Rehellisesti: pädetkö julkisuudessa olevilla tuttavillasi/puolitutuilla
Kommentit (16)
Kyllä. Minulle status ja sisäkehällä liikkuminen ovat tärkeitä asioita, lähes prioriteetteja. Tähän kuuluu tärkeänä osana ”näkyvä ja näyttävä” tuttavapiiri, ja myös sen mainitseminen sopivissa tilanteissa. Näin verkostot luodaan.
Haluan luoda itsestäni tietynlaisen profiilin muille, ja se on helpointa tunnetumpien nimien kautta. Tässä mielessä siis kyllä. Yhteiskunnassa menestyminen perustuu mielestäni pitkälti tähän. ”Ihmisyys” itsessään ei ole minulle arvo, vaan juurikin tuo rakennelma, ja kuinka hyvin sen osaa koota. Olkoonkin illuusio, se on tätä päivää ja minä aikani tuotos!
Riippuu mistä roikkuu. Myönnän että joskus olen "tiputtanut" nimen tai kaksi jos siitä on ollut mulle etua tai asiat on vaan lutviintuneet jouhevammin. Muuten noin yleisesti ottaen en vaan päde, todellakaan, ennemmin olen vaiti tuntemistani julkisuuden hahmoista tai muuten tunnistettavista henkilöistä. Keskityn lähinä omiin asioihini ja omaan elämääni enkä yritä elää jonkun toisen maineen tai saavutusten kautta.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu nyt hiukan mikä tämä julkisuus olisi.
Näin.
Jos tuntisin ihmisiä, jotka oikeasti ovat tehneet jotain merkittävää kulttuurin, tieteen, taiteen ja/tai urheilun merkeissä, varmaankin jotenkin yrittäisin päteä.
Some "julkkiset" ja muut vastaavat eivät ehkä sopisi imagooni enkä heillä kehtaisi leuhkia.
Miksi kysyt? Olen Vaasasta ja täällä elämä perustuu noihin seikkoihin jos haluaa sisäkehälle. Piiri pieni pyörii, lylleröt ja narsistit siinä hyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin.
Jos tuntisin ihmisiä, jotka oikeasti ovat tehneet jotain merkittävää kulttuurin, tieteen, taiteen ja/tai urheilun merkeissä, varmaankin jotenkin yrittäisin päteä.
Some "julkkiset" ja muut vastaavat eivät ehkä sopisi imagooni enkä heillä kehtaisi leuhkia.
Miksi yrittäisit päteä toisen henkilön suorituksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin.
Some "julkkiset" ja muut vastaavat eivät ehkä sopisi imagooni enkä heillä kehtaisi leuhkia.Miksi yrittäisit päteä toisen henkilön suorituksilla?
Jos ei itse osaa niin on varmaan vähän pakko kulkea toisen vanavedessä pärjätäkseen.
Mun nuoruudessa liikuin piireissä, joissa oli tulevia julkisuuden henkilöitä.
Noissa piireissä kuitenkin ihanteena oli se, että tekee työkseen jotain itseään toteuttavaa (taideala, media-ala). Itse vietän nykyään ihan taviksen elämää ja sen vuoksi tuntuu häpeälliseltä mainita, että olen liikkunut samoissa piireissä henkilöiden X ja Y kanssa ja että tuttavani on Z, jolla on ura maineikkaalla alalla. En koskaan puhu tuosta, paitsi ihmisille, joihin tutustun lähemmin.
Minuun ei edellisestä johtuen voi tehdä vaikutusta namedroppingilla.
En ymmärrä namedroppereita. En koskaan kertoisi tuntemistani julkisuuden henkilöistä ihmisille, paitsi aivan lähimmille, jotka tietävät, että tunnen heidät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt? Olen Vaasasta ja täällä elämä perustuu noihin seikkoihin jos haluaa sisäkehälle. Piiri pieni pyörii, lylleröt ja narsistit siinä hyörii.
Mikset muuta pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin.
Some "julkkiset" ja muut vastaavat eivät ehkä sopisi imagooni enkä heillä kehtaisi leuhkia.Miksi yrittäisit päteä toisen henkilön suorituksilla?
Tämä oli siis pohdintaa, en oikeasti tunne ketään merkittävää.
Jokainen heittää joskus nimiä, jos tuntee jonkun julkkiksen. Ihan rennosti: X just sano yks päivä..
Ei se ole toisen suorituksilla pätemistä. Eivät ne mun suorituksia olis, mikä oikeus ne olisi omia?
Myynnin puolella on pakko - etenkin viennissä. Poliittista peliähän tämä on. Ja joo - narsistisia piirteitä löytyy.