Maski pakko vai ei. Siinäpä probleema.
Minä olen käyttänyt noin kolme kuukautta. Tänään ostarireissulla näin vain lisäkseni kahdella.
Sukulaisiani asuu maissa, joissa maskipakko. Molemmat kertovat, että pitävät maskia leuan alla, ja kun tuleen poliisi vastaan, nostavat suun ja nenän päällä.
Kommentit (16)
Maskit vaan jääkieko maalivahdeilla.
Yksi v*tun lysti. Jos maskipakko tulisi niin laittaisin vessapaperista maskin ja kirjoittaisin siihen jotain tyyliin haistakaa paska koko valtiovalta.
Itse pidän maskia siksi koska tiedosta että Korona voi levitä pierun välityksellä
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän maskia siksi koska tiedosta että Korona voi levitä pierun välityksellä
Onko se maski housujen alla vai päällä?
Ihan sama, olen itse käyttänyt maskia maaliskuusta lähtien, suojellakseni itseäni koronavirukselta. Ensimmäisen kerran elämässäni, olen ollut siitä lähtien flunssaton ja kurkkukivuton. Eräs huomio mitä olen tehnyt kaupoissa, jokunen fiksumpi keski-ikäinen mies avaa kaupan oven hihallaan, sitten taas jotkut noin 25 vuotiaat ei niin fiksuilla seurueilla ei ole mitään käsitystä koronan leviämisestä. Muiden kohdalla turvavälit kaupoissa kunnossa, paitsi näiden seurueiden. Maskia suosittelen kaikille, halvin ja järkevin keino koronan estämiseksi.
Mitään maskipakkoa ei kannata määrätä.
Ensinäkin, kaikilla ei ole rahaa ostaa maskeja.
Ja toisekseekseen, ihmiset pitäisivät samoja tosi saastuneita maskeja useita päiviä, koska heillä ei ole varaa useisiin maskeisiin.
Ja koska he eivät viitsisi pestä, ja keittää jo käytettyjä maskeja, ne olisivat käytössä tosi likaisia, jo valmiiksi tautipesiä.
Likaiset, monta kertaa käytetyt maskit ovat saastuneet, ja vain lisäävät tartuntoja ja keräävät muita bakteereja, joista tulee erilaisia tulehduksia.
Ymärrän siis varsin hyvin, miksi hallitus ja STM ei suosittele niiden käyttöä, sillä niiden käytöstä on todellakin enemmän haittaa, kuin hyötyä.
Tänään on näitä pieruaivoisia housujen päällä vai alla paljon ketjuissa, joiden äo on alhainen, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on näitä pieruaivoisia housujen päällä vai alla paljon ketjuissa, joiden äo on alhainen, huoh.
Huti meni. Minun ÄÖ on todistetusti selvästi keskiarvoa korkeampi.
Maskipakko vain lisäisi kansalaistottelemattomuutta. Ihmiset kulkisivat maski kaulalla poliisia pälyillen. Se olisi vähän kuin punaisia päin käveleminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisekseekseen, ihmiset pitäisivät samoja tosi saastuneita maskeja useita päiviä, koska heillä ei ole varaa useisiin maskeisiin.
Ja koska he eivät viitsisi pestä, ja keittää jo käytettyjä maskeja, ne olisivat käytössä tosi likaisia, jo valmiiksi tautipesiä.
Likaiset, monta kertaa käytetyt maskit ovat saastuneet, ja vain lisäävät tartuntoja ja keräävät muita bakteereja, joista tulee erilaisia tulehduksia.
Ymärrän siis varsin hyvin, miksi hallitus ja STM ei suosittele niiden käyttöä, sillä niiden käytöstä on todellakin enemmän haittaa, kuin hyötyä.
Vit mitä pask. Oletko idootti, osaatko edes käyttää kondomia. Kangasmaskin voi helposti tehdä itse, ilmainen. Useampi kangasmaski, heittää pyykkin tai kiehauttaa kattilassa erän. Teetä kangasmaskeja, halvimmillaan useampi 3 euroa kappale. Parikymppiä vuodeksi eteenpäin omasta terveydestä tämän uuden viruksen levitessä, on halpa hinta. Toinen vaihtoehto on tietysti kränätä, ettei itseään tarvisi suojata, pitäisi vain olla alttiina kaupassa käydessä, kuluttaa helkkaristi, ostaa ja ostaa helposti, vaikka kuolema tulis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vit mitä pask. Oletko idootti, osaatko edes käyttää kondomia. Kangasmaskin voi helposti tehdä itse, ilmainen. Useampi kangasmaski, heittää pyykkin tai kiehauttaa kattilassa erän. Teetä kangasmaskeja, halvimmillaan useampi 3 euroa kappale. Parikymppiä vuodeksi eteenpäin omasta terveydestä tämän uuden viruksen levitessä, on halpa hinta. Toinen vaihtoehto on tietysti kränätä, ettei itseään tarvisi suojata, pitäisi vain olla alttiina kaupassa käydessä, kuluttaa helkkaristi, ostaa ja ostaa helposti, vaikka kuolema tulis.
Varmaan jaksaa muutaman prosentin suodatustehon takia. Sen parempaan noilla maskeilla ei pääse. Enjoy your snake oil.
Jokainen voi valita ihan itse haluaako käyttää maskia. Minä käytän mielelläni koska siten ihmiset ymmärtävät pitää hajurakoa minuun. Luulevat, että minulla on korona ja pelkäävät. Hyvä niin koska se vähentää mahdollisuutta saada korona kun ei olla ihan iholla.
Hyvä käsihygienia on kyllä paras henkivakuutus ja kaikilla on siihen Suomessa varaa.
Kukaanhan ei niitä maskeja kiellä käyttämästä, vaikka jotkut tuntuu niin luulevan. Vaan kun käytettäisiin edes oikein... Poikkesin tänään kaupassa, ja ihmettelin maskinkäyttäjiä: maski joko roikkui toisella korvallisella, leuan alla tai oli nostettu kaljun peitoksi päälaelle. Hyöty 0. Vähän kuin ne pyöräilykypärät, jotka keikkuu takaraivolla.
Hengitän mieluummin happea kuin kierrätettyä hiilidioksidia.
No eihän koronaa enää edes ole, höh:)
Maskipakko olisi perustuslain vastaista.