Eksän kanssa takaisin yhteen ja lapsi?
Erosimme tuossa talven aikana eksäni kanssa viiden vuoden suhteesta minun aloitteestani, koska suhde ei tuntunut etenevän mihinkään ja minua ärsytti eksän suhtautuminen esim. sen hetkiseen etäsuhteeseen. Pian eron jälkeen tein kuitenkin positiivisen raskaustestin, josta olimme molemmat toki hämmentyneitä mutta myös iloisia, sillä olemme molemmat tienneet haluavamme lapsia jossain vaiheessa. Emme kuitenkaan varsinaisesti palanneet vielä yhteen, vaan tuossa vaiheessa sovimme rauhassa katselevamme, mihin suuntaan haluamme lähteä. Kauaa raskausonnea ei kuitenkaan kestänyt, kun sain keskenmenon rv 10.
Nyt raskauden ja km jälkeen (keskenmenosta muutama kuukausi) vauva on edelleen mielessä liki päivittäin, ja suhde eksään epämääräinen. Eksä haluaisi palata yhteen (ei siis olisi välttämättä halunnut ikinä erotakaan), mutta itse olen nyt kahden vaiheilla. Tunteet sanoo, että yhteenpaluu ja vauvan yrittäminen olisi ihanaa, mutta samalla järki kyselee, että tuleekohan se kuitenkaan pidemmän päälle toimimaan. Siskonikin sanoi, että "löydät kyllä paremman" viitaten lähinnä eksän terveystottumuksiin, joita luulen hänen olevan valmis muuttamaan (tupakointi, alkoa on vähentänytkin, ylipaino...). Haluaisin niin kovasti lapsen, ja hieman ahdistaa ajatus siitä, jos erotaan "lopullisesti", pitää löytää uusi kumppani ja tutustua ensin riittävän pitkä aika ennen edes harkintaa lapsen teosta, eli en saisi lasta vielä moniin vuosiin. Kun eksän kanssa se onnistuisi luultavasti melko piankin. Olen tosin vasta 25-vuotias, että aikaa minulla toki on, mutta haluaisin niin kovasti oman lapsen tai lapsia. Elämäntilannekin on kunnossa, vakityöpaikka jne. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (6)
Siskon mielipiteellä ei pitäisi olla merkitystä. Mitä sinä haluat? Se ratkaisee
Teille syntyy ruma vauva. Sellainen lihava, ja punainen jolla muodoton iso pää, vammaisen möllösilmät ja turpea perunanenä. :D
Lueppa nyt oma kirjoituksesi ja sano missä kohtaa ymmärrät, että reaktiosi nyt perustuu suuruun raskauden keskenmenosta ja tartut exään vain siksi että sen kanssa onnistui raskautua. Mitään ihmissuhdetta sinä et halua, vaan tulla raskaaksi. Hormonit puhuu nyt, ei sinun järki.
Mutta onko ihan tuhoon tuomittu ajatus teidän mielestä yrittää vielä eksän kanssa ja tehdä lapsi?
No se lapsi ei ainakaan parisuhdetta pelasta, ja kun seuraavan kerran haluut äijästä eroon, on se vähän monimutkaisempi juttu. 25 ei myöskään mikään vanha ole, kyllä sä ehdit tehä vaikka 7 mukulaa ja kaikki eri isästä...
First world problemssit taas kehissä niinQ! ÖRRÖYH!!!