Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähisukulainen ei anna tehdä asioita, miten itse haluaa

Vierailija
26.05.2020 |

Mitä ajattelette ihmisestä, jonka mielestä asiat pitää tehdä juuri sillä tyylillä, miten hän ajattelee? Tietää paljon esim. teknisistä ja monista muista asioista, ja puuttuukin sitten liian helposti ainakin omiin tekemisiini. Tämä on johtanut siihen, että en nelikymppisenä miehenä vieläkään uskalla, enkä osaakaan, aloittaa tai tehdä mitään isompia projekteja, kuten erilaisia taloremontteja tms. Jos tekisin itsenäisesti näin, tämä olisi kohta aivan sekaisin ja hädissään puhelimen toisessa päässä, ja selittäisi, miten asia olisi pitänyt tehdä. Olisi ehkä säästänyt muutaman kympin..tai ehkä ei. Ja monesti mietityttää, onko henkilöllä joku ns. oma lehmä ojassa, eli hyötyisi jotenkin, jos asia tehtäisiin hänen tyylillään. Lähisukulainen, mutta ei vaimo, eikä kumpikaan vanhemmista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himputtiako kerrot hänelle asioista? Naapurissako asuu?

Vierailija
2/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei naapurissa asu, mutta pääsee kyllä ”tarvittaessa” paikalle. Jos vaikka myisin pihastani jotain minulle turhaa tavaraa, niin viimeistään tämän jälkeen voisin kuulla, että hänellä olikin ollut jotain suunnitelmia niiden varalle, eikä olisi saanut myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isosiskoni on tuollainen päsmäri. Aivan sietämätönt sekaantuja ja tosiaan sekoaa hysteeriseksi, jos ei saa tahtoaan läpi.

Vierailija
4/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuudeksikin tuota vissiin nimitetään. Mun toimintatapa tuollaisessa on laittaa välit liian päsmäröivään sukulaiseen tai tuttuun jäähylle ja mikäli tavat paranee, niin ehkä saa jatkaa tuttavuutta jos ei niin ero on pysyvämmän laatuinen.

Vierailija
5/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet, että lähisukulainen ei anna muiden tehdä asioita omalla tavallaan. Otsikkosi tarkoittaa, että lähisukulaisesi ei anna tehdä asioita kuten HÄN haluaa...

Vierailija
6/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isosiskoni on tuollainen päsmäri. Aivan sietämätönt sekaantuja ja tosiaan sekoaa hysteeriseksi, jos ei saa tahtoaan läpi.

Minulla on samanlainen tyranni isosiskona. On kummallista miten sisarus voi kuvitella että voi vaikuttaa toisen valintoihin elämässä. Terrorisoi omaa perhettäänkin, sääliksi käy lapsia.

Vierailija
7/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole henkilökohtaisen hyödyn tavoittelusta kyse, vaan besserwisseroinnista. On ihmisiä, joilla on katteeton ja ylimitoitettu kuvitelma omista kyvyistään ja tiedoistaan, ja he kokevat, että heidän roolinsa on pitää lähipiiri ruodussa ja virheettömänä.

Se on todella rasittavaa, mutta tuollaisen saa loppumaan vain tiukalla rajanvedolla. Sanot suoraan ja toistuvasti, että "en kaipaa sinulta nyt mitään neuvoja, älä sekaannu tähän, teen tämän omalla tavallani. Jos koen kaipaavi sinulta neuvoja, KYSYN niitä. Nyt en kysynyt."

Ja jos tuokaan ei auta - saattaa kyllä auttaa, jos hän on edes puoleksi niin fiksu kuin kuvittelee olevansa - niin sitten pidät yhteydenpitoa vähän aikaa jäähyllä.

Sinä asetat rajat. Jos et aseta, mahdollistat tuollaisen toisen elämään sekaantumisen. Kyllä, rajojen vetäminen on hankalaa, jos olet jo kymmeniä vuosia siihen alistunut, mutta se kannattaa.

Ja ei kannata olla LIIAN kohtelias, koska fakta on, että JOS ET puutu nyt tuohon kovalla kädellä, välinne menevät varmasti hajalle. Et jaksa lopun ikääsi olla toisen komenneltavana kumminkaan.

Vierailija
8/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samanlainen tyranni isosiskona. On kummallista miten sisarus voi kuvitella että voi vaikuttaa toisen valintoihin elämässä. Terrorisoi omaa perhettäänkin, sääliksi käy lapsia.

Mun siskollani ei edes ole lapsia. Silti on kaikkitietävä jumala kaikessa mikä liittyy lapsiin ja lastenkasvatukseen.

Sekaantuu sisustamiseen, hammasoiontaan, lomamatkoihin, vaatteisiin, kavereihin, AIVAN KAIKKEEN.

Teki veljeni vaimon - nykyään kummasti eksä - elämästä helvettiä ja itse olen joutunut laittamaan välit kokonaan jäähylle. Nyt sitten häiriköi meitä haukkumalla sukulaisille ja käyttämällä näitä urkkijoina.

Vierailija
9/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä salaisuus: sinä aikuinen ihminen voit tehdä lain puitteissa ihan mitä itse haluat ja voit lyödä luurin korvaan siitä valittajalle.

Vierailija
10/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanet, että lähisukulainen ei anna muiden tehdä asioita omalla tavallaan. Otsikkosi tarkoittaa, että lähisukulaisesi ei anna tehdä asioita kuten HÄN haluaa...

Huomasin saman, eli otsikkoon tuli moka. T. Alkup. kirjoittaja

Vierailija
11/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on hyvä ettet tee itse isoja taloremontteja ilman alan osaamista. Meillä remontit teetetään ammattilaisilla.

Vierailija
12/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt edes, mitä otsikkosi tarkoittaa. Vertaa sitä kommenttisi sisältöön. Aivan ulalla.

Vierailija
13/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot hänelle asioistasi. Kannattaa kertoilla sellaista ympäripyöreää tylsää sisältöä.

Vierailija
14/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun setäni ja tätini ovat tuommoisia. Molemmat maalaisihmisiä ja ylpeitä käytännön taidoistaan. Serkkuni eli heidän poikansa osti talon ja siitähän alkoi taivastelu jokaisesta yksityiskohdasta, mitä pitäisi tehdä. Eivät muusta osanneet puhua kuin tuosta talosta, piinallista kaikille jotka saivat kuunnella että seinätkin niin huonot ja kynnys tälläinen.

Serkku oli leimattu kädettömäksi " lukuihmiseksi" jotta he saisivat loistaa edes jossain ja puuttua. Minullekin tuli kuittia että perheeni ei voi asua omakotitalossa kun taidot puuttuu. Napakasti sanon että talo on hyväkuntoinen ja voidaan hankkia ammattilainen paikalle.

He haluavat tuntea itsensä tärkeiksi ja taitaviksi ja oma elämä ja ajattelumaailma surkean suppea.

Vierailija
15/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kerran kunnon raivarit ja huudat mitä mieltä olet, niin eiköhän se siitä. Mikään salavihkainen etäännytys ei toimi noille päsmäreille. Tai ainakin pitää poistaa ja estää niiden numero ja vierailut kokonaan. 

Näin meillä ratkesi kun mittani täyttyi. Nyt jo vuosi ihanaa rauhaa. Muodollisesti ollaan tavattu esim sukujuhlissa mutta lähemmin ei kaipuuta nähdä, ja sukulaiset tuntevat tyypin joten kukaan ei ihmettele eikä saarnaa meille asiasta. 

Vierailija
16/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot hänelle asioistasi. Kannattaa kertoilla sellaista ympäripyöreää tylsää sisältöä.

Ei tuollaisille tarvitse mitään itse kertoa. Urkkivat ja penkovat ja keksivät loput itse.

Vierailija
17/17 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt edes, mitä otsikkosi tarkoittaa. Vertaa sitä kommenttisi sisältöön. Aivan ulalla.

Kyllä kyllä, epähuomiossa meni kirjain väärin. Kiitos. Toivottavasti asiasisällöstä selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi