Minkä ikäisenä opet olemaan ajattelematta sitä mitä muut sinusta ajattelevat?
Olen 20v ja omaan huonon itsetunnon. Mietin usen mitä muut minusta pitää ja en ole tyytyväinen itseeni. Milloin ja miten ymmärsitte/rupesitte olemaan ajattelematta sitä mitä muut teistä ajattelee. ja tekemään vain sitä mistä itse pidättte muista riippumatta?
Kommentit (8)
Olen 25.elän kuten haluan. En välitä muiden mieliptristä
En varmaan koskaan ole vaivannut päätäni sillä, että mitä muut minusta ajattelevat. Lapsesta asti tällanen ollut.
Varmaan yläasteen jälkeen kun oli kiusattu yli 10 vuotta. Sen jälkeen tajusin, että ihan sama mitä muut huutelee, voin elää silti omaa elämääni onnellisena heistä välittämättä. Ja niin olen tehnyt.
40 v. edelleen meneillään olevan aviokriisin myötä. Olo on niin surkea, että ei vaan pysty miettimään mitä muut ajattelee. Yrittää vaan selvitä seuraavaan päivään. Luulen että tuo jää pysyväksi. Olen sisäistänyt sen tässä että joutuu miettimään ihan omaa hyvinvointiaan tai muuten hukka perii.
Olen ollut pitkään kiusattuna. Jossain vaiheessa vain tajusin, että voin jättää kiusaajat omiin oloihinsa lillumaan. Itsehän haaskaavat oman elämänsä kiusaamiseen ja paskanjauhamiseen.
Joskus siinä ikävuosien 27-28 paikkeilla havahduin siihen, että elämä on aika lyhyt ja että sitä on täysin turhaa käyttää tuontyyppiseen murehtimiseen.