Miesten suojeluvaisto??
Sitäkö tää on vai mitä? En ole mitenkään erityisen pieni tai avuton enkä enää ihan nuorikaan, ehkä vähän ujo. Tarkoittaako se, että nainen on ei-kiinnostava?
Toi ilmenee siis niin, että mun kanssa puhutaan jotenkin erilaisesti ja mun kanssa käyttäydytään eri tavalla, halaillaan lapsia ja koiria ym. Mutta mun kanssa ei puhuta silleen rennosti tai flirttailevasti koskaan niin kuin vaikka mun kavereiden kanssa. Tulee semmoinen jotenkin paha mieli, tuntuu, että olen jotenkin vääränlainen.
Kommentit (7)
Mun kysymys siis oli, että miksi minua ei kohdella sillä lailla tasa-arvoisesti? Tulee semmoinen outo säälittävä mollamaijaolo, vähän kuin ei olisi nainen ollenkaan.
Olet kuitenkin saanut kumppanin edes joskus? Ehkä ne vain kunnioittavat enemmän kukn vähemmän "viattoman" oloisia. Käyttäytyvätkö naisetkin ylisuojelevasti kohtaasi?
Vierailija kirjoitti:
Mun kysymys siis oli, että miksi minua ei kohdella sillä lailla tasa-arvoisesti? Tulee semmoinen outo säälittävä mollamaijaolo, vähän kuin ei olisi nainen ollenkaan.
Mitä, jos kävisit tämä keskustelun niiden henkilöiden kanssa, jotka kohtelee sinun kuin jotain tahdotonta olentoa? Sinä olet näissä tilanteissa itsekin ihan toimiva subjekti, jolla on vastuu siitä miten sinun kohdellaan.
Puhun ihmisille mielestäni samallatavalla riippumatta puhunko miehelle vai naiselle. En koskettele tuntemattomia normaalisti. Töissä joutuu kättelemään joskus ihmisiä.
Minulta menee nyt ohi ap:n ongelma tai edes tilanne. Liekö trolli, joka vedättää kun naiselle ei flirttailla koska #metoo. Piirun fiksumpi trollausta, kun ei suoraan heitä #metoo-korttia kehiin.
Ei mun miehellä ainakaan ole ollut mua kohtaan.
Kavereille riittää empatiaa.
Naiset ei kohtele minua noin, paitsi ehkä hyvin vanhat joskus.
Ei minua kohdella niin kuin tahdotonta olentoa vaan jotenkin eri tavalla kuin kavereita. Mutta tätä on vaikea selittää ja vaikea kysyä. Miksi kohtelet minua eri lailla kuin tuota tai tuota.
Mulle jotenkin esitetään normaalia pehmompaa, puhutaankin vähän pehmoäänellä. Mun kavereille ollaan semmoisia rennompia, puhutaan kovempaa ja rankempia juttujakin.
Ja joo, olen ollut parisuhteessa kyllä.
Mutta vaikea selittää.
Mittä hittoa?
Aikuisia itsenäisiä ja vahvoja naisia ei tarvitse suojella, eiköhän miehet ole oppineet tämän kun te itse kuulutatte tuota voimakkuuttanne.
Nauttikaa nyt siitä tasa-arvosta, jota aivan itse halusitte.