Lähete psykiatrian polille?
En ole päässyr, yritän vielä menemällä lääkärille.
En halua sanoa itsetuhoisuudesta koska se ei ole täysin totta. Oireita on mutta miten lääkäri ne kirjoittaa että pääsisin sinne?
Toinen kysymys on miten pääsen Laakson psykiatrian hoidon pariin?
Tiedän ihmisen joka on siellä käynyt.
Kommentit (10)
Soita mielenterveysvastaanottoon. Saat ajan psykitriselle sairaanhoitajalle. He usein rautaisia ammattilaisia, ja osaavat hoitaa asiaasi eteenpäin. Kovia kokeneella ei usein ole paljon voimia; siksi on hyvä, että pääset alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Soita mielenterveysvastaanottoon. Saat ajan psykitriselle sairaanhoitajalle. He usein rautaisia ammattilaisia, ja osaavat hoitaa asiaasi eteenpäin. Kovia kokeneella ei usein ole paljon voimia; siksi on hyvä, että pääset alkuun.
Mikä se on? Julkisellako?
Surkeaa on,pienemmistäkin asioista pääsee ja lääkäri ei osannut kirjoittaa mitään lähetteeseen.
Mielenterveysvastaanotto on julkinen. Helsingissä sen nimi taitaa olla mielialahäiriöpoliklinikka, joita on kolme (Laakso, Vuosaari, Malmi), puh. 09 310 5015.
Vantaalla Myymäen mielialahäiriöpoliklinikka, puh. 09 47166450.
Espoossa Matinkylä ja Leppävaara, puh: 09 47181700.
Jos et aikaa varatessa pysty sanomaan, että olet mahdollisesti itsetuhoinen, voit kertoa, että olet ahdistunut. Se riittää vastaanottovirkailijalle.
Onko totta, että käytäntö on 10 vuodessa näin muuttunut. Olen elämässäni ollut useissa eri paikoissa psykiatrisen hoidon piirissä, mutta aina hakeutunut siihen lääkärin lähetteellä terveyskeskuksen kautta.
Soita kriisiosastolle / akuuttiin mielenterveystoimistoon tms. Ainakin meilläpäin on 24/7 puhelin päivystys ja tarvittaessa yhteispäivystyksen kautta kriisiosastolle sisään. Sieltä sit mahdollisesti jatkohoito pidempiaikaiselle osastolle. Täällä päivystävät mielenterveyspalvelut ovat keskussairaalalla.
Olen kokenut kaikki mahdolliset pahat asiat ja ne painavat mua ja tollo tk-lääkäri ei osannut kirjoittaa lähetettä, kuvaili yhdellä lauseella joka ei merkitse mitään kun lukevat työryhmässä lähetteen.
Olen kokenut raskaita asioita.