Kirpputorivarkaat - mitä voi tehdä?
Mitta aivan täynnä idiootteja, jotka varastavat tavarat kirppispöydästä! Ei paljon kalliit hälyttimet auta. Ei ole varkaalle kauhea vaiva ottaa vaate, mennä sovituskoppiin irrottamaan se ja piilottaa hälytin johonkin toiseen pöytään.
Kirppistely on kiva harrastus ja kierrätys on hyvä juttu, mutta ei jaksaisi kantaa tavaraa suoraan rikollisille. Tässäkin asiassa muutama mätä yksilö pilaa kaikkien muiden huvin.
Hypoteettisesti - jos kuvitellaan, että minulla olisi kaikki maailman aika, niin mitä voin itse tehdä? Haaveeni olisi käräyttää edes yksi varas. Miten se tapahtuisi? Vai käykö siinä niin, että oikeusvaltio Suomessa joutuisin itse käräjille?
Jakakaa kokemuksianne kirppismyyjinä, henkilökuntana tai normikaupan myyjänä!
Kommentit (12)
Rasittavinta tässä on se, että varas vie AINA ne pöydän arvokkaimmat tuotteet. Ns. normisälä jää rauhaan. Ikävää vaan että olen aina laskenut että niillä arvokkaimmilla tuotteilla saa pöydän hinnan kasaan ja perussälästä saa sitten voitot. Tämän vuoksi olen lopettanut pöytäkirppistelyn, menkööt ylimääräiset tavarat Hopelle hyväntekeväisyyteen.
Millaisesta hälyyttimestä on kyse, jos sen voi helposti poistaa tuotteesta?
Juuri tämän takia tykkään pitää livenä pöytää kirppiksellä.
Siinä voi sopia suoraan naamatusten asiakkaan kanssa hinnat ja tinkiäkin saa. Annan lisäksi kaupanpäällisiä. Samalla voi seurata, ettei tavaroita pöllitä. On kyllä yritetty pölliä siitä silmienikin alta. Millaisen ihmisen pitää varastaa kirppikseltä - kun ei enää voi olla edes hinnasta kiinni?! :-0
Vierailija kirjoitti:
Meidän kirppiksellä on sellaisia neuloja jotka painetaan vaatteesta läpi ja kiinni sellaiseen mustaan mollukkaan eli itse hälyttimeen. Saa irti voimakkaalla magneetilla tai katkaisemalla neula pihdeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kirppiksellä on sellaisia neuloja jotka painetaan vaatteesta läpi ja kiinni sellaiseen mustaan mollukkaan eli itse hälyttimeen. Saa irti voimakkaalla magneetilla tai katkaisemalla neula pihdeillä.
Nämä on siis samanlaisia kuin suurin osa vaateliikkeistä käyttää.
Mikä kirppis? Onko valvontakameraa ja tarpeeks henkilökuntaa?
Kirppiksillä pitäis pöytien olla silleen että henkilökunnalla on realistiset mahdollisuudet vahtia mitä siellä tapahtuu. Ja sovituskoppiin ei minkään valtavan vaatekasan kanssa, vaan maks 3 vaatetta kerrallaan. Jossain otetaan nää tosi rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kirppis? Onko valvontakameraa ja tarpeeks henkilökuntaa?
Ainakin Femmatori Tuusulassa. Tavara menee kyllä hyvin kaupaksi mutta kyllä sitä myös varastetaan. Kaikki myynnit näkee reaaliajassa netistä. Tosi iso paikka ja ymmärrän, ettei henkilökunnalla ole mitään mahdollisuuksia pitää vahtia siellä. Kameroita kyllä roikkuu katossa siellä täällä.
Vaikka henkilökuntaa olisikin, ei heillä ole mitään oikeutta esimerkiksi katsoa asiakkaan kassiin. He eivät myöskään saa pidätellä asiakasta tiloissaan poliisin tuloon asti. Varkailla on tässä maassa todella paljon oikeuksia ja he kyllä ovat niistä tietoisia.
Tuli mieleen kun nuorena työskentelin vaatekaupassa. Menin liikkeen takaosaan siivoamaan kun yllätin hyllyn välistä aasialaisen nuoren naisen repimässä hälyttimiä vaatteista ja työntämässä niitä foliokassiin. Nainen huomasi minut ja katsoi vain silmiin. Painelin kassalle ja hälytin vartijan. Vartija tuli ja nainen oli sillä välin tullut kassalle muka maksamaan farkkuja. Siinä sitten seistiin kolmisteen tyhmänä kassalla, minä kerroin mitä olin nähnyt ja että hän yritti varastaa sitä ja tätä. Vartija seisoo vieressä tumput suorana, ettei hän voi mitään tehdä, kun ei ole todisteita. Just.
Nosto!