Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlauksen merkitys

Jasmin90
21.05.2020 |

Mitä kihloihin meno sinulle merkitsee?

Millaisessa tilanteessa olisit valmis kihloihin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se merkitsi sitä että tyttöystävä olisi jättänyt mut jos en olisi kihlannut häntä.

Vierailija
2/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus avioliitosta. Eli häät suunnitteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus = lupaus avioliitosta. Niin virallinen merkitys, kuin merkitys minullekin. Jotenkin olen aina karsastanut sitä, että kihlaus on joku seurustelun merkki tai päinvastoin jotkut eivät ymmärrä, ettei ole mahdollista "että mentiin naimisiin vaikka ei oltu ikinä kihloissa". Kai ne käsittävän kihlauksen olevan yhtäkuin sormus?

Vierailija
4/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlaus = lupaus avioliitosta. Niin virallinen merkitys, kuin merkitys minullekin. Jotenkin olen aina karsastanut sitä, että kihlaus on joku seurustelun merkki tai päinvastoin jotkut eivät ymmärrä, ettei ole mahdollista "että mentiin naimisiin vaikka ei oltu ikinä kihloissa". Kai ne käsittävän kihlauksen olevan yhtäkuin sormus?

Komppaan tätä.

Vierailija
5/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopisin avopuolisoni kanssa naimisiin menosta, olisimme kihloissa. Mitään muuta kihlausta en tunnista eli jos joku kertoo olevansa kihloissa, oletan että häistä on sovittu.

Itse en tule olemaan kihloissa koska emme mene naimisiin. Jos löytyisi joku juridinen syy, miksi kannattaisi mennä naimisiin, tekisimme sen hiljaisuudessa emmekä erikseen julkistaisi kihlausta sitä ennen.

Vierailija
6/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlauksella ole mitään merkitystä nykyään eikä ainakaan kaupungissa. Jossain uskovaisten porukoissa maaseudulla sillä voi olla jotain merkitystä. Käsittääkseni se oli ennen lupa seksiin ennen avioliittoa. Minä olen 3.5 kiloisena syntynyt keskonen (vanhemmat ehti olla naimisissa 6 kk ennen syntymääni). 

Vierailija
7/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kositaan tai muuten sovitaan avioliitosta niin ollaan kihloissa. Enää sillä ei ole juridista merkitystä. Olen sitä mieltä että häiden ajankohtakin pitää olla sovittuna. En suostuisi mihinkään 10v kihlauksiin vaan kohtuullisessa ajassa pitää sitten olla vihkiminen, max 1v.

Vierailija
8/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin etsiä hääpukua ja miettimään hääpäivää.

Vierailija
9/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaus avioliitosta. Kihloihin suostun siinä vaiheessa, kun hyvässä parisuhteessa on myös vahva luottamus kumppanien välillä ja ollaan valmiit sopimaan myös hääpäivä.

Vierailija
10/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään lähinnä korvamerkkaus, sinä olet minulle tärkeä ja rakas ja minä olen sinulle tärkeä ja rakas. Me kuulumme yhteen. Seuraako tästä avioliitto? Ehkä. Toivottavasti. Nyt on hyvä näin.

Juridista merkitystä kihlauksella ei nykyään ole. Ennen se oli lupaus avioliitosta. Mutta että se olisi lupaus seksin harjoittamisesta ennen avioliittoa, tuntuu aika oudolta. Aikoinaan oli aika selvää, että sukupuolielämä alkoi vasta avioliiton solmimisen jälkeen. Mutta kyllähän se luonto veti tikanpoja puuhun eli seksiä on harrastettu maailman sivu ilman sormuksia tai papin aamentakin.

Vierailija
11/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä. Taitaa olla vaan nykään enemmänki sitä että pitää näyttää muille ja esittää onnellista. Moni myös menee kihloihin sen takia ettei tulisi eroa. Miten se pelastaa huonon suhteen? Onko se joku taikasormus joka saa kaksi epäsopivaa ihmistä sopimaan toisillensa? Ehkä hetken sillä saa lisäaikaa ja kohta suhde taas luisuu sivuraiteille kun se huuma menee ohi.

Sopivat ihmiset voi olla yhdessä ilman sormuksiki

Vierailija
12/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlauksen jälkeen aletaan suunnittelemaan häitä. Näin ennen kihlaustakin ollaan puhuttu tulevaisuuden toiveista ja suunnitelmista, eli meidän tapauksessa "naimisiin ja lapsia" tulee olemaan suhteen seuraava askel ja tämä on "sovittu". Joku voisi varmaan sanoa että olette jo kihloissa, mutta itsestäni ei tunnu siltä, kun ei ole hääpäivää päätetty.

Vierailija
13/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on lupaus avioliitosta, kuten täällä on todettukin. Mitkään kosmeettiset kihlaukset ilman naimisiinmenoaikeita eivät merkitse mitään. Ne ovat halveksittavia.

Vierailija
14/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä kihlauksella mitään merkitystä itselle ole/ollut. Tammikuussa sovittiin, että heinäkuussa pidetään häät. Tuon väliajan kai oltiin kihloissa. Mitään kihlasormuksia tai kosintoja ei kyllä ollut.

Vierailija
15/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nykyään vain vakituisen seurustelun merkki. Tutuissani on joitakin, jotka ovat olleet kolme-neljäkin kertaa kihloissa, eikä mitään häitä ole näkynyt.

Jotkut sanovat menevänsä kihloihin, muttei avioliittoon. Elävät kuulema avoliitossa ja avoliitossa pitäisi olla "edes"  kihloissa. Miksihän? Itse olen ollut 34-vuotta avoliitossa, mutten kihloissa.

Vierailija
16/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kihlaus on ollut sitova lupaus, joten seksielämäkin on ollut jo hyväksyttävää.

Vierailija
18/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaisi lupausta avioliitosta, ja sitä, että häitä alettaisiin suunnitella noin vuoden päähän esimerkiksi.

Vierailija
19/19 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on lupaus avioliitosta. Menisin kihloihin vain, jos aikoisin avioon. Mutta koska en koskaan halua avioliittoon, en koskaan myöskään mene kihloihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä