympeä ja saa huonoa palvelua, niin sitten se vika on asiakaspalvelijassa.
Joku elämäänkyllästynyt tukityöllistetty? anna olla.
Ajattelen aina ensimmäisenä vian olevan minussa, oli roolini tilanteessa mikä tahansa. Myöhemmin saatan hieman epäillä, olinko syyllinen sittenkään. Ei, tämä ei ole tervettä, etenkään kun ottaa huomioon sen, että ihmiset lähtökohtaisesti ajattelevat vian olevan muualla kuin itsessään. Näillä nyt kuitenkin mennään.
Yleensä ensin etsin syytä tilanteesta, sitten itsestäni ja sitten asiakaspalvelijasta. Tämä järjestys ei vaikuta lopputulokseen, koska jokaiseen tilanteeseen vaikuttaa aina nuo kolme, ja vaikka minä joskus en osaa kysyä juuri oikeaa kysymystä, pitäisi minun silti saada järkevä vastaus - se on asiakaspalvelun ammattitaitoa ja asiantuntemusta. Ulkomailla asumisen olen alkanut ymmärtää, että asiakaspalaute on hyvä asia. Kritisoin ja etenkin kiitän.
Vierailija kirjoitti:
Laita palautetta.
Virkailija saa palkan siitä, että neuvoo ja ohjaa asiakkaita ja vastaa asiallisesti kysymyksiin.
Toimin itse julkisella puolella asiakaspalvelussa ja usko pois, nykyisin tulee asiakkailta kärkkäästi palautetta.
Virkailija on töissä virastossaan veronmaksajien rahoilla ja hänen tulee toimia asiallisesti kaikkia palvelunkäyttäjiä kohtaan.
Tämä! Jotkut eivät vaan tajua sitä omaa työnkuvaa ja joillain toisilla ns. nousee "valta" hattuun ja he ajattelevat, että voivat mielivaltaisesti kohdella asiakkaita ihan miltä sattuu sinä päivänä tuntumaan ja sen perusteella miellyttääkö asiakkaan naama.
Asiakaspalvelijassa, koska itse aloitan aina kohteliaasti ja ystävällisesti.
Riippuu paljon tilanteesta. En ole ikinä joutunut tekemään valitusta asiakaspalvelijasta. Asiakaspalvelijana taas mietin monestikin, että ois mahtavaa kun johonkin vois tehdä valituksen huonosti käyttäytyvästä asiakkaasta. :D Mut ihan vakavasti puhuen yritän ymmärtää toista osapuolta, olinpa kummassa tahansa roolissa. Kaikille sattuu joskus huono päivä (vaikka ei se tietysti ole syy tylyttää sivullisia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut huonoa palvelua. En ainakaan niin huonoa että lähtisin etsimään syyllistä
Et koskaan?
En tähän hätään muista saaneeni yhtään kertaa huonoa palvelua. En edes työkkärissä tai Kelassa joissa olen joskus joutunut asioimaan
Käyttäydyn itse asiakaspalvelutilanteissa aina kohteliaasti ja asiallisesti, joten tiedän vian olevan asiakaspalvelijassa. Tosi harvoin kyllä kohtaan huonoa palvelua.
Saatan pari sekuntia pohtia, teinkö jotain väärin, mutta hylkään ajatuksen.
En ole koskaan tehnyt valitusta. Ihan hyvä jos joku viitsii tehdä, varsinkin jos palvelu oli törkeän huonoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En muista juurikaan saaneeni huonoa asiakaspalvelua -ainakaan Suomessa. Toisaalta, en tapaa jäädä vatvomaan kokemuksia. Jos joku oikeasti on todella asiaton ilman mitään syytä laitan asiakaspalautetta. Yleensä kuitenkin ohitan tyylillä "olipa outo kohtaaminen, kai sillä oli huono hetki".
Ajattelen vian olevan asiakaspalvelijassa, koska olen tosi kiltti ihminen ja varsinkin asiakaspalvelijoille pyrin olemaan mukava ja positiivinen, koska olen itsekin ollut aspatyössä.
Mitään valitusta ei ole tullut tehtyä, vaikka muutaman kerran olisi ollut aiheellista. Kuljin esimerkiksi yhteen aikaan säännöllisesti bussilinjalla, missä kuski kaahaili kuin mielipuoli ja räyhäsi asiakkaille. Pysäkille pysähdyttäessä hän ei pysähtynyt kunnolla, vaan bussi rullasi hitaasti eteenpäin ja matkustajan piti yrittää sitten päästä liikkuvasta bussista ulos.
Minä syytän kaikesta partakonettani.
En ole saanut huonoa palvelua. En ainakaan niin huonoa että lähtisin etsimään syyllistä