Onko nykyään harvinaista olla henkisesti terve
Esim mulla ei ole koskaan ollut masennusta, ahdistusta, univaikeuksia, paniikkikohtauksia, työuupumusta jne.
On kuitenkin ollut työttömyyttä, ero, lapsen vakava sairaus, vaativa asiantuntijatyö, vanhemman kuolema, jne
Eihän sitä tiedä mitä tulavaisuudessa tapahtuu, mutta olen 50v, eikä vastoinkäymiset ole tähänkään mennessä murtaneet.
Kommentit (5)
Nykyään medikalisoidaan turhaankin ihmisen normaaleja luonteenpiirteitä. Minunkin normaalille lapselle on yritetty eskarissa antaa ADD diagnoosia. En ole mennyt tähän mukaan, vaan pitänyt lapseni puolia. Ei tarvi mitään lääkkeitä, vaan toistetaan ohjeet jos ei heti mennyt perille.
Siltä todellakin tuntuu. Ihmiset ovat hyvin ilkeitä toisilleen ja usein huumorin varjolla.
Eivät ole itsestään tietoisia, tai eivät tarkoituksella ota käytöksestään vastuuta.
Vaativat tätä kuitenkin muilta. Ei se toimi niin.
Ei. Terveet eivät vain pidä meteliä terveydestään.
Ei ole. Nykyisin on vaan hyväksyttävämpää tuoda henkisen terveyden rajoituksiaan näkyvästi esille ja vaatia muilta niiden mukaan menemistä.
Välillä tuntuu kuin olisi. Tosin minulla on pakkoneuroosi jonka oireina on kahvinkeittimen, hanojen, hellan tarkistelu moneen kertaan kotoa lähtiessä. Pidän toto ainakin näin lievänä enemmän luonteen ominaisuutena.