Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko mun hankkia lapsi nyt vai opiskelun jälkeen?

Vierailija
04.06.2020 |

Eli tilanne on siis seuraava: olen 25-vuotias ja ollut kokoaikatyössä keväästä 2018 lähtien. Hain kuitenkin nyt opiskelemaan ja odottelen tuloksia.

Lapsen hankkiminen on ollut mielen päällä pitkään. Taloudellisesti ajatellen saisin ihan ok äitiyspäivärahaa tämän työni jälkeen, joten eikö olisi järkevintä hommata lapsi nyt, eikä opiskelun aikana tai opiskelujen jälkeen? Ahdistaa myös ajatus hedelmällisyyden laskemisesta kun ikää tulee lisää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että mielummin nyt kuin opintojen jälkeen. Voit sitten valmistuttuasi keskittyä työelämään, eikä siihen tule taukoja äitiyslomien vuoksi.

Vierailija
2/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt. 30 v lapseton nainen on työmarkkinoilla riskipalkkaus. Havaitsin tämän itse saatuani ensimmäisen lapsen. Siihen asti oli määräaikaisia mutta avot, lapsen jälkeen sain vakituisen työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen siihen, että tein opinnot ensin. Jotenkin nyt jälkikäteen ajateltuna olisi aika tuskaa tehdä niitä samoja tehtäviä nyt kun lapset pyörii jaloissa. Lisäksi ehdin saada vakityön ennen ekan lapsen syntymää. Tällöin äitiys- ja vanhempainrahat ovat parempia+on työ johon palata hoitovapaan jälkeen. Itse olin 27v, kun valmistuin opinnoista. Hyvin ehti tehdä lapset.

Vierailija
4/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nuorempana jaksaa peremmin lapsen kanssa touhuta ja hoivata lasta.  Serkusten kanssa on huomattu  että nuorempi äiti jaksaa ihan fyysisesti paremmin.

Vierailija
5/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin nyt. Ethän edes tiedä koska mahdollinen lapsi syntyisi. Opinnot joustaa helpommin kuin työt

Vierailija
6/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt.

Vierailija
7/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsi kannattaa jättää hankkimatta.

Vierailija
8/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun hedelmällisyytesi mihinkään laske vielä pitkään aikaan. Jos tosissasi aiot opiskella, niin hanki lapsi vasta sen jälkeen. Esikoiseni syntyi kesken opintojen ja lapsen ja opiskelujen hoitaminen yhtä aikaa oli aivan hirvittävän rankkaa.

Vierailija
9/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun hedelmällisyytesi mihinkään laske vielä pitkään aikaan. Jos tosissasi aiot opiskella, niin hanki lapsi vasta sen jälkeen. Esikoiseni syntyi kesken opintojen ja lapsen ja opiskelujen hoitaminen yhtä aikaa oli aivan hirvittävän rankkaa.

Vierailija
10/10 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi hankkia lapsi silloin, kun tiedät siihen itse vastauksen etkä koe tarvetta kysyä sitä täällä roskapalstalla.