Mikä suomalaisuudessa teitä hävettää eniten?
Minua hävettää köyhyys ja korkeat verot. Ei ole varaa vaatteisiin ja autoihin ja hyvään ruokaan. Muut maat katsoo meitä alaspäin.
Kommentit (338)
Ei yhtään mikään, päinvastoin olen ylpeä Suomesta.
Ei tietenkään mikään hävetä, mulla on hyvä itsetunto ja harvoin mikään kansa edustaa kollektiivisesti jotain sellaista negatiivista, mitä
pitäisi hävetä. Minusta suomalaiset ovat kuitenkin yleisesti ottaen älykkäitä, ahkeria, nöyriä ja ystävällisiä. Negatiivista on pahansuopuus ja kateus sekä ilkeä kyylääminen, mutta eihän tämäkään kaikkiin päde.
Jatkuva häpeäminen.
Kun Lordi voitti Euroviisut viisujen historian korkeimmilla pisteillä, meitä hävetti.
Kun tutkimukset osoittavat maamme olevan onnellinen, turvallinen ja hyvinvoiva, etsimme tutkimuksista virheen, koska tottahan tuo ei voi olla.
Juomakulttuuri. Kaikkialla missä käynyt niin ulkomaalaiset jaksaa muistuttaa kännisistä Suomi turisteista. Kyllä meistä Suomalaisista on muuhunkin kuin juomiseen.
Ei mikään! Oletko koskaan käynyt Suomen ulkopuolella? No, jos joku asia pitää keksiä niin tuollaiset häpeäjät.
Ei mikään. Jos jonkun ylipäänsä pitää hävetä, niin melkeinpä minkä tahansa muun kansan.
Vierailija kirjoitti:
Juomakulttuuri. Kaikkialla missä käynyt niin ulkomaalaiset jaksaa muistuttaa kännisistä Suomi turisteista. Kyllä meistä Suomalaisista on muuhunkin kuin juomiseen.
Siinä voi olla myös sellaista stereotypia ennakkoluuloa. Ei oikeasti olla nähty kännistä suomalaista tai nähty 1 tuhannen muùnmaalaisen joukossa, mutta kun aina kuulee että suomalaiset on kovia ryyppäämään. Joihinkin paikkoihin taas menee vain juuri se ryyppyporukka, niin siellä tietty saa kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Juomakulttuuri. Kaikkialla missä käynyt niin ulkomaalaiset jaksaa muistuttaa kännisistä Suomi turisteista. Kyllä meistä Suomalaisista on muuhunkin kuin juomiseen.[/
Itse huomannut, ettemme juuri häviä briteille tai ruotsalaisille, samalla tavalla riekkuvat kännissä etelän lomakohteissa.
Junttius. Ja junttiudella en tarkoita maalaisuutta.
Suomalaisten jatkuva itsensä häpeäminen ja huono itsetunto...
Lasten kasvatus häpeällä ja se ettei perheissä tunteista puhuta. Ikinä.
Juomakulttuuri.
Euroviisujen edustajat (ei tosin joka vuosi, mutta liian usein).
Rallienglanti ja ”In Finland we have this thing called [...].”
Suomalaiset känniääliöt niin Suomessa kuin ulkomailla. Tyylikkyyden puute. Se, kun suomalaisuutta brändätään tyyliin "me täällä Suomessa olemme vähän hulluja". Se, ettei kukaan tiedä, miksi vietetään esim. helatorstaita tai kuka oli J.V.Snellman tms. suomalaisia juhlapäiviä.
Sosiaalisten taitojen puute, tilannetajuttomuus, jurottaminen ja toljottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva häpeäminen.
Kun Lordi voitti Euroviisut viisujen historian korkeimmilla pisteillä, meitä hävetti.
Kun tutkimukset osoittavat maamme olevan onnellinen, turvallinen ja hyvinvoiva, etsimme tutkimuksista virheen, koska tottahan tuo ei voi olla.
Tutkimusten mukaan Suomi on myös maailman vähiten korruptuneita maita, vaikka kaikki tiedämme, että täällä kyllä on korruptiota. Se korruptio on täällä vaan yhteiskunnan rakenteissa ja maan tapa. Itseä ainakin hävettää tämä korruption määrä ja sit esitetään, että täällä on muka kaikki hyvin
Ei mikään muu kuin nää typerät parvikalat.
Ei mua hävetä mikään. Hassu ajatus.