Toisen palkan saaminen tilille
Tilanne on nyt se, että sisko on sössinyt elämänsä, kiitos pikavippien.
Meni alta asunto ja kaikki muu. Ja kaikki raha mitä töistä tulee menee törsäten. Pyysi apua että voiko hän laittaa palkan minun toiselle tililleni, josta maksan hänen laskunsa ja siirrän hänelle rahaa, hänen tililleen, kunnes on saanut asiansa järjestymään. Suurin syy tuhlaamiseen on masennus.
Haluaisin auttaa mutta tuleeko tästä minulle ongelmia? Pitääkö pankkiin ilmoittaa etteivät tulot ole minun?
Toinen vaihtoehto olisi edunvalvoja, mutta hinnat olivat ihan kohtuuttomia..
Kommentit (4)
Etkö voi hoitaa siskon pankkiasioitaan hänen puolestaan valtakirjalla? Ja siskolle ei korttia eikä pankkitunnuksia. Samalla tavalla moni hoitaa iäkkäiden vanhempien raha-asioita
Entä jos siskosi tekisi itselleen kaksi tiliä eri tunnuksilla. Palkka toiseen, sieltä suoraveloituksella laskut sekä tasaisin välein siirto kakkos tilille. Ensimmäisen tilin tunnukset sinun haltuusi, niin ei pääse käsiksi rahoihinsa, kakkostilille siirtyneet rahat voisi törsätä.
Laita välit poikki siskoon! Hän ei ansaitse sinun apuasi. Kyllä velkaneuvoja häntä neuvoo ja ulosottomies.
Tai jos jollain on antaa muuten neuvoa tilanteessa niin otetaan vastaan ilolla. Velkaneuvoja ei osannut oikein sanoa muuta kuin tämän. Ja sitten se edunvalvoja. Mutta sitten menisi iso siivu myös sellaisen palkkaamiseen..
Ap