Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultakorujen myynti.

Vierailija
20.05.2020 |

Minne kannattaa myydä kultakoruja joissa timantteja tai muuten vaan käyttökelpoisia, että ei kannata romukultana myydä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa huutokauppaan. Ei sielläkään usein hinnat nouse juuri romukultaa suuremmaksi, kuin design korujen kohdalla. Eipä noista taida saada juuri mistään romukultaa parempaa hintaa. Kullan hinta tosin on huipussaan, että sinänsä on ihan oikea aika myydä.

Vierailija
2/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa huutokauppaan. Ei sielläkään usein hinnat nouse juuri romukultaa suuremmaksi, kuin design korujen kohdalla. Eipä noista taida saada juuri mistään romukultaa parempaa hintaa. Kullan hinta tosin on huipussaan, että sinänsä on ihan oikea aika myydä.

Mites timanttien arvo, onko joku mikä niistäkin maksaisi tyydyttävän summan?

Mieluiten veisin johonkin enkä pusseissa lähettelisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy itse netissä. Voi viedä hieman aikaa ja vaivaa, mutta saat parhaimmat hinnat, parhaimmassa tapauksessa jopa hieman voittoa. Älä missään nimessä myy romukultana tai muille myyjille. Kulta ja timantit pysyvät aina arvokkaina, ja koruksi muokatun kullan/jalokiven arvo on aina suurempi kuin romuna myydessä.

Vierailija
4/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus haluat teettää sormuksen, niin älä myy, koska et kuitenkaan saa niistä paljon muuta kuin romukullan hinnan.

Jos timanttisi ovat pieniä (alle 0.2 ct), niin eihän niistä kukaan juuri mitään maksa. Mutta jos itse menet kultakaupasta ostamaan näitä, niin maksat 10 x sen mitä itse saisit myymällä.

Vierailija
5/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus haluat teettää sormuksen, niin älä myy, koska et kuitenkaan saa niistä paljon muuta kuin romukullan hinnan.

Jos timanttisi ovat pieniä (alle 0.2 ct), niin eihän niistä kukaan juuri mitään maksa. Mutta jos itse menet kultakaupasta ostamaan näitä, niin maksat 10 x sen mitä itse saisit myymällä.

Saatan teettää joskus koruja, mutta yksi missä 0,5 karaatin timantti sekä kymmenisen kpl:tta 0,2 karaatin timantteja on vihkisormus kariutuneesta avioliitostani ja periaatteen vuoksi en halua käyttää mitään siitä uuteen koruun. Tuntuisi jotenkin pahaenteiseltä vaikka en sikäli taikauskoinen olekaan. Siksi ajattelin myydä. Lisäksi muita koruja. Luovun melkein kaikista koruista ym jotta voin auttaa lapsia oman elämän alkuun tarvittavissa hankinnoissa.

Vierailija
6/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy itse netissä. Voi viedä hieman aikaa ja vaivaa, mutta saat parhaimmat hinnat, parhaimmassa tapauksessa jopa hieman voittoa. Älä missään nimessä myy romukultana tai muille myyjille. Kulta ja timantit pysyvät aina arvokkaina, ja koruksi muokatun kullan/jalokiven arvo on aina suurempi kuin romuna myydessä.

Täytyy harkita tätä. Osa on ihan romukullaksi menevää ja olisi niin helppo kerralla hävittää kaikki.

Vierailija
7/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitäkin paljonko pieniä timantteja on koruun upotettu, ja myös timantin laatuluokka merkitsee. Tietysti tavanomaisen korun myynnistä saatavat pari kolme sataa hunttia voi jonkun mielestä olla "vähän", mutta viisas aina ymmärtää rahan arvon. Sirojen ja vähäeleisten timanttikorujen kysyntä on itse asiassa koko ajan kasvamassa, sillä monet ajattelevat nykyään, että on tyylikkäämpää käyttää klassisia ja jopa vaatimattoman kokoisia timanttikoruja kuin suuria huomiota herättäviä koruja, jotka voidaan nähdä liian koreilevina ja raskaina. 

Vierailija
8/8 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KultaRahaksi kokemuksia? Sanovat maksavansa timanteistakin 100 euroa karaatilta jos yli 0,05 kokoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi