Miten puhdistatte hiusharjat?
Otsikossa kysymys.
Kauhee rumba tuo putsaaminen. Mulla vieläpä sellanen pyöröharja. Oisko helppoja niksejä?
Kommentit (29)
Leikkaan saksilla niitä hiuksia ja revin irti, sen jälkeen pesen saippualla.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Mä nakkaan roskiin ja ostan uuden. Kuka noita jaksaa puhdistella!
Niin mäki ennen tein. Mut jotenki seki on typerää...
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan saksilla niitä hiuksia ja revin irti, sen jälkeen pesen saippualla.
No sama homma! Ei vissiin löydy helpompaa keinoa.. joten kai mä jatkan sit tolla menetelmällä. Kiitos kun vastasit! Ap
Irtohiukset pois käsin, harjan voi sen jälkeen pestä esim. Fairyllä ja käyttää jotain kynsiharjan tapaista harjaa, vanhaa hammasharjaa apuna.
Kammalla ja käsin otan hiukset pois, laitan sitten shampooveteen likoon ja lopuksi huuhtelen.
Otan kädellä pois hiukset harjasta. Ajoittain pesen miedolla saippuavedellä. Pyöröharja on mielestäni helvetillinen keksintö, joten sellaista en hanki ikinä.
Virkkuukoukulla vetelen hiukset ylos jolloin ne on helppo vetaa pois. Sen jalkeen laitan harjat ja kammat ammoniakkiveteen likoamaan, poistaa kaikki rasvat ja muut liat. Kummasti siita harjanvarrestakin lahtee kasista tullutta rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Otan kädellä pois hiukset harjasta. Ajoittain pesen miedolla saippuavedellä. Pyöröharja on mielestäni helvetillinen keksintö, joten sellaista en hanki ikinä.
😂 Nojoo, pitäis vissiin laittaa vaihtoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kammalla ja käsin otan hiukset pois, laitan sitten shampooveteen likoon ja lopuksi huuhtelen.
Hei, kiitti! Tota kampa juttua kokeilen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Irtohiukset pois käsin, harjan voi sen jälkeen pestä esim. Fairyllä ja käyttää jotain kynsiharjan tapaista harjaa, vanhaa hammasharjaa apuna.
Okeeeii... vanha hammasharja! Miten en oo tätä keksiny kokeilla. Kiitos! Ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä konstia minäkin olen käyttänyt, jo 30 vuotta! Shampoon tilalla voi käyttää laimennettua Fairy-vesi seosta, poistaa hyvin rasvaa.
Irrotan harjasta irtohiukset joka harjauksen jälkeen. Pesen harjan ainakin kerran viikossa juoksevan veden alla bidesuihkulla lavuaarin päällä. Toisinaan laitan siihen tipan shampoota ja huuhtelen suihkulla. Harja pysyy näin puhtaana.
Omat luonnonharjaksiset hiusharjat (pyörö ja pari lapiomallia) ovat maksaneet aikanaan sen verran, että en kyllä ihan äkkiä ole niitä roskiin viskaamassa. Ihan kuten jo muutkin on kertoneet niin harjaan tarttuneet hiukset irrotetaan ekaksi. Itse käytän kampaa siihen hommaan. Sitten liotetaan harjoja vähän aikaa shampoo vedessä, hinkataan toisiaan vastaan ja huuhdellaan.
Entä mitenpä sitä puhdistaisi harjamallisen suoristusraudan? Tosi kätevä, mutta jäänyt käyttämättä ton putsausongelman takia.
Saippualla/shampoolla voi pestä? Näin sivuhuomiona, että olen viime aikoina huomannut tuttujen huusholleissa, että siellä on putsaamattomia harjoja kylppäreissä, mikä ihmetyttää minua tosi paljon. Poistan jokaisen hiustenharjauksen jälkeen kaikki irti lähtevät hiukset harjasta. Jotkut kuitenkin jättää sellaisia hiuskokoelmia iloisesti lojumaan kylppäriin, mitä ihmettä.
Keitän / liottelen teatree öljyssä & etikassa jotta bakteerit ja muut kuolee. Shampoopesu ei poista infektioita hiuksistakaan. Pääasia kuitenkin että jollain joskus pesee.
Vierailija kirjoitti:
Harjapiikillä
Missä näitä myydään? Vastaani on tullut tasan yksi harjapiikki ja sekin oli Kierrätyskeskuksessa joku 20 vuotta sitten.
Oma hiusharjani taitaa myös olla 90-luvulla hankittu, mutta sen jälkeen ostamani eivät vain ole osoittautuneet yhtä hyviksi. Kyseessä on muovirunkoinen pyöröharja aitoharjaksilla. Puhdistan irtohiukset kammalla ja pesen syväpuhdistavalla shampoolla vanhan hammasharjan avulla.
Matkaharjaksi ostin uuden Tangle Teezer Compact Caren, koska aiemmasta vastaavasta olivat harjakset katkeilleet säilytyksen aikana. Yritän nykyisestä pitää paremmin huolta ja puhdistaa sen säännöllisemmin. En tykkää, kun keskellä olevasta reiästä menee vettä harjan sisään. Luin jostain, että Tangle Teezerit voisi pestä tiskikoneessa - onko kellään asiasta kokemusta?
Mulla on Tangle teezer. Irrotan siitä hiukset vetämällä ja harjaan nukan irti toisella hiusharjalla, joka on olemassa tätä tarkoitusta varten. (Mulla on tosi pitkä tukka, ja hiuksista jää harjaan ihan hirveästi nukkaa.) Pesen tarvittaessa Fairylla.
Mä nakkaan roskiin ja ostan uuden. Kuka noita jaksaa puhdistella!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua