Jos avaan uuden pankkitilin saako Kela siitä tiedon?
Kommentit (13)
Mulla on s-tili, ei siellä mitään ole, mutta ei kela siitä tiedä. En tee sinne tilisiirtoja.
Kyllä saa. Pankki lähettää aina ensimmäisenä kelalle tiedot uusista tileistä.
Juu, ei tietenkään viranomaistaho saa tietää jemmatileistä.
Ei saa tietää. Minäkin olen saanut toimeentulotukea, vaikka toisella tililläni ole monta tonnia rahaa. En silloin itsekään tiennyt noista rahoistani.
Onko tarkoituksenasi varastaa yhteiskunnalta rahaa? Jatkan siis yhä (laillista) verosuunnittelua entistä tarkemmin.
Mieti tarkkaan touhujas. Petossyyte voi napsahtaa. Ja vaikka just nyt Kela ei saisikaan tietää salatilistä, niin petossyytteen vanhenemisaika on 5-10 vuotta. Sen minkä taakseen jättää sen eestään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Mieti tarkkaan touhujas. Petossyyte voi napsahtaa. Ja vaikka just nyt Kela ei saisikaan tietää salatilistä, niin petossyytteen vanhenemisaika on 5-10 vuotta. Sen minkä taakseen jättää sen eestään löytää.
Kyllä. Sinne pönttöön se jäi,mutta mustaa makkaraa vaan etehen kannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on s-tili, ei siellä mitään ole, mutta ei kela siitä tiedä. En tee sinne tilisiirtoja.
S-tilistä maksettavat korot on veronalaista tuloa. Kela saa tiedon verottajalta.
Saatat joutua jossain vaiheessa antamaan selvityksen tilistä, sen ois parempi olla ollut tyhjänä sit koko ajan
Jos Kela epäilee tt-tukea hakiessa että hakija tarkoituksellisesti valehtelee tiedoissaan se voi lähettää tili-kyselyn kaikille pankeille jotka toimivat Suomessa. Mutta jos kaikki vaikuttaa hyvältä niin ei ne etsi jemmatilejä huvikseen.
ei. pidä omana tietonasi avattu tilisi muuten joku voi ilmoittaa siitä kelaa. sitten voivat tarkastaa.
Onko edellimen jo täynnä?