Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän työpaikoilla huomioidaan ylioppilaiden/ valmistuvien nuorten vahempia?

Vierailija
29.05.2020 |

Meillä on vuosikausia kerätty aina ainakin ylioppilaille rahalahja, itsekin olen osallistunut kaikkiin keräyksiin. Nyt sitten, kun on meidän ylioppilaan vuoro, niin asia näyttää unohtuneen. Ajatteleeko ihmiset, että kun ei ole virallisia yhteisiä juhliakaan helkkarin koronan takia, niin ei tarvitse huomioida? Vaikka eritysesti nyt olisi huomioimiseen aihetta. Mulla on monia hyviä ja läheisiä työkavereita, niin tuntuu kyllä aika ikävältä tällainen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan tälläisesta tavasta.

2/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempien työpaikalla pitäisi kerätä rahalahjan ylioppilaalle. Joo en ole moisesta kuullutkaan.

Luokkaretki kassoja olen kartuttanut ostamalla sukkia, suklaata, kyniä, värityskirja, niin ja sitä WC peperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että meilläkään on kerätty lahjaa ylioppilaalleni. Luultavasti kukaan nykyisistä lahjavastaavista ei tiedä tällaisen tavan olemassaolosta. Joskus aiemmin kyllä kerättiin.

Vierailija
4/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä työpaikan pitäisi lahjoa jotain kersaa joka valmistuu koulusta? Antaa tuttavien lahjoa, ei koko työpaikan pidä osallistua

Vierailija
5/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mun pitäisi lahjoa työkaverin lasta, jota en välttämättä edes tunne/tiedä edes ulkonäöltä??? Eli vastaus kysymykseen on ei ole ollut tapana huomioida mitenkään

Vierailija
6/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Paitso jos valmistuva on ollut koulun ohessa meillä töissä, niin sitten on ollut keräys.

Vierailija
7/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi pitäisi jotenkin muistaa. 

Vierailija
8/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meilläkin oli tapana kerätä, mutta kun liityttiin suurempaan firmaan niin lopetettiin.

Vierailija
9/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. ei mitenkään?

Varmasti juhlia varten koittaa esimiehet sumplia vapaita ja juhlista ja tarjoomuksista saatetaan käydä paljonkin keskustelua, joskus aidosta kiinnostuksesta, joskus lähinnä kohteliaisuudesta.

Tuntuisi todella kummalliselta, jos joku alkaisi kerätä rahaa työkaverin _lapsen_ lahjaan! Jos työkavereista on tullut hyviä ystäviä ja myös lapsi on tuttu, työkaveri voi toki mennä juhliin ja antaa lahjansa siellä, mutta ei näitä omia ystävyyssuhteiden kiemuroita työpaikalle tuoda, vaikka meillä läheinen ja lämminhenkinen työyhteisö onkin. Eikä vieraille ihmisille ole tahdikasta kerätä lahjarahaa.

Vierailija
10/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en odottaisi mitään ketäyksiä muuten, mutta kyllä se vähän harmittaa, kun itse on laittanut kympin jos toisenkin työkavereiden lasten keräyksiin, kun täällä on ollut tapana. Nyt sitten omalla vuorolla näin ei tehdäkään.

Mutta eipä palsta pettänyt tälläkään kertaa. Tosi ilkeitä vastauksia tuli.

Vierailija
11/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Meillä huomioidaan ainoastaan syntyvät lapset ja yleen säisäksi tai äidiksi tulevalle on kerätty kolehti esimerkiksi johonkin lastentarvikeliikkeen lahjakorttiin ja minä innokkaana neulojana olen neulonut pienet töppöset.

Vierailija
12/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana muistaa. Nyt kolme ylioppilasta, joille laitoin kaikille 3 euroa.

Vierailija
13/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, ettei täällä tainut kukaan ymmärtää ap:n pointtia. Jos jollain työpaikalla on aina tehty tietyllä tavalla ja sitten yhtenä vuonna ei tehdäkään, niin onhan se loukkaavaa ja aiheuttaa mielipahaa. Täällä haukuttiin vaan tuota tapaa, mikä työpaikalla on. Olisiko teistä ok, että muille kerättäisiin vaikkka 37v lahja ja sitten teidän kohdalla ei näin tehtäisi? Vaikka tapa oli kuinka älytön, niin on törkeää jättää se jonain vuonna väliin.

Vierailija
14/14 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, ettei täällä tainut kukaan ymmärtää ap:n pointtia. Jos jollain työpaikalla on aina tehty tietyllä tavalla ja sitten yhtenä vuonna ei tehdäkään, niin onhan se loukkaavaa ja aiheuttaa mielipahaa. Täällä haukuttiin vaan tuota tapaa, mikä työpaikalla on. Olisiko teistä ok, että muille kerättäisiin vaikkka 37v lahja ja sitten teidän kohdalla ei näin tehtäisi? Vaikka tapa oli kuinka älytön, niin on törkeää jättää se jonain vuonna väliin.

No, ehkä tuo älytön tapa kannattaakin ap:n työpaikalla lopettaa tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi