Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kokonainen koululuokka ylitti tien suojatietä pitkin ja autoilija

Vierailija
28.05.2020 |

Hätyytti ja yritti päästä heidän välistään koko ajan. Ei olisi edes väistänyt heitä vaikka olivat suojatiellä mutta joutui kääntymisen takia pysähtyä. Olikohan ikämiehiä vai muuta vikaa päässä mutta varokaa lapset.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku mielisairas.

Vierailija
2/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joutui pysähtyä" 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran ylittämässä suojatietä nelikaistaista, eli kaksi kaistaa yhteen suuntaan. Yksi antoi tietä. Takana olevat eivät jaksaneet odottaa, vaan kolme! autoa takaa vaihtoi kaistaa ohitti sen, joka oli pysähtynyt mulle antamaan tietä, kun olin jo suojatiellä. Mä jouduin siis odottamaan näitä kaistaa vaihtaneita keskellä tietä, muuten olisin saattanut jäädä alle.

Vierailija
4/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se kokonainen koululuokka ei voi huomioida muita liikenteessä? Juuri tuolla asenteellahan ne tuollaiset kuskit kasvatetaan. Minäminäminä. Sillä luokalla ei ole mihinkään kiire ja parijonossa tien ylittämiseen menee puoli elämää. Voisi myös ajatella muita, ja mennä silloin kun on tilaa.

Vierailija
5/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutui kääntymisen takia pysähtyä?

Suomalainen peruskoulu ei ainakaan sinun kanssasi onnistunut kovin hyvin.

Vierailija
6/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku boomer ratissa. Yli 70-vuotiailta pitäisi ottaa kortti pois.

Vierailija
7/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutui kääntymisen takia pysähtyä?

Suomalainen peruskoulu ei ainakaan sinun kanssasi onnistunut kovin hyvin.

Moni käy peruskoulunsa ruotsiksi.

Vierailija
8/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku boomer ratissa. Yli 70-vuotiailta pitäisi ottaa kortti pois.

Tai wannabe-teini kurdibemmillä ja lippis väärinpäin

Vierailija
9/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi se kokonainen koululuokka ei voi huomioida muita liikenteessä? Juuri tuolla asenteellahan ne tuollaiset kuskit kasvatetaan. Minäminäminä. Sillä luokalla ei ole mihinkään kiire ja parijonossa tien ylittämiseen menee puoli elämää. Voisi myös ajatella muita, ja mennä silloin kun on tilaa.

Niin että tyhmät lapset, kun eivät ymmärtäneet?

Turvallisinta koululaisten kannalta ylittää katu yhtenä porukkana.

Vierailija
10/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se suojatie on juuri siksi että jalankulkijat ylittää tien. Ei sitä Pyhää Peltilehmää tartte kumarrella, samat säännöt sitäkin koskee. Sopii lähteä pari minuuttia aikasemmin niin ehtii vaikka olisikin jotain omaa kiireistä elämää hidastavaa liikenteessä

Vierailija
11/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran ylittämässä suojatietä nelikaistaista, eli kaksi kaistaa yhteen suuntaan. Yksi antoi tietä. Takana olevat eivät jaksaneet odottaa, vaan kolme! autoa takaa vaihtoi kaistaa ohitti sen, joka oli pysähtynyt mulle antamaan tietä, kun olin jo suojatiellä. Mä jouduin siis odottamaan näitä kaistaa vaihtaneita keskellä tietä, muuten olisin saattanut jäädä alle.

Potku ohittavan auton kylkeen olisi ihan paikallaan. 

Vierailija
12/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama prosentti autoilijoista on asenteensa vuoksi kelvottomia liikenteeseen. Sääli vaan että näitä poliisit ei jahtaa kun on helpompi sakotella 1km/h nopeusylityksistä paikoissa joissa tuollaisella ei ole merkitystä. 

Vierailija
13/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kävelevät suojatietä, on sinun autoilijana annettava heille esteetön kulku. Jos tämä tulee sinulle uutena juttuna, niin suosittelen autokoulun uudestaan käymistä.

Yksi päivä päiväkotiryhmä meni tien yli antaessani tilaa. Olivat pikkuisia, ehkä max 3 - vuotiaita, joten liikkuminen oli sen mukaista. Jokainen vilkutti minulle kiitokseksi ja tietty itsekin vilkutin ratin takaa takaisin. Jäi hyvä mieli.

Vierailija
14/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelaissa (vanha, eli vielä tänään voimassa oleva) on ihan kohta, jossa autoilija velvoitetaan väistämään tietä ylittävä ihmisjoukko. Esimerkiksi juurikin koululuokka niin, että kaikki joukkoon kuuluvat ylittävät tien ennen kuin autoilijalla on oikeus jatkaa suojatien yli. Tämä opetetaan kyllä ihan siellä autokoulussa. Pitääpä tarkistaa löytyykö sama kohta samanmuotoisena myös uudesta laista.

Vierailija
15/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potku ohittavan auton kylkeen olisi ihan paikallaan. 

Mä olen kerran pamauttanut nyrkillä siihen takakontin luukkuun. Satui olemaan sormessa metallinen sormus, jäi suht kiva jälki. 

Vierailija
16/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  pitäisi ihan järjenkin sanoa, että suojatietä kulkevien annetaan mennä esteettömästi, eikä ryntäytetä autoa. Olisi pitänyt ihan jäädä katsomaan, että minkä näköinen kuski siellä pihassa autosta nousee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme