Wau! Mieletön GUNS N´ROSES eilen Hartwall areenalla!
Oliko paikalla täältä ketään muita? mitä mieltä olitte? Minusta tunnelma oli katossa, axl vedossa ja liput hinnan arvoisia! mieletön ilta! Tulin kotiin aamuviideltä. Matka hiukan kesti kun keikka oli myöhässä.
Kommentit (18)
Mutta kaikki jotka on tätä bändiä seuranneet tietää, että se on enemmänkin tapa kuin sattuma. No, joo. Soittivat kaikki hitit ja vanhat biisit + uusia. Tuli November rainit, Welcome to the jungle ym. Axl oli niin vetreässä kunnossa, että olisi voinut luulla, että olemme taas 90-luvun alussa! Juoksi, riehui, tanssi, lauloi. Oli kyllä liput hintansa arvoiset!
tylsä, varmanpäälle laskelmoitu, hengetön ja ja yllätyksetön. Ei mitään rockia enää vaan bisnestä.
Mutta siitähän me tietysti maksettiinkin.
Axl antoi kyllä minusta kaikkensa ja jos et sattunut huomaamaan, soittivat Suomeen räätälöidyn keikan, ei vaan tyypillistä keikkaa. Menikö sinulta kenties ohi kaikki hienot soolot, Finlandia ja Hanoi Rocksin biisi?
Hanoirocksilla ja GUnnareillahan oli joskus jotian yhteistä. Mutta ei niitä jätkiä ei tässä kokoonpanossa enää ollut...
Ei oo Gunnarit enää sama juttu ku ennen. Todellakaan. Ois kannattanu Axlin vaan kuopata koko homma jo ajat sitten. Kuka oli Hesan jäähallissa -91? Se vasta oli jotain!
Hanoin biisiä ja Finlandiaa. Sitä tarkoitinkin. Että olivat tehneet Suomeen sopivan keikan. Minusta olisi todella tylsää, jos kaikki keikat ympäri maailman olisivat täysin samoja. Aika monissa arvosteluissa tätä kokonpanoa ja keikkasettiä on verrattu huomattavasti paremmaksi kuin niitä 91-keikkoja...
...olisi varmaan pitänyt mennäkin paikalle. Mulle kitaransoiton harrastajana Slashin kitarasoundi oli niin iso osa Gunnareiden kokonaisuutta, ettei se vaan ole sama bändi ilman. Vähän epätoivoiselta Axl vaikuttaa, kun jaksaa vuosia pitää GNR:ää " elossa" vaikka hampaat irvessä.
Kitaristeja oli 3. Eikä jäänyt kyllä Slashin varjoon soitannollisesti. Mutta tietenkin Axl loistaa nyt yksin. Bändihän tässä ei ole kyseessä vaan Axl ja pojat.
Vierailija:
. Bändihän tässä ei ole kyseessä vaan Axl ja pojat.
ja gunnareiden tapauksessa extra määrin, sillä Axl on se, ketä kaikki menevät katsomaan.
Ennen muinoin huomiota veti etenkin Slash persoonallisella kitaroinnillaan. Eikä Duff:kaan ollut huono basisti.
Vierailija:
AXL ON JUMALA! Lähtisin mukaan sama..
kuulostaa hyvalta tai sitten ei. miten sita analysoidaan niin ettei olla enaa amatooreja vaan ihan professional sitten vaan?
soiton erilailla kuin amatööri-arvostelija, joka ei ole pätkän vertaa musikaalinen, ei osaa vertailla kitarasooloja tms.
maininneet Hanoi Rocksin suureksi esikuvakseen, että GunsnRosesia ei olisi koskaan ollut ilman Hanoi Rocksia. Ja tämä on sanottu siis useita kertoja, eikä millekään suomalaiselle lehdistölle vaan ihan yleisesti.
Tämä kertoo siis siitä, kuinka paljon Hanoi Rocks tunnetaan maailmalla ja paljonko heitä arvostetaan. On kuitenkin muistettava, että Hanoi Rocks hajosi 1985, ja parhaat päivänsä heillä oli 83-84.
Ovat siis olleet nuorten Gunnareiden idoleita, muuta yhteyttä ei mainittavasti löydy.
Kuulostivat siltä nämä " etsä tosiaan tiedä mitä yhteistä niillä on" - kommentit, että itse ei tiedetä lainkaan mistä puhutaan.
Ja tästäkin syystä Dont you ever leave me oli upea veto Axlta Helsingissä:).
Eikös Mike Monroe ollut mukana jossakin biisissä sillä Spaghetti Incident-levyllä, vai muistanko ihan väärin?
Vierailija:
Ovat siis olleet nuorten Gunnareiden idoleita, muuta yhteyttä ei mainittavasti löydy. i]
Esiintyvät mm. samalla Michael Monroen musiikkivideolla. Axl on siis siinä vieraileva tähti. Tiesitkös itse tätä? Heh. itse asiassa nämä kaikki bändit kietoutuvat kivasti yhteen, Hanoi, Mötley Crue, Gunnarit. Kaikki samaan aikaan noususuhdanteessa. Ja kuinkas sitten kävikään?
Mun mies oli eilen keikalla eikä ole vielä kotiutunut, joten en ole päässyt kyselemään tunnelmia häneltä. Kiinnostaa!