Te, jotka ette vielä tiedä, haluatteko lapsia: miten onnistuu deittailu?
Tuntuu että tämän ikäisenä (28) pitäisi olla jo selvä kanta asiaan. Ei haluaisi johtaa ketään harhaan, mutta tuntuu ettei "en tiedä" kelpaa vastaukseksi kenellekään. Jos toinen ei halua lapsia, hän epäilee, että minä kuitenkin päädyn niitä haluamaan. Jos toinen haluaa lapsia, minun epävarmuuteni arveluttaa, kun aika moni haluaa jo tämän ikäisenä perheen. Ja jos deittailee toista epävarmaa, mitä jos päädymmekin viiden vuoden päästä eri kannoille?
Todella turhauttavaa. Mitä neuvoja teillä on antaa?
Kommentit (8)
Ehkä sä voisit pohtia hieman enemmän tuota lapsiasiaa itse? Kumpi tuntuu tärkeämmältä? Lapset kannattaa kuitenkin tehdä vielä, kun siihen on mahdollisuus eikä vasta lapsettomuushoitojen avulla viime tipassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä voisit pohtia hieman enemmän tuota lapsiasiaa itse? Kumpi tuntuu tärkeämmältä? Lapset kannattaa kuitenkin tehdä vielä, kun siihen on mahdollisuus eikä vasta lapsettomuushoitojen avulla viime tipassa.
Olen pohtinut asiaa jo pitkään, lukenut kirjoja jne. mutta näin ison päätöksen tekeminen tuntuu vievän aikaa. Pitäisikö tässä laittaa kaikki deittailu jäihin siihen asti, kunnes olen sata varma? Ei tunnu oikein realistiselta sekään. ap
Samanlaisia ne muutkin ovat. Sekaan vain.
En miettinyt asiaa siinä kohtaa ollenkaan. Jos joku kysyi, vastasin ihan rehellisesti etten tiedä, ehkä joskus tulevaisuudessa. Eipä se kenellekään tuntunut ongelma olevan. Nyt olen alkanut kallistumaan sinne ei-vastauksen suuntaan ja jos hyppään jossain kohtaa takasin deittailun pariin, pystyn antamaan selkeämmän vastauksen.
Opin siskoni mallista, että deittailuvaiheessa en halua lapsia. Sehän riippuu pitkälti, että kenen kanssa sitä sitten päätyy yhteen. Ei kaikkiin suhteisiin lapset sovi.
Jostain syystä ei lapsia karkoittaa miehet. En tiedä houkuttaa vielä jokseenkin, tosin nuo alkaa suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa utelemaan jälkikasvun perään. Tee heti selväksi ettet jää katselemaan yhtään pidemmäksi aikaan nykyistä suhdetta, mikäli toinen haluaakin alkaa perheelliseksi ja, itse et ole (vielä) varma.
Oma rajallinen kokemukseni deittailusta kertoo, että "Ehkä joskus, en tiedä" on ylivoimaisesti yleisin kanta ainakin ikäistesi naisten keskuduudessa. En olisi tästä kovin huolissani. Minä en halua lapsia, mutta se ei ole vaikuttanut deittailuuni kovinkaan paljon. Käytännössä kukaan tapailemistani naisista ei tuntunut pitävät tätä oleellisena kysymyksenä, enkä minäkään pitänyt. Nautitaan vain tästä hetkestä, kun ei kukaan tiedä, kauanko tätä kestää.