Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤-- TAMMIkuisten la & su --¤¤

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B5A2B]Huomenia huomenia... Me täällä herra 1veen (pian 1v.1kk) kanssa katsotaan muumeja,tai en minä katso kun istun koneella tässä vieressä..

Meillä nukahdettiiin väkisin liian varhain ja tässä tulos..voi että itseä väsyttäis..

No,pyykki kone laulaa ja ajattelin siivoskella hiljaisesti,ukko kulta kun nukkuu.

(.)ei kummempaa..eilinen ultra piristää mieltä yhä.. ainoa harmitus oli se,että nyt ei enää saanutkaan videota,kuten tuon pienimmän aikana sai ultrasta. On kuulemma asianajajien mukaan jotenkin laitonta äänittää vanhemmille niitä ultria..Tyhmää!

Istukka tulee kuulemma etuseinään päin,harmi,sillä se hidastaa liikkeiden kunnollista tuntua...

nyt syömää..

Maria ja himpula 12+6

kiva,otin äsken vaipan pois pojalta että saa happea pyllyy,nyt se tuli mun vieree ja kus jalalle.. :( no,oma moka...

Vierailija
2/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Ihanaa että Ompulla kävi noin hienosti että pääsit ultraan ja kaikki hyvin! Tippui varmasti kivi sydämeltä :)

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään sen ihmeempiä. Malttamattomana jo odottelen että alkaisi tuntemaan jotain liikettä mutta jää varmaan vielä muutaman vkon päähän kun on ensimmäisestä kyse.

Maha näkyy jo niin että taitaa epäilykset herätä vastaantulijoilla. Eilen oltiin illalla kaupungilla kävelyllä ja melkein vaivaannuin kun joka toinen vastaantuleva nainen tuijottaa silmiin-mahaan-silmiin tosi avoimesti :)

Kyllä naurettiin miehen kanssa kun hän teki eilen meille koneella hienoa tilastollista analyysia lasten nimistä. Listasin ison kasan hyviä ja huonoja nimiä joiden pohjalta hän yritti sitten löytää jotain säännönmukaisuutta. Heitin jossain välissä että kaiken sen vaivan jälkeen kone luultavasti ehdottaa täydelliseksi nimeksi jotain todella erikoista tyyliin " Hakki" tms. Pitkän analyysin jälkeen se tulos oli että tykkäisin erityisesti nimestä joka alkaa H:lla, loppuu I:hin ja on viisi kirjainta pitkä. Niin juuri, sanoinhan että Hakkia se lopulta ehdottaa :)) Saatiin kyllä naurua loppuillaksi, oiskohan tässä nyt työnimi meidän lapselle.. (Muistaako kukaan KOPin Hakki-kerhoa??:)

Hauskaa vkonloppua kaikille! Me suunnistetaan nyt päiväretkelle Suomen eteläisinpään kaupunkiin.

/Hilda + " Hakki" rv 13+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus herätti täälläkin jo kasin jälkeen.. Tuliterä tuuletin pörrää päällä, mut eihän se nyt ilmaa viilennä. Ja todella hauska Hiljamaari tuo miehesi tekemä kaavio.. Heh.. Voiskohan hää alkaa myymään sit sitä eteenpäinkin ;) Äidin nimi + mummon nimi potenssiin isän nimi kertaa vaari.. ei taitais mulla vielä mikään ekseliin vääntyä..

Omaa napaa, ilallla vihloi vähän alavatsaa ja sellaista tasaista jomotusta.. Vuoto jatkuu edelleen, mutta todella vähäisenä torstaihin nähden (oli välillä runsaampaa mitä menkkojen aikana). Mutta helpotti, että eilen tosiaan mukelo pyöri siellä vilkkaasti ja maanantaina on sitten se ihan " oikea" lääkäri, jolle pääsen esittämään kysymykset ja toivottavasti saan jatko-ohjeet.. Liekö tulee kieltoja elämään pitkä liuta, saa nähdä, pääasia että mukelo pysyisi nyt kiltisti kyydissä loppuun saakka.

Nyt odottelen, että (sinkku) ystäväni voisivat jossain vaiheessa heräillä (arvioitu heräämisaika n. klo 12) ja joku ottaisi yhteyttä, että lähdettäisiin tuohon torille kahville.. Kuuma päivä, torilla varmaan paahtuu hetkessä, mutta viis siitä. Rauhassa otan kuitenkin tämänkin päivän ja käpsyttelen vain tuossa keskustassa, eli aivan kotioven nurkilla... Tuskinpa kukaan tällä helteellä muutenkaan pitkiä lenkkejä aikoo heittää.

Helteistä lauantaita, voikaapas hyvin!

Vierailija
4/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan tänne eilistä tekstiäni, jos et nähnyt sitä =)

Marialle siitä verikokeesta josta kyselit verensiirron tiimoilta, nyt terkkari otti asian esille, sanoi että pitää mennä v. 36 uuteen verikokeeseen mistä katotaan onko veressä vasta-aineita sikiölle, kuulemma ihan standardikäytäntö verensiirron jälkeen.

Lisäksi se että jos on vasta-aineita vauvaa tarkkaillaan syntymän jälkeen erityisen tarkasti. No mulla on tuttavia jotka ovat myös saaneet verensiirron eikä heillä ole ollut siitä mitään haittaa.

Itse pääsen äitiyspolille ultraan 31.7 ja silloin voin vähän keskustella siellä tästä synnytyspelosta.

Meillä kusee lattialle vaihtelevasti 1 vuotias tai koira, en tajua ettei siitä tule sisäsiistiä (koirasta =) vaikka on jo vaik kuis vanha.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
5/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kaikki oli eilen hyvin!

Itse nukuin tänään kymmeneen kun mies nousi lasten kanssa, jotka kylläkin heräsivät vasta yhdeksältä, vaikka eilen nukahtivat yhdelksältä. hyväunisia ollaan koko perhe. Nyt lähdetään mökille, pitää mennä pakkaamaan!

nenn tasan 15

Vierailija
6/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla tammiksilla ollut päänsärkyä vaivana?juuri kun paha olo alkaa hellittämään on tullut vaivaksi jumalaton päänsärky!!!!

Vierailija
7/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppu; Hyvä, että kaikki oli kunnossa!!! Ihanan vilkas kaveri sulla on masussa :)

Kukas se oli joka päänsärystä kyseli, nikki unohtui jo, mutta mulla oli pari kertaa tuossa alkuraskaudessa päänsärkyä. Toisella kertaa särky oli niin kovaa, että kävin sairaalalla näytillä. Epäilivät migreeniä, mutta en sitten tiedä. Mulla on aina näitä todella kovia päänsärkyjä, mutta lääkärit ei osaa päättää onko hartian lihasten jännityksestä johtuvaa vai migreeniä... Mutta kannattaa heti ottaa panadolia (2 kpl 500mg, lääkäri sanoi mulle), kun särky alkaa, ettei pääse pahaksi. Jos särky kerkeää kovaksi, lääkkeet ei enää auta niin paljon. Jaksuja sulle päänsäryn kanssa ja koitat nyt lepäillä!!!

ON: Eilen alavatsaan särki aika kovaakin, aaltomaisesti ja kramppimaisesti. Ensin kipu tuntui vasemmalla puolella ja sitten oikealla. Loppuillan otin sitten ihan " rennosti" (kipu kyllä alkoi ihan kun istuin töissä tietokoneen ääressä) ja tänään ei ole tuntunut mitään kipuja. Olisivatko sitten olleet ihan vain kohdun kasvukipuja?!?

Täällä masu on alkanut myös pikkuhiljaa näkyä ulospäin, enää ei mene edes XL-koot vyötäröstä kunnolla kiinni (norm. olen koko L/42). Ja varsinkin heti aamupalan jälkeen tohon eteen kasvaa kunnon kumpu...

Eipä tänne muuta ihmeellistä, maanantain ultraa odotellaan. Toisaalta on ihan mukava mennä katsomaan taas pientä, mutta toisaalta pelottaa, jos siinä istukassa on sittenkin jotain vikaa, vaikka silloin alkuraskauden ultrassa kaikki oli hyvin, sikiökin vastasi viikoiltaan suurempaa. Silloin tuossa osittaisessa rypäleraskaudessa, viime kesänä, sikiöhän oli jo alkuraskauden ultrassa viikkoa pienempi kuin oviksen mukaan...

maria80 ja Patu-Alli rv 12+1

Vierailija
8/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria80:

Mulla on aina näitä todella kovia päänsärkyjä, mutta lääkärit ei osaa päättää onko hartian lihasten jännityksestä johtuvaa vai migreeniä...

Ei mulla onneksi näitä päänsärkyjä siis aina ole, vaan tarkoitus oli kirjoittaa että " Mulla on aina SILLOIN TÄLLÖIN näitä todella..." . Mutta ajatus, kun on nopeampi kuin sormet...

Vierailija
9/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kans viikon jomottanut suht tasasesti päähän.. Kuvittelin johtuvan hartioista ja helteestä, varmaan hyvin auttavat asiassa, mutta taitaapi ainakin Vau -kirjan mukaan kuulua asiaan. Sellaista tasaista jomotusta... ja alavatsaa on tosiaan myös jomotellut ja vihlonut tämänkin päivää. Hassulta kuulostaa, mutta kiva, että muillakin on samaa vaivaa. Tarkoitan tuolla vaan sitä, että kaipa sekin normaalia on...

Ulkona on kuuma!!! En valita... mutta pakko tulla välillä sisälle jäähdyttelee..

Vierailija
10/16 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalta mukaan joukkoon taasen. Pysyttelin pitkään tuolla taustalla kun en ennen np-ultraa oikein tahtonut uskoa tätä todeksikaan vaikka alkuraskauden ultrassakin käytiin. Nyt on viikko sitten käyty ultrassa ja kaikki oli siellä ok ja kuvatkin saatiin mukaan. Nyt jo uskon että tämä on totta ja ostin jo vauvakirjankin :)

Pahoinvointi jo heliittää ja kamala väsymyskin ehkä kohta...Massu jo näkyy aika hyvin mutta vielä voi vaatteillä peittää tai korostaa niinkuin joku sanoikin...

Pientä esittelyä kun olin niin pitkään kirjoittelematta. eli espoosta olen, 33 vee ja aviomiehen ja esikoispojan 3/2005 kanssa asustelen. Esikoisen aikana kirjoittelin ahkeraan mutta saa nähdä miten nyt jaksan...Aika tiukilla tämä aika ja sitten vielä tuo mies rajoittaa mun lempiharrastusta konella istumista, mokoma... ;)

Mukavaa viikkoa kaikille !

T: vupii+tiuhti rv14

Vierailija
11/16 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Omppu, että pikkuinen oli kunnossa, toivotaan että asia pysyy myös tällä mallilla.!!! Olethan sinä jo jonkun lääkärin nähnyt asian tiimoilta? Onko kerrottu missä istukka on? Eikös se, jos se on kohdunsuulla, niin vuoda usein verta? Voisiko siitä olla kyse? En tiedä onko siitä muuta haittaa kuin että joutuu keisarinleikkaukseen, ja ehkä vähän tarkempaan syyniin raskauden aikana. Juolahti vaan mieleen (en kyllä väitä olevani mikään ekspertti, mutta yks ekspertti tulee varmaan tänään käymään, joten kysäisen hältä mikä hällä juolahtaa mieleen ekana, sen kummemmin asiaa tuntematta). =)

Minusta tuntuu että minä kuolen.... tämä helle ihan oikeasti tappaa viel minut. Jalat on niiiiiin pökkelöt, turvonneet ja maitohapoilla, en kärsi seisoskellä kuin pienen hetken ja sitten on nostettava jalat ylös ja ei sekään hirveästi auta... vinkkejä???? Kylmässä vedessä olen pitänyt ja sit kylmä-lämmin-vesi-hoitoa kans kokeilin, hetken apu... =( Ja sitten mul on kans, muidenkin valittama päänsärky/jomotus, lähes taukoamatta. Kysyin sitä lääkäriltä, et miten kauan se on normaalia, se sanoi, että kunhan verenpaineet ei nouse, niin kaikki " hyvin" . Pitäsi varmaan hakee porukoiltani verenpainemittari, mulla oli se esikon aikaankin lainassa (ei muuten kannata kertoa tuntemattomille lääkäreille jos tälläistä harrastaa). Muuten napa voi hyvin, muutama potku on tullut, mutta ei päivittäistä iloa =( Mutta piristää aina kummasti päivää =)

Joo nyt täytyy lähteä uimaan, jos siitä olisi vähän pidempi apu!!!!

-E- 13+1

Vierailija
12/16 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää helle saa mut ihan sairaaksi =( Tosiaan päänsärky kiusaa nyt lähes koko ajan ja siihen sit vielä tämä pahoinvointi päälle! Ja väsyttää. Mulla on tää pahoinvointi jatkunut jo pian 7 viikkoa! Ei herkkuu. No, onhan tälle ololle tosi hyvä syy, mutta kyllä tää silti jo turhauttaa. Vali vali!

Eilen oli pojan 2-vee synttärit. Meni omalla painollaan, vähän oli itsepalvelumeininki. Minä vaan makasin huonovointisena sängyn pohjalla. Ei tässä onneks muuta porukkaa ollut kuin isovanhemmat ja kummit.

Huomenna ois sitten aamulla se kauan odotettu ultra. =) Toivottavasti on kaikki hyvin. Oon välillä nähnyt unta nelosista ja välillä kaksosista, heh.

-tau & masuetana 12+1-

Vierailija
13/16 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuma on sisällä, verhot kiinni, mut eipä se auta..

Emmalle: Kyselin vuodon syytä (kun oli tullut 1x) ekassa lääkärissä, tutkaili kohdunsuun olevan kiinni ja ei tiennyt syytä, varhaisultrassakin kaikki näytti olevan ok. Sen jälkeen tullut vuotoa kaksi kertaa ja torstaina oli nyt tuo neuvolahoitaja joka katseli, eli ei osannut sanoa, lähinnä varmisti, että siellä vielä elämää oli. Itse kysäisin juuri tuota istukan paikkaa, mutta rehellisesti tunnusti, että hän ei sitä osaa ultralla katsoa... Mutta huomenna lääkäri, sitten kyselen ja saan toivottavasti vastauksiakin..! Ensimmäinen lääkäri kyllä tokaisi, että joillakin vain vuotaa pitkälle 12 viikkoon ja syy ei selviä ikinä...

Tau: Me ollaankin sit myös samoissa, ainakin tämän hetken laskujeni mukaan. Eli itse olen päätellyt, että nyt voisi olla se 12+1, mutta minulla myös huomenna se virallinen NP -ultra jossa sitten saan varmistuksen siihen, että missä mennään. Jänskää.. Vaikka tokkopa tuolla niin väliä. Lueskelin huvikseni äsken heinäkuisia (kyllä heillä mahtaa olla tukalaa!!) ja niinhän sitä menee, että toiset ne synnyttelee ennen aikojaan, toisilla menee pitkäks....

Omppu karkaa nyt kuumasta asunnosta jätskin ostoon.. njamijnami.. ukkelikin töissä - taas. Mutta vaunurahastoa pikkuhiljaa.. ja uutta asuntoa.. ja autoa.. ja kesämökkiä. Eh.. Vähän liikaa kerralla!?? Ei kai ;)

Vierailija
14/16 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tässä koneen äärellä kirjoittelen... Oltiin pari viikkoa lomailemassa perheen kanssa, joten en edes päässyt nettiin niin kätevästi :) Kävin kyllä anoppilassa välissä tätä pinoa selailemassa, mutten viitsinyt kirjoittamaan alkaa siellä.

OMPULLE piti sanomani, kun tuosta vuotelusta kirjoitit, että mullekin lääkäri sanoi kerran, että joillakin vaan vuotaa verta, eikä syytä tiedetä. Mulla edellisessä raskaudessa supistuksen yhteydessä holahti verta, mielestäni PALJON, ja kun lääkäriin pääsin, sanottiin ettei tiedetä mistä se tuli. Ja viikkoja tuolloin jotain25, muistaakseni. Kohdunkaulalla tms. ei näkynyt mitään merkkejä verenvuodosta tai sen syystä... Sekin vuoto jäi tuntemattomaksi. Outoa! Mutta tässäpä nähdään, ettei ne asiantuntijatkaan kaikkea voi tietää... Niin, ja ihanaa oli, Omppu, että sulla oli kuin olikin kaikki hienosti masussa!! Sitä aina pelkää sitä pahinta... :( Toivotaan että nuo vuodot loppuis ja pystyisit paremmin iloitsemaan raskaudesta! Ne aina vaivaa ja aiheuttaa suurta huolta, vaikka sitten niitä " ihmevuotoja" olisivatkin...

Mulla olo on mitä mainioin, tätä hellettä lukuunottamatta :) Siis, on ihanaa kun on lämmintä ja mukavaa, varsinkin kun miehelläkin on lomaa. Mutta tää helle alkaa jo rasittaa mua. Joka päivä särkee päätä, ei onneksi aina migreeniä, mutta muuten vaan semmosta jomotusta. Pari kertaa viikossa on ollut tähän saakka migreenikohtaus, toivottavasti loppuu pian tää " kohtaustelu" !! Mulla joka raskaudessa alkuvaiheessa tosi pahoja kohtauksia, ja sit ne vähitellen loppuu kokonaan... Ja tää kuumuus tekee toisinaan tosi heikon olon, juomisesta huolimatta. Kai pitäis oikeeta ruokaakin saada syötyä, mutta kun ei mee alas :( Eipä ole lapsillakaan lämpimän ruuan nälkä ollut aikoihin! Ei mene alas kellekään, vaikka mitä keksisi. Parempi siis kai ottaakin sitten vähän kevyemmin :)

Juuri tultiin Linnanmäeltä. Oli kiva käydä, vaikkei siellä juurikaan niissä laitteissa käyty. Lapset vielä niin pieniä kaikki, etteivät pääse mihinkään menopeleihin. Esikoinen (5v) pääsi juuri ja juuri joihinkin, kun just se metri ylittyi :) Meni sit vaan katseluksi ja ihasteluksi se reissu, mutta säästyipähän rahaa! Melkoinen rahasampo sekin on tuo Lintsi! Herranen aika, kun mies kävi kahden lapsen kanssa siinä Kummitusjunassa, niin yhteensä lippuihin meni 10euroa! :( Huh huh!

Uimarannat houkuttelee tätä mammaa oikeen tosissaan. Ja lapsetkin nauttii, kun saavat siellä polskia ja kaivella hiekkaa :) Nuorinkin (9kk) kovasti mennä möyryää toisten perässä ja läpsyttelee käsillään rantavettä ;) Ihana!

Huomenna mennään miehen kanssa kahdestaan käymään Tallinnassa. Ihanaa! Ostettiin liput jo kauan sitten, oli nimittäin tarkoitus mennä jo toukokuussa käymään, mutta sit lapset sairastuivat :( Pitää siis nyt käydä kuluttamassa ne rahat, joita ei siis tietty takaisin rahana saatu. Viedään kaikki neljä lasta miehen siskon perheeseen hoitoon. Luottavaisin mielin siis voidaan mennä, ihanaa! Viimeksi ollaan kahdestaan käyty melkein neljä vuotta sitten " lomalla" :)

Mutta nyt laittamaan jotain sapuskaa perheelle...

Aurinkoa ja hyviä vointeja kaikille!

Nasu rv 14+1

Vierailija
15/16 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla piti jo kirjoittaa, että tosi hyvä, että sulla oli vilkas pieni ihminen siellä masussa, mutta olin niin täynnä omaa oloa taas, että unohtui kaikki muu. Mun kaverillakin oli pitkään alkuraskaudessa vuotoa, eikä se koskaan selvinnyt mikä oli. Ihan terve poika kuitenkin syntyi ja muuten meni hällä raskaus ihan hyvin. Huoltahan se tuottaa, että toivottavasti loppuis sulla nuo vuotelut.

Huomenna tosiaan sitten np-ultraan =) Ihanaa! Vähän kyllä jännittää...

On muuten hurja, kun on asunnon lämpötilakin kolmessa kympissä! Ropelit pyörii täysillä ja kaikki räppänät auki, mutta ei tunnu silti ilma liikkuvan mihinkään. Voi kun tulis oikein kunnon ukonilma ja rankkasade =)

Suihkussa tulee käytyä monta kertaa päivässä ja mehujäätelöä kuluu!

Mehujäätelöstä tulikin mieleen, että mulla ei oo aikaisemmin ollut mitään oireita maidosta tai maitotuotteista, mutta nyt raskauden myötä oon joutunut jättämään maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta, kun niistä tulee niin kovat mahakivut ja huono olo ja maha menee kuralle. Outoa....

-tau-

Vierailija
16/16 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on kuuma! Ei tää helle tee hyvää, päätä särkee, eikä meinaa jaksaa olla jaloillaan hetkeä pitempään. Eka lomaviikko on takana, eikä tieten _pitäis_ valitaa, mutku on niin kuuma! Ostettiin makuuhuoneeseen jalallinen ropeli, mutta tyttö pelkäsi sitä nukkumaan mennessä, niin saa nähä uskaltaako sitä pitää yöllä päällä, ettei lapsiraukka saa hepulia, kun herää ja pohina käy. Mutta oli muuten ihana istua siinä viileässä hujussa! :)

Hyvä kuulla, että siulla Omppu oli edelleen vauva matkassa. Harmittavia nuo tuollaiset vuodot. Ei tarviis tässä tilassa tuollaista stressiä enää olla.

Myö lähetään huomenna käymään lapsen kummien mökillä ihan päiväseltään. Tiistai-aamuna miulla on sokerirasitustesti, niin pitää keretä ajoissa kotiin, että saa syötyä kunnon iltapalan ennen puolta kahdeksaa, kun pitää paastota 12 tuntia ennen tuota testiä. Vähän jännittää, kuinka käy ja harmittaa kauheesti, jos taas menee pieleen. Viimeksi kaikki arvot olivat hyviä paitsi paastoarvo, joka oli 4,9 ja raja oli 4,8. Pienestä oli kiinni, mutta dieetille laittoivat siitä huolimatta. Nyt joutuu sit automaattisesti jo tässä vaiheessa testiin ja jos tää on puhdas, niin sit uudestaa rv 26-28. Pah ja pöh.

Mutta nyt pitää mennä kaatamaan mansikkahillo purkkeihin ja jos vaikka kahtelis vähän jalkapallofinaalia. Aika jännä oli eka puoliaika.

T: monttu rv 14+2