Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyitä ruokia lapsiperheen arkeen

Vierailija
05.06.2020 |

Antakaa vinkkejä kevyistä lounas- ja illallisruoista, jotka maistuisivat lapsiperheessäkin!

Meillä syödään ihan liikaa esim. pastaa eri muodoissa (pasta ja lihapullakastike, lasagne, makaronilaatikko...), grillimakkaraa, helppoja ranskalaiset ja nakit uunissa -ruokia. Liikaa kaloreita, rasvaa ja hiilaria.

Lapset eivät ole mahdottoman nirsoja, mutta eivät juurikaan syö juureksia (esim. kurkku ja tomaatti ja hedelmät maistuvat kyllä hyvin) eivätkä halua esimerkiksi kanafileitä tai pihviä jauhelihapihviä ja lihapullia lukuunottamatta.

Jauhelihakeittoa ja lohikeittoa menee, mutta ei niitäkään joka viikko jaksa.

Kiitos neuvoista!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkeitto

pinaattikeitto

linssikeitto

kanakeitto

kalakeitto

Vierailija
2/5 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kastike kanan jauhelihasta tai kanakeitto.

Tekstuuri pysyy tuttuna mutta tottuvat kanan makuun.

Wrappeja tai takoja, täyte lohesta tai miksei jauhelikastakin tai kinkusta. Noihin saa usein ympättyä jotain uutta kasvistakin joukkoon ihan huomaamatta. Ja kanahan voisi olla pienessämäärin mukana täytteenä, niin taas auttaa tottumaan siihenkin.

Itsetehtyihin hampurilaisiinkin voi laittaa kanafileen jauhelihapihvin sijaan. Ja salaatti tähänkin menee helposti jemmaan. (olin itse yllättynyt kun toimi tosi valikoivan syöjän kanssa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä tykätään lasagnesta, niin kokeile tehdä joku kerta moussakaa. Se on lasagnen tyyppinen ruoka, mutta siinä on pastan sijaan perunaa ja munakoisoa. 

Vierailija
4/5 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalainen munakas, hyödynnä edellispäivän ylijääneet keitetyt perunat.

Tavis perunasta on muuten helppo tehdä lohkoperunat uunissa itse, vähän oljyä ja maustetta pintaan ja lohkot uuniin.

Samalla voi paahtaa muitakin kasviksia uunissa.

Vierailija
5/5 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssitabbouleh

Täyteetyt bataatit

Kurpitsainkiväärikeitto

Avokadofetafajitat

Marokkolainen tagine

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän