Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppositio ryöpyttää hallitusta kieltolain säätämisestä - Virostakaan ei saa viinaa!

Vierailija
19.05.2020 |

Opposition kansanedustajat ryöpyttivät lakiesitystä kovin sanoin ja arvioivat, että se ei ilman isoja korjauksia läpäise perustuslakivaliokunnan seulaa.

– Lukuisten ihmisten työ ja elämäntyö ovat vaarassa. Ravintoloiden sulkemisesta kello 23 kuultaa vahva kieltolain henki. Mihin jäivät ulosmyyntioikeus viineille ja ravintoloiden arvonlisäveron alentaminen. Suomen kansa ja ravintolat eivät tarvitse yhtään enempää holhousta, kokoomuksen Jaana Pelkonen sivalsi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edes joku osaa tuoda esille sen, mikä tässä kriisissä on olennaisinta.

Vierailija
2/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että edes joku osaa tuoda esille sen, mikä tässä kriisissä on olennaisinta.

Huolet unohtuu kun saadaan halpaa viinaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin hyvä päätös hallitukselta ja kokkari-juopot haluaa yökerhoihin bilettämään. Sama jengi joka toi koronan Tirolista ja Leviltä ympäri Suomea. Hävettää noitten länkyttäjien puolesta. Vaihtoehtona olisi ollut ettei avata ollenkaan. Minusta tämä oli hyvä kompromissi.

Vierailija
4/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois ihan hyvin sulkee lopullisesti kaikki kuppilat ja räkälät. Kuka niissä edes käy...

Vierailija
5/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen kuinka monta ihmistä ravintolat työllistävät? Jos itse olet metsäläinen joka asuu takahikiällä niin ole hiljaa. Minä käyn aamuisin kahvilassa, cappucino ja croisantti, lounaalla jossain mukavassa pienessä lounasravintolassa ja töitten jälkeen aperitiiville ystävien kanssa.

Vierailija
6/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki tulee mieleen Tervahaudan sanat maskipäätökseen liittyen. Poliittista peliä ;)

Vierailija
7/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Alkoholi ja sen saatsvuushan se oppodition mielestä se tärkein asia tässä tilanteessa? Kunhan räksyttävät kun ei muuta voi tai osaa.

Vierailija
8/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan pellet taas vauhdissa. Ei voi kun itkeä missä impivaarassa joudun asumaan.

Vierailija
9/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen kuinka monta ihmistä ravintolat työllistävät? Jos itse olet metsäläinen joka asuu takahikiällä niin ole hiljaa. Minä käyn aamuisin kahvilassa, cappucino ja croisantti, lounaalla jossain mukavassa pienessä lounasravintolassa ja töitten jälkeen aperitiiville ystävien kanssa.

Minä voin vastata lainaamasi kirjoittajan puolesta, koska minulla taatusti selkänojaa riittää.

Olen ollut yli 20 vuotta ravintola-alalla ja niistä suurimman osan yöravintoloissa. Kaikkein järjettömintä tässä kohtaa olisi sallia juuri yöravintoloiden vapaa aukiolo, kun virus on nyt saatu hallintaan. Kaikkialla maailmassa viruslinkoina ovat toimineet nimenomaan yökerhot, joihin mennään viimeiseksi usean ravintolan kautta. Yön tunteina kohtuullisessa etukumarassa, tai bilevaihde päällä ei ole enää minkäänlaista hajuakaan turvaväleistä eikä mistään muustakaan. 

Ruokaravintoloille taas hallitus antoi lähes täydet mahdollisuudet toimia ilman rajoituksia. Kesällä ei sisätilat ole koskaan täynnä, jos ne nyt ruokaravintoloissa muutenkaan on täynnä, kun korkeintaan sesonkeina hetkellisesti. Terassejahan ei rajoiteta mitenkään, joten kummempia ongelmia ruokaravintoloille ei tule. Maran ja panimoalan väittämä myynnin puolittuminen on aivan täyttä hölynpölyä. 

Sinä voit siis mennä vajaan parin viikon päästä nauttimaan croisanttisi, capuccinosi, lounaasi ja aperitiivisi aivan vapaasti, tilaa kyllä ravintoloissa riittää ja saat taatusti hyvää palvelua.

t: kyyppari jo viime vuosituhannella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi